Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Brotogerissen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Brotogerissen
Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-06-16 - 15:15:07 send message to Daniel

Ik lees overal dat om brotogerissen aan het broeden te krijgen je meerdere koppels bij elkaar moet zetten.
Wat zijn jullie ervaringen? Is koloniebroed beter of is het beter om ze in broedkooien te houden waar ze elkaar kunnen horen (en zo ja welke maten dan?).


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-16 - 17:08:34 send message to henkmeer

In kolonie zou misschien kunnen, ik heb er nog niet van gehoord of iemand ze ook in kolonie heeft en ook jongen heeft.
Ik heb 4 jongen van een koppel tovi in een kooi gekweekt van 80x80 en 100 hoog.
Dit ging uitstekend goed.
Denk zelf dat de brotogerissen nogal een teritoriumdrift hebben gezien dat ik soms moeite had om nest controle te doen.

Nu de jongen al uit het blok zijn en bijna zelfstandig, heb ik naast de kooi aan beide kanten een koppel witvleugels en een koppel tuiparkieten geplaatst, deze kunnen elkaar niet zien maar wel horen.
Toch hangen de tovi's aan het gaas zo dicht mogelijk bij het tussen schot en schreeuwen ze naar elkaar.
Kan natuurlijk ook toenadering zijnhappy :)

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-16 - 17:29:25 send message to johanblok

Je zou contact op moeten nemen met D. Derksen (als ik mij de naam goed herinner) deze heeft enkele jaren geleden een serie artikelen over brotogerissen in 'Onze Vogels' geschreven en heeft deze vogels ook veel gehouden. Zijn telefoonnummer of e-mail is vermoedelijk wel te vinden bij advertenties in 1 van de vogelbladen of bij genoemde artikelen. Ik ben diverse jaren geleden ooit bij hem geweest (voor amazones). Als ik het goed herinner, heeft hij koloniebroed wel geprobeerd maar is daarom een of andere reden van afgestapt of voorzichtiger geworden, maar dat weet ik niet precies meer.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-16 - 17:51:49 send message to henkmeer

emailadres heb ik wel ik heb ook contact gehad over de tovi's



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 270 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede