Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > babybourkes zonder ouders 3 w oud. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : babybourkes zonder ouders 3 w oud.
werashili
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-06-05 - 22:04:07

wie weet wat ik moet doen met 2 baby bourkes van zo`n 2 a 3 weken oud?
ik heb ze vandaag wel water en wat pap naar binnen kunne werken maar tis een hele klus. wie weet wat ik verder kan doen en wat ik ze kan geven.ik wilde ook bij de dierenarts langs gaan kijken of ze me willen leren hoe je ze zonde voeding doet.volgens me man worden ze geen foliere vogels is dat zo? graag reacties.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-05 - 22:24:02

Dat word dus handopfok!!!!

Maar volgens sommigen hier moet je ze dood laten gaan omdat de natuur zijn gang moet gaan!

Lennart sad :(


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 22:43:54

nee lennart dat heb je toch verkeert begrepen als je ze kan redden dan altijd ik denk dat er niks ander opzit dan te voeren met spuitje of met krom gebogen lepel waar zijn de ouders trouwens voeren ze niet meer


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 23:36:04

In een ander bourkes nest met jongen van dezelfde leeftijd plaatsen, zou dat werken????


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-06 - 00:28:42

quote
volgens me man worden ze geen foliere vogels is dat zo


Dat ziet hij verkeerd!
Het worden ideale volierevogels!
Komen altijd naar je toe als je de voliere binnenkomt om dat ze je verschrikkelijk goed kennen en raken bijna nooit in paniek als je er te dichtbij komt en komen dan naar het gaas om aangehaald te worden!

Sondevoeding zou ik als amateur niet aan beginnen omdat je goed moet weten waar zich de slokdarm bevind en een foutje is zo gemaakt en zit je in hun luchtpijp te friemelen, met alle gevolgen van dien. Een spuitje werkt nog altijd het gemakkelijkst en als ze zo jong zijn moet je uitgaan van 5-6 voedingen per dag!
Dat ligt een beetje aan de conditie van de vogels!
Verder zou ik de vogels bij maximaal 29 graden houden met een onder temperatuur van minimaal 26 graden!

Succes er mee!

Lennart wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-06 - 00:37:19

quote
Maar volgens sommigen hier moet je ze dood laten gaan omdat de natuur zijn gang moet gaan!

Dat is wel wat erg kort door de bocht (zo ken ik je weer) happy :)happy :)
Het ligt er maar net aan wat de oorzaak is dat ze nu geen ouders hebben die ze kunnen verzorgen.
Als de ouders deze 2 uit een verder vol nest gegooid hebben zal daar een goede reden voor zijn.
Als de mens jarenlang de zwakke vogels blijft redden en die zelfs wil inzetten voor de kweek doe je de soort als geheel geen plezier denk ik.

Da's mijn mening.
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-06 - 09:51:22

Een door de ouders afgestote vogel hoeft niet per definitie zwakker te zijn.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-06-06 - 11:50:51

een kennis vanmij heeft ook een bourks moeten opvoeden met de hand maar hij is nu heel tam hij eet zonnebloempitten uit je hand en als je in de voliere gaat dan komt die bij je zitten dus dat krijg je dan hij heeft het ook met de hand gedaanwink ;)veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede