Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > om chagrijnig van te worden!
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : om chagrijnig van te worden!
mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2005-06-20 - 15:46:38 send message to mootje

€ 125,00
Beschrijving: Heeft u er ook zo vaak last van, dat vervelende reigers staan te wachten aan de kant van uw vijver totdat één of meerdere van uw vissen naar boven komen...........

Wij hebben voor u de oplossing :

Door het plaatsen van een handtamme kerkuil in de buurt van uw vijver, zullen reigers het laten in de buurt te komen. Iets zeer bijzonders om te hebben en daarnaast zal uw vijver niet ten prooi vallen aan reigers of katten, het gehele jaar door.

Wilt u meer informatie over deze unieke oplossing, neemt u gerust telefonisch contact op.



Foto's:
Datum: 19-06-2005, 22:33
Gezien: 525 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: XXXXX (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: XXXXXXX
Woonplaats: XXXXXXXX
Provincie: Overijssel


Behoeft geen verdere uitleg lijkt mij!
Persoonsgegevens verwijdert


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-20 - 16:14:29 send message to dun grijzeroodstaart

schandalig


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-06-20 - 16:27:56 send message to hobby kweker

zo kun je ook een advertentie plaatsen zonder te betalen... maar ja het slaat natuurlijk nergens op

jeroen


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2005-06-20 - 16:34:15 send message to mootje

Even voor de duidelijkheid....dit is dus niet mijn advertentie!
Ik kwam hem tegen op marktplaats, en ergerde mij er aan.
Wat mensen dus al niet doen om geld te verdienensad :(


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-20 - 18:29:49 send message to birdfreak

En hier gaan we weer. Mensen zullen het nu eenmaal nooit begrijpen: een kerkuil of om het even wat voor uil is geen huisdier!
Daarnaast geloof nooit wat zo'n malfide verkoper u vertelt want ik lees hier van alles, zoals bijvoorbeeld dat een kerkuil geen stof of vuil geeft. Dit bewijst al genoeg van de onkunde want er is geen uil zo vuil als een kerkuil. Niet alleen hullen ze als enige uil hun braakbal in een slijmerige cocon. Maar daarnaast kunnen ze ook nog een smerig goedje opbraken als verweer.

Het is grandioos verkeerd om een kerkuil te willen africhten als een papegaai en hem "tam" te willen maken. Ten eerste al die uilen zijn niet handtam maar inprint. Wat een groot verschil maakt want elke uil die je uit het wild zou vangen en op je handschoen zetten zal blijven zitten. Dus laat u nooit wijs maken dat hij "tam", deze informatie is even nutteloos als zeggen dat het een uil is.

Want kunt u dan wel met zo'n kerkuil. Alle natuurbroed kunnen enkel in een voliere gehouden worden voor de kweek, want een uil die geen inprint is kan je nooit meer trainen. Verder als het een inprint betreft (en dan nog bij voorkeur geen sociale inprint) kunnen deze vogels gevlogen worden. Wat dus wil zeggen dat de vogels een heleboel meters vrij kunnen vliegen tussen vb twee begeleiders in.
AL WAT HIER NIET ONDERVALT is schaden van het dier. Hou ze dus nooit in huis als troeteldier en zeker ook nooit in een kooi! Ook als zogezegde reigerverjager dienen ze niet. Al deze laatste praktijken zijn trouwens moreel verwerpelijk. Het is inderdaad wel mogelijk om een vogel zo in leven te houden maar daar houdt het ook bij op. Ik kan ook een olifant in m'n tuin houden maar hij zal daar ook niet gelukkig van worden.
Daarom mensen licht u in en laat u niet oplichten! Koop niet zomaar een uil, ga eerst bij een onafhankelijke kweker langs en kijk dan nog maar een kat uit de boom. Want niet iedereen is geschikt om dagelijks mooie donzige kuikens open te snijden en de helft van hun organen weg te halen!



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-06-25 - 11:17:49 send message to goffini

Mooi en duidelijk verhaal 'birdfreak'.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-11-25 - 22:28:26 send message to goulds

ik vraag me af waarom een kerkuil reigers afschrikt?? reigers jagen overdag kerkuilen in schemering,in vrije natuur treffen ze zich alleen in de hele vroege morgen.Of zie ik dit verkeerd.En braakballen in de vijver of ingewanden van ratten muizen kuikens in de vijver lijkt mij ook niet optimaal.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-11-25 - 23:33:49 send message to nick vdb

zoals dun grijzeroodstaart al zei en er is geen ander woord voor SCHANDALIG !!


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-11-26 - 02:01:59 send message to Pionara.nl

Dit is al een oud topic.
Die meneer is al prive aangeschreven en plaatst niet meer van dit soort berichten.
Topic kan , wat mij betreft, gesloten worden


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-11-26 - 08:40:28 send message to agabird

lijkt me een goed idee om deze op te sluiten, bij deze dus



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede