Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Edelzangers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Edelzangers
Muts
Website Member
Posts :62

Website Member
2005-06-10 - 20:29:03 send message to Muts

Goedeavond,ik dacht een koppel edelzangers te hebben maar ze zeggen dat de mannen een mooie zang hebben ze zitten al 1 maand in de buitenvoliere maar heb ze tot op heden nog niet horen fluiten.Zou ik dan 2 poppen hebben?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-10 - 20:33:19 send message to Niltava

Zou kunnen, maar hoeft niet. De ene is wel meer een zanger dan de ander en zingt minder snel.
ZItten ze bij andere in, voelen ze zich op hun gemak?
Zitten er andere serinussen in?
Is er duidelijk verschil te zien tussen beide?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-10 - 21:32:07 send message to tonnl

Nog een aanvullende vraag, heb je toevallig ook Mozambiquesijsjes zitten? (die twee soorten zijn bijna altijd als water en vuur, die "moeten elkaar niet").
Om te bekijken of je 1 of 2 mannen hebt kun je ze ook 1 voor 1 een paar dagen apart zetten, in een kleine kooi. Zorg dat de vogels elkaar wel kunnen horen. Is het een koppel dan gaat de pop bijna zeker roepen en de man heel vaak alsnog zingen.
Ton.


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-10 - 22:22:43 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo,

Tonnl.
Quote; Nog een aanvullende vraag, heb je toevallig ook Mozambiquesijsjes zitten? (die twee soorten zijn bijna altijd als water en vuur, die "moeten elkaar niet").

Dat is niet per definitie het geval hoor, ik heb totaal géén probleem met deze twee vogelsoorten bij elkaar in één vlucht...
De tip die je gaf over het even appart plaatsen van beide edelzangers kan ik echter wél onderschrijven!

Groeten, J. Santegoeds


Muts
Website Member
Posts :62

Website Member
2005-06-11 - 08:09:01 send message to Muts

Bedankt voor jullie tips en Nee ik heb geen mozambique sijsjes erbij alleen afrikaanse prachtvinkjes. Kan ik als ik ze appart zet de kleine kooi wel gewoon in de voliere laten staan..of moet ie toch uit het zicht staan van de "partner".


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-11 - 10:23:13 send message to Niltava

Het beste/snelste resultaat krijg je als je ze even uit het zicht plaatst.
Het hoeft ook niet lang te duren, denk dat je binnen een week het wel waarneemt, eigenlijk als het goed is meteen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-12 - 21:38:06 send message to tonnl

J. Santegoeds, daarom schrijf ik ook meestal "bijna altijd" of zo erbij. Ik weet dat geen enkele regel altijd opgaat met dieren.
Als ik zeg dat mijn kat nooit op de tafel springt doet hij het juist als er visite is. happy :)
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede