Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een uil voor in de huiskamer
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>


Auteur Onderwerp : een uil voor in de huiskamer
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-04 - 20:53:11

ik kwam een advertentie tegen waar uilen worden aangeboden voor in de huiskamer.
vraag mij af is dit weer nieuw ?

alex


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2005-06-04 - 21:21:43

Speciaal voor de lui waar geen muizenvallen meer helpen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-06-04 - 22:03:39

De laatste tijd wordt het een ware rage met alle soorten uilen, ze zijn soms héél tam en aanhankelijk, maar vind toch dat deze prachtige dieren niet geschikt zijn voor een huiskamer, noch voor een kleine kooi, net als ara's en grote gaaien......maar je doet er weinig tegen, t'is een nieuw mode verschijnsel tot er weer een overvloed van komt, verwaarlozing, mizerie door een teveel aan aanbod.....en de dieren zullen er wéér eens de dupe van wordenangrysad :(sad :(


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:20:15

uilen horen in de natuur ze moeten ze niet kopen ik weet wel met de parkieten en papagaaien trouwens alle vogels zijn we zo begonnen maar dit moet tegen gehouden worden niet kopen zou ik zeggen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 00:28:38

Uilen in huis halen als kooivogel? dat noemen we het Harry Potter Syndroom. Sinds deze film zijn intrede heeft gedaan blijkt de vraag voor uilen in huis een enorme sprong te hebben gemaakt.

Mesnen weten echt niet waar ze aan beginnen. In ieder geval is dit iets waar een geurtje aan zit. Wel letterlijk en figuurlijk genomen dan. De uilen hebben namelijk een enorme huidsgeur. Dat is echt niet mis. Daarnaast is het voer dt ze moeten eten ook niet echt fris te noemen. Zekers niet als het even een tijdje ligt.

De uil is overigens absoluut niet met een papegaai of ara te vergelijken. Juist als je dit probeert te doen zou de conclusie ertoe leiden dat er nog meer uilen gekocht moeten worden. Uilen hebben namelijk veel minder behoefde aan lichaamsbeweging. Roofvogels hebben geen behoefde aan veel beweging behalve tijdens de jacht. Een roofvogel zal altijd heel zuinig omgaan met zijn energie. Dit hebben ze namelijk volop nodig bij de jacht en dus gaan ze niet even voor de lol een rondje vliegen.

Kort gezegt; persoonlijk zal ik iedereen altijd afraden om een roofvogel in huis te nemen. Tenzij je echt weet waar je aan begint1

Erwin


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:32:53

gelijk heb je ik ook


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-05 - 00:53:15

Ja, die adv. staat hier op VogelArena he.
Ze zien er niet echt gelukkig uit.

Ik snap dat nooit. Je moet het niet eens willen angry

Als het nou gaat uilen die in gevangenschap zijn geboren en dierentuinen tonen intresse, ok.
Maar die hebben hun contacten toch echt wel lijkt me.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-05 - 01:52:57

Wat is ook alweer het verschil tussen een ara en een uil in de huiskamer?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 10:19:13

de stank dooie muisen voeren de stront


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-05 - 14:02:22

quote
Wat is ook alweer het verschil tussen een ara en een uil in de huiskamer?



dat het houden van uilen in de woonkamer nog geen gewoonte is en daarom wellicht nog een beetje tegengehouden kan worden ?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-05 - 14:08:46

Het zijn ook nachtdieren, dus???
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-05 - 14:13:20

nou Gert dat is voor veel mensen tegenwoordig juist een voordeel te noemen .. veel mensen werken de hele dag dagdieren liggen dan 's avonds te "suffen" nachtdieren worden net weer een beetje actief


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-06-05 - 15:32:42

beste mensen

jullie doen een domme discusie en zijn totaal niet op de hoogte van het onderwerp.
een uil is een top vogel in huis en krijgen diepgevroren kuikentjes die na ontdooiing worden toegedient DUS DAT ZE RUIKEN NIET VIES, DUS DENK EERST EENS NA... en een uil zit niet in een kooi maar los en kan rondvliegen wanneer hij wil en STINKEN IN HUIS IS ZEVER EN RUIVEN ZEKER NIET.
bij elke valkenier zitten vogels los en al vanuit de middeleeuwen.
Dus papegaai of parkiet of roofvogel de acentie is hetzelfde elke vogel zit het beste in vrijheid en een uil zit los en NIET IN EEN KOOI en totaal los en kan wegvliegen wanneer hij wil
DUS VRAAG EERST INFO EN BEL ME OP VOOR JE REAGEERD OF DINGEN SCHRIJFT DIE TOTAAL GEEN STEEK HOUDEN
argo 0032495160177 of 0495160177 iedereen is altijd welkom en kan bellen met zijn vragen en ( de hoofdletters zijn niet slecht bedoeld enkel om enkele zinnen duidelijker te maken)
en mischien zijn er vele het niet eens met mij maar de zaken lopen supergoed en heb al 3 keer nationale tv gehaald voor wat ik doe


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-05 - 15:52:37

mijn zaken lopen goed dat is de enige en juiste opmerking waar het om gaat.
roofvogels horen niet in huis

alex


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-05 - 16:02:26

ja hoor Argo voelt zich direct weer aangesprokenhappy :)wie zegt dat dit over jou gaat?nou.ik las alleen dat het om uilen gaat


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-05 - 16:11:33

He, argo "domme discusies" bestaand niet, en als je zo nodig verkapte reclame wilt maken, doe dit dan ergens anders.

Sorry, ik hoop dat "karel" ons iets kan vertellen, daar heb ik toch wat meer vertrouwen in.
Gert



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede