Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat moet men doen bij een hittegolf Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wat moet men doen bij een hittegolf
kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2005-06-20 - 20:10:34

vandaag er heet voor ons en voor de vogels
ik heb mijn waaier aangestoken vandaag en badwater gegoven ,maar niet elke vogel gaat vlug baderen, dus als ze het bad ni in willen spruit ik hun nat


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-20 - 20:51:46

Geef ze inderdaad 's-ochtends en 's-avonds voldoende badwater.
Tamme vogels kun je best afsproeien als ze het lekker vinden, maar laat andere vogels liever met rust. Iedere onnodige inspanning doet hun hartslag en temperatuur stijgen en is daardoor bij deze temperaturen gevaarlijk voor ze.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-06-20 - 21:51:50

zorg voor 'instant' schaduw door takken met blad en al op het hok of de volières te leggen.

Plant een bladverliezer voor schaduw in de zomer en toch voldoende licht in de winter.

het dak regelmatig nat houden met koud water
(tuinslang)helpt ook ter verkoeling.

zie voor andere maatregelen mijn volière.


piet_j0
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-06-21 - 19:02:43

Hier staat een interessant artikel over warm weer.
http://users.pandora.be/guido.kempeneers/warm_weer.htm


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-06-21 - 22:08:22

Vooral de waaier erop zetten!
Weet je zeker dat je vogels ziek worden.
Er is niets erger dan tocht voor je vogels.

Marcel


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-22 - 00:58:53

Goed stukje tekst.
We hebben onze vogels gewoon s'morgens al op tijd water voor een bad erin gehangen, zaten ze ook binnen een paar minuten bij, s'middags badderen ze nooit, s'avonds wel weer. Zorgen voor voldoende vers water en wat fruit.
Verder gewoon zorgen dat het dak van voliere niet abnormaal warm wordt door er wat op te leggen. Is super gegaan.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-22 - 01:07:39

Mijn vogels bestormen me zowat wanneer ze me met de plantenspuit aan zien komen. Dat vinden ze feest happy :)


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-06-23 - 12:54:30

Een ventilator erop zetten is inderdaad geen goed idee, echter de eerste echte warme dag van t jaar een paar maanden terug, had ik nog geen rieten mat op t kunststof dak vh nachthok en aangezien er gebroed werd in t nachthok moest ik toch snel koelen. Ik heb toen de ventilator wel gebruikt. wat echter de truc is is om de ventilator niet op de vogels te richten maar juist NAAR BUITEN! Immers een ventilator brengt geen verkoeling maar verplaatst alleen lucht. Omdat t binnen wel 10 graden heter was dan buiten, heb ik zo de warme lucht aangezogen en naar buiten geblazen. Dat helpt, zonder dat je de vogels omver blaast!laugh :D
Dus als noodoplossing werkt n ventilator wel mits je m op de goede manier gebruikt


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-23 - 19:19:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, dat werkt hier ook prima, met een naar buiten blazende ventilator in het open dakraam. Verder heb ik de betonnen vloer van de binnenruimte onder water laten lopen, ca. 0,5 cm. De verdamping ontrekt heel veel warmte aan de ruimte (van 38 naar 29 graden in ruim een uur)



padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-06-23 - 19:58:51

die vloer ziet er waarschijnlijk achteraf erg proper uit sad :( Heb dat ook even overwogen maar het dan toch maar niet gedaan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-24 - 08:04:55

ohh die tip van onderwater laten lopen kon ik nog niet , wist ook niet dat dat zo veel zou schelen in temp. nog.

die ga ik onthouden !


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-24 - 11:10:52

en is het normaal dat de pop door de warmte meer van dr nest met eieren af is dan normaal ??
IK HEB een koppel grijze met 3 eieren de man voerdt de pop wel maar ze is ook vaker van dr nest af !
is dit normaal ?


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-24 - 16:29:51

vogels zijn heel goed in staat om alles zelf te regelen, daar moet je niet te veel aan willen veranderen.
Normaal moeten ze stevig broeden om de eieren op 36 -3 graden te houden, nu doet de zon dat happy :)
Stoor de vogels nu ook niet te veel met nestcontrole dit kost met dit warme weer extra energie, en ze hebben het al zo warm.

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-24 - 16:36:43

kijk dan weet ik dat ook weer en ja ik probeer de vogels zoveel met rust te laten alleen voeren en een keer het dakje van de voilere flink nat spuiten , maar de eieren hebben die ook niet een bepaalde vochtigheid nodig ?
ik heb trouwens de vogels vandaag nog niet veel gezien , denk dat het in het blok koeler is anders weet ik het ook niet hangt wel in de schaduw ..
maar ze voorspellen voor volgende week weer zulk weer phoe phoe ..
maar ik denk dat het in afrika rond de evenaar nog net wel iets warmer is dus hoop dat de vogels wel weten wat ze moeten doen wink ;)


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-24 - 16:49:40

luchtvochtigheid is nu wel hoog genoeg, geef in ieder geval als het kan meerdere keren vers drinkwater.
Henk


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-06-25 - 10:27:59

Mijn vogels vinden het heerlijk om lekker nat te regenen of te douchen! Vooral de valkparkieten: die gaan met de vleugels wijd bijna ondersteboven hangen, om maar zoveel mogelijk water op te vangen. Echt een heel leuk gezicht!!!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede