Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ouders verlaten nest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ouders verlaten nest
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-15 - 23:49:14 send message to Stieneke

Nadat we vandaag de bourks geringd hebben gaat het popje niet meer het nest op. Nu zitten 4 bourken jongen van 5 tot 10 dagen zonder ma in het nest buiten.
We hebben het popje er ook ingedwongen maar ze vliegt er meteen uit.
Kunnen deze jongen mekaar genoeg verwarmen, ben bang dat ze de nacht anders niet doorkomen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-16 - 00:01:12 send message to agabird

Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen hoe dat gaat lopen.

Als ze in een afgesloten ruimte zitten, dan zou ik zeker er snel een verwarming bijzetten, en continue een klein nachtlampje laten branden. Als nood voor de nacht.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-17 - 08:30:40 send message to Stieneke

We hebben die nacht de pop opgesloten in het nest tot het weer licht werd. Alles is goed gegaan.
Maar ze zit erg weinig op het nest. Alleen om af en toe eens te voeren. De oudste vogel is nu 13 dagen. Kunnen 4 jongen mekaar zo dan wel de hele dag warm houden. Nu is de buiten temp. gelukkig niet laag!. Er liggen ook nog 2 eitjes die zullen denk ik echt niet meer uitkomen nu.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-06-17 - 09:07:51 send message to Lori-lover

Tja, dat heb ik al meer gehoord bij Bourks en ook wel bij eleganten. Zodra je het nest verstoord, bijv om de jongen te ringen, willen ze er niet meer op zitten. Als je mazzel hebt, willen ze nog net wel voeren, maar daar houd het wel bij op. Tja, als ze nog te jong zijn om elkaar warm te houden, of als de ouders niet meer willen voeren, zul je het toch zelf verder moeten doen als je niet wilt dat ze doorgaan. Dit verschijnsel schijnt bij eerdergenoemde soorten vaker voor te komen. Heel veel succes; hopelijk komt het gewoon goed!
Groeten van Ad


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-06-17 - 09:12:34 send message to huisjeboompjebeestje

Als de oudste vogel al 13 dagen oud is dan lijkt het me sterk dat de eieren nog uit zouden kunnen komen. Waarschijnlijk zijn die allang afgestorven.
succes en hopen dat het goedkomt!
gr. Erik-Jan


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-06-17 - 09:59:02 send message to Ramon

Gewoon laten gaan, het is normaal dat de pop steeds langer van het nest blijf. Zolang de kroppen goed gevuld zijn is er niets aan de hand. Juist doordat je de vogels gaat dwingen iets te doen wat tegen natuurlijk is, heb je kans dat het mis gaat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede