Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-03-23 - 22:29:50 send message to digipeet58

ik gebruik een weinig tabak onderin de nestkastjes.
en regelmatig geef ik knoflookpoeder door het zaad.
heb (gelukkig) nog nooit last van ongedierte gehad.
en hoop dat zo te houden.laugh :D


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-23 - 22:55:38 send message to arjandaf

de geur van een tabaksblad ( is gedroogd) is beduidend anders dan van een volle asbak .
gebruik bij de kippen ook homeshield vind het een heel goed spul bij de collis gebruik ik niks want heb ze daar ook niet en bij de kippen is het 1 x per jaar preventief

arjan


prumme
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-05-15 - 21:00:38 send message to prumme

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het teentje knoflook helpt idd maar ik gebruik sinds enkele jaren knoflookpoeder in het eivoer
ik meng 1mg knoflookpoeder op 100 gram eivoer het is niet schadelijk voor de vogels ze eten het eivoer en geven daarna een lijfgeurtje af waar bloedluizen blijkbaar niet van houden vroeger had ik vaker wel eens last van bloedluizen bij m'n kanaries daar ze in de schuur werden gehuisvest sinds ik knoflook poeder in het eivoer toevoeg heb ik er nooit meer last van gehad is zeer goedkoop en werkt zeer efficient
rekening houden de pop neemt het eivoer op met knoflookpoeder en zet een lijfgeurtje af als ze op het nest zit dus ook geen bloedluizen in het nest te bespeuren


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-05-15 - 23:21:12 send message to africangrey

1 mg lookpoeder op100 gr eivoer, is dit niet een beetje weinig, ik kan met mij weegschaal tot min 3gr afwegen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-05-16 - 00:10:55 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

doe af en toe teentje knoflook in het water.
verder spuit ik (preventief) met ectoparasieten spray dit is 100% biologisch /natuurlijk, en onschadelijk, en werkt prima. Bijkomend voordeel, het ruikt voormensen zeer aangenaam.
het is in allerlei dierenverblijven te gebruiken.
en wat te denken van de bekende dutchy's ofwel roofmijt, geloof me daar kan de bloedluis het echt niet van winnen.
Allen bij gebruik roofmijt moet je knoflook, shag, spray's etc achterwegen laten, want anders ga je de roofmijt er ook mee bestrijden.
En het moet niet te koud zijn in je verblijf wil je de dutchy's inzetten, maar echt ze werken voortreffelijk.


prumme
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-05-16 - 09:24:42 send message to prumme

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@africangrey
1mg op 100 gram ik doe dit als volgt
ik weeg met mijn weegschaal 100 of 200 gram eivoer af (naargelang de toe tevoegen producten)en heb nog verscheidene vitamine,calcium en nog enkele producten van oarapharma
daar zitten maatschepjes in ik neem het kleinste schepje voor handen en dit is ongeveer 1 mg veel meer mag je er niet in doen of de kanaries weigeren het eivoer omdat het dan veel te straf ruikt dus 1klein schepje op 100gr is meer dan voldoende en kan je licht ruiken ik heb er destijds enkele weken overgedaan om de juiste verhouding te vinden daar ik dit zelf wilde proberen en het resultaat mag er echt zijn
mijn kromsnavels krijgen ook lookpoeder als daar een iets meer inzit is niet erg ze nemen het toch op enkel de kanaries weigeren eivoer als er meer dan 1 klein schepje toegevoegd word
ik heb enkele dozen staan met elk appart afgewogen eivoer en telkens andere oropharma producten in en iedere doos krijgt zijn hoeveelheid knoflookpoeder toe enkel de doos waar ik Quikon med met eivoer meng daar doe ik nooit knoflookpoeder bij


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-05-16 - 12:58:54 send message to whitebulldog

er zijn zoveel producten op de markt, waarom dan nog niet een kant en klaar knoflook-eivoeder, hahahahahahlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
bij deze octroy?????laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-05-16 - 23:48:49 send message to jvr

ik heb in het verleden ook van alles geprobeerd

homeshield werkt echt

jan


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-05-17 - 17:54:13 send message to africangrey

prumme, 1mg is een 1000ste van een gr, dit per 100 gr eivoer lijkt me echt onlogisch tenzij je apotheker benthappy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-05-18 - 11:08:56 send message to denegon

quote
ik heb in het verleden ook van alles geprobeerd

homeshield werkt echt

jan



kan ik ook bevestigen groetjes eogn


Eva-Helena
Website Member
Posts :13

Website Member
2010-06-03 - 15:04:32 send message to Eva-Helena

@Chow.
Goed geraden!
Mijten zijn ook spinachtigen.....wink ;)
Maar ehhh ik gebruik Finecto+ en heb nog nul problemen tot nu toe met bloedluis.
Succes


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-06-03 - 15:37:38 send message to freddy321

als de vogels overdag iritatie hebben kan dat ook van de bloedluis zijn of zou dat wat anders wezen


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-07-11 - 12:12:09 send message to gravaka

heeft iemand hier wel eens van gehoord?en eventuele ervaringen of het daadwerkelijk helpt tegen bloedluis ed?

http://www.avian.nl/NL/endecto.html


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2010-07-11 - 15:51:49 send message to Fonje

Dat is hetzelfde als Anti-luchtpijpmijt van Bogena. Actieve stof Ivermectine.

Groetjes
Peter


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-07-12 - 11:11:36 send message to gravaka

okay maar is het aan te raden om alle vogels hiermee te behandelen om van de bloedluis af te komen of...

ik heb nu zelf roofmijten gebruikt maar volgens mij is de bloedluis nog steeds sterk in de meerderheid!kan bijna geen roofmijten vinden op de plekken waar de bloedluis is!
is het verstandig om alsnog shag in de blokken te doen?ook waar eieren en jongen in liggen?
(het gaat om grasparkieten en deze zijn bij mij niet gauw verrast als er iets gebeurd)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede