Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > na de tentoonstelling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : na de tentoonstelling
kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2005-06-07 - 07:00:27

kheb horen zeggen dat kwekers die gewonnen hebben met de tentoonstelling dat ze nadien heel hoge prijzen vragen voor hun vogels. Al is het dat ze met 1 vogel gewonnen hebben.
Kan het zijn dat ze de tentoonstelling gebruiken om hoge prijzen te vragen nadien?
niet ieddereen kan hoge prijzen geven aan een vogel.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-07 - 11:46:53

het klopt dat sommige mensen dit doen.
maar het heeft naar mijn inziens niets met de TT te maken maar meer met de verkoper en koper.
b.v. bij mutaties zijn de prijzen in het begin ook hoog en waarom omdat sommigge kopers er alles voor over hebben om deze aan te kopen.
maar wat betreft de vogel die op de TT veel punten scoort en daar door duurder als gemiddeld zou moeten/mogen zijn,het volgende uit 2 vogels van 93 punten krijg je niet bijvoorbaat ook vogels met 93 punten terug.
dus als er veel gevraagt wordt omdat een vogel veel punten heeft en het wordt betaalt wie is er dan verkeert bezig.
dat deze vogels dan niet voor iedereen zijn weggelegd om aan te schaffen ja helaas ik wil ook wel graag proberen te kweken met hiacintara's maar die kosten tussen de 15.000 en 20.000 per koppel en dat heb ik (nog)niet


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-07 - 12:20:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


martijndb
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-06-07 - 13:38:09

Wanneer je vogels aan wil schaffen, kan je er als je een bepaalde kleur/soort wil hebben het beste contact opnemen met een kweker hiervan en met hem/haar proberen af te spreken dat je na het kweek/tt seizoen de eerste keuze hebt qua jongen, een ervaren kweker zal je dan (als hij een goeie kweker is) je helpen goeie koppels samen te stellen, het spul wat op tt's zit is meestal minder wanneer je gericht ergens op verder wil kweken. en wanneer je dat wil moet je toch goeie koppels samenstellen en soms moet je daar idd wat duurder aan....wink ;)wink ;) Groetjes martijndb


mart-jan vis
Website Member
Posts :16

Website Member
2005-06-07 - 16:02:58

Ik ben het daar niet mee eens! Het zal best geregeld voorkomen dat je dan meer moet betalen! Echter heb ik ook wel eens meegemaakt dat ik van te voren vogels bestelt had bij iemand zonder verder een prijs aftespreken. Tijdens deze tt scoorden de vogels echter goed maar ik kreeg de vogels gewoon voor een normale prijs (dat zijn nog eens kwekers)!!!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-08 - 22:47:41

Het is net als bij elke hobby, je kunt het zo gek maken als je wilt.
Ik kan kanaries kopen voor 8 euro ongeveer maar ook van 120 euro per stuk.
Als je begint hoef je geen dure vogels, pas als je gericht wil kweken zul je iets meer moeten investeren denk ik.
Goede contacten binnen een vogelvereniging kunnen hierbij zeer nuttig zijn... Er zijn ook nog steeds veel kwekers die het leuk vinden "nieuwelingen" op weg te helpen.

Ton.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-09 - 01:19:56

even nog een ervaring die ik zelf heb gehad in het begin dat ik begon met kweken.
in 1978 werd ik lid van de vereniging want net getrouwd 2 slaapkamers over dus op een kon ik mooi met vogels beginnen het moesten tropen worden met een ander lid zijn we toen een dag op pad geweest en hebben enkele vogels aangeschaft zebra's en binsastrilden en ik zou op de TT wel kijken weilke vogels ik nog meer wilde.
op de TT zag ik spitsstaarten zitten en dat vond ik wel een leuke vogel gevraagd van wie de vogels waren en een afspraak gemaakt om thuis bij de kweker de vogels uit tezoeken en om ervaring op te doen afgesproken om de volgende dag langs te komen want dan zaten ze nog in de TTkooi en dat was makkelijker met uit zoeken,daar aangekomen zegt de kweker dat zijn de mannen en dat zijn de poppen zeg maar welke je wil hier zat ook de kampioen bij van de schow ik zij dat ik die wel wilde maar dat ik die waarscheinlijk niet kon betalen hij zij waarom niet ze kosten allemaal het zelfde.je kunt wel nagaan dat ik met de kampioen naar huis ging de koning te rijk maar nu weet ik wel beter een kampioen heoft geen goede kweekvogel te zijn het gaat om de juiste combinatie en dan kun je met wat geluk kampioenen kweken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede