Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogels gaan niet naar binnen???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogels gaan niet naar binnen????
m goudberg
Oud Lid
Posts :90

Oud Lid
2005-06-11 - 22:49:52

[u][u]sad :(Help me, Help mesad :([/u][/u]

Ik heb nu sinds 3 dagen vogels in de voliere, mijn spitstaartamadine en chinese dwergkwartels gaan overdag en s'avonds het nachthok in, mijn andere vogels 1 kanarie, 1 paartje blauwfazantje en 1 paartje oranjekaakje zitten steeds buiten ook s'nachts.
Hoe kan ik ze naar binnen krijgen zodat ik weet dat ze ook eten krijgen, ik heb ook geen verlichting in het binnenhok is het noodzakelijk dat er s'nachts een flame lampje brand zodat ze de weg weten te vinden.
ik ben nu bang dat ze al twee dagen geen eten hebben gehad en ik wil dat ze alleen eten in het nachthok.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-11 - 22:53:47

Een paar keer binnen zetten, dan leren ze het snel genoeg. En als er 1 het heeft gevonden volgen er veelal meer.
Maar als ze al 2 dagen niet binnen zijn geweest moeten ze voer hebben gehad, anders vlogen ze niet meer.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-11 - 23:04:51

Om ze een beetje te helpen kun je ook (al of niet tijdelijk) een klein lampje in het binnenverblijf hangen, vogels gaan bijna altijd op het licht af.
Vangen en een paar keer naar binnen zetten zal ook helpen, ze zullen toch honger krijgen...
Succes.


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-12 - 11:24:07

Of laat ze lekker buiten? Of ben je bang dat ze dan niet meer naar je toe zullen komen?

Is het eigenlijk wel goed dat wij al die vogels in huis nemen? Ze doen dan helemaal niks om voedsel te vinden en zijn volkomen afhankelijk van jou.


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2005-06-12 - 12:14:15

als mijn vogels in het voorjaar naar buiten gaan dan doe ik de eerste 3 avonden de vogels die nog buiten zijn naar binnen ik doe dit op een eenvoudige manier voordat het donker wordt,dus in de schemering,ga op het dak van de voliere tikken en loop dan in richting van het invlieggat en krijg ze op die manier altijd naar binnen .Willen ze na drie dagen buiten blijven s'nachts vind ik dat best en als het dan erg koud is geweest die nacht gaan ze de avond erop uit zich zelf wel naar binnen.
m.vr.gr. harry


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-06-12 - 14:21:05

Ik heb hetzelfde gehad met mijn vogels. Nadat ik ze een aantal dagen achter elkaar naar binnen heb gejaagd was het probleem opgelost.

Succes!! Arjanhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede