Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rose's
vogelfarm
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-07 - 11:44:02 send message to vogelfarm

Wat kan de oorzaak zijn
Mijn rose's leggen steeds maar een ei
Zijn nu 3 jaar


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-07 - 11:51:26 send message to dooren

Hoi vogelfarm welkom,
En het ei wordt wel trouw bebroed?? En hoeveel keer heeft ze dit gedaan??.
Gert


vogelfarm
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-07 - 12:49:46 send message to vogelfarm

de rose;s zijn nu pas 3jaar, en hebben reeds van het tweede jaar gelegd, dus nu de tweede ke
er,maar hebben nog niet gebroed.

DANK U VOOR DE REACTIE


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-06-07 - 13:37:23 send message to MADDAD

Beste vogelfarm

zijn ze niet te vet.die van mij leggen er ieder keer maar 2(wel bevrucht). en normaal is het rond de 4 maar die van mijn zijn ook te vet heb ik na laten kijken bij de dierenarts.

Groetjes john hesen


vogelfarm
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-10 - 10:16:33 send message to vogelfarm

HET SCHIJNT DAT MIJN ROSès wel degelijk te vet zijn,daarom drastis vermindert ben van voederen en zelfs naar pellets ben over gestapt. wat is de aangeprezen hoeveelheid voer per koppel ? hopelijk doen ze het volgend jaar beter
Bedankt en tot een volgende keer
WILLY


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-06-10 - 18:06:36 send message to MADDAD

Beste Willy

je moet ze ook niet te vlug overschakelen.laat ze eerst erwat aan wennen. en ik weet niet of pellets de beste oplossing is .mijn ervaring is als ze te vet zijn op parkietenzaad mengen met graszaad 50%/50% en dat geven.in australie vliegen ze de hele dag voor een beetje graszaad.en bewegingsruimte is ook belangrijk.

Groetjes John Hesen


vogelfarm
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-11 - 09:48:48 send message to vogelfarm

bESTE john
nomaals bedankt voorde tip,ik ga mijn voer met graszaad verlichten. Maar in ruimte ben ik zeer beperkt, daarom dat ik tracht minder bvet, dus lichter voer te geven

groetjes WILLY


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-06-11 - 14:18:33 send message to Wickingh

Hai,

houd er ook rekening mee dat je praat over een nog jong koppel, bij mijn koppel pop 2000 en man 2001 heb ik vorig jaar 4 jongen gehad en dit jaar 3. Wel hebben ze elk jaar 1 ei gesloopt.
Ik voer trouwens wel pellets en ben daar erg tevreden over,

mvg Frank


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-06-12 - 09:41:23 send message to MADDAD

Ok Frank,

dat kan maar dan zijn jou vogels al in perfekte conditie,en zijn ze niet te vet,dan heb je goede pellets om ze op peil te houden.maar ik bedoel om ze af te laten vallen kun je ze dan beter op een combinatie zetten van parkietenzaad gemend met graszaad(mijn ervaring).als ze straks weer op peil zijn wat best wel lang gaat duuren (misschien wel 2 jaar)kun je weer overschakelen naar een ander zaadmengsel of pellets.en misschien kun je ook op die combinatie van parkieten graszaad laten staan omdat vogelfarm beperkt in zijn ruimte is en de rosè weinnig kunnen verbranden.

Groetjes John Hesen


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-06-12 - 11:30:34 send message to Wickingh

Hallo John,

helemaal mee eens, geslaagde kweek bij rose's valt en staat bij slanke koppels , in eerdere antwoorden in rubrieken over rose's heb ik dat menigmaal benadrukt.
Maar als je nu begint met het op dieet zetten dan maak ik me sterk dat ze het volgende seizoen in top conditie zijn.
Als ik hoor dat er geslaagde kweek is dan lukt dat bij mensen die ze op strkt dieet hebben, en veel moeilijker bij vogels op traditioneel papegaaienzaad.
De rose is ook een scharrelaar , dus probeer een mogelijkheid te maken dat ze op de grond kunnen tuinieren,

mvg Frank


vogelfarm
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-13 - 17:52:10 send message to vogelfarm

Aan beide heren FRANK en JOHN .Nogmaal bedankt voor uw deskundige uitleg.Ik doe mijn best om uw raad te volgen, meer laten bewegen is praktis uitgesloten mgrv

wlly



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede