Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leeftijdsverschil jonge grijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Leeftijdsverschil jonge grijsjes
Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-06-27 - 11:18:58 send message to Riboet

Eigenlijk had ik de moed al opgegeven op het uitkomen van het derde en laatste ei van mijn koppel grijzen (nee, ik had de eieren niet gecheckt op bevrucht zijn). Tussen het uitkomen van het eerste en het tweede ei zat immers maar twee dagen en het was gisteren al vier dagen geleden dat het tweede ei was uitgekomen. Maar ik kon het ei toen niet vinden.

Vanochtend weer gekeken en weer geen ei maar achter de twee oudere jongen was een derde koppie zichtbaar! Maar wat een verschil alweer in grootte tussen de oudere jongen en de nieuwkomer!

Ik houd uiteraard in de gaten of het derde jong wel genoeg te eten krijgt, maar zal het verschil tussen jong 1 en 3 (nl. 6 dagen, ervan uitgaand dat het jong dus toch gisteren uit het ei is gekropen)ook een enorm verschil in ontwikkeling tussen de eerste en de laatste te zien kunnen geven? In mijn eerste nestje met dit broedkoppel scheelden de jongen 24 uur maar ik had het idee dat het verschil in ontwikkeling van de jongen veel groter was dan die 24 uur!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-27 - 11:22:58 send message to Hawkeye_NL

Ik heb hier meestal ook nesten waarbij tussen het oudste en het jongste dier een ruime week kan zitten of zelfs meer. In de meeste gevallen zitten er 2 tot 3 dagen verschil in de jongen.

In ieder geval gefeliciteerd met de derde.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede