Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ZWARTOOR PAPAGAAI / PIONUS BINNEN OF BUITEN Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ZWARTOOR PAPAGAAI / PIONUS BINNEN OF BUITEN
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-05-30 - 19:14:36

HALLO
IK HEB EEN KOPPEL ZWARTOREN ZE ZITTEN OP DIT MOMENT NU EEN JAAR IN DE BLOKHUT IN EEN GROTEPAPAGAAIEN KOOI MET DE DEUR VAN DE BLOKHUT DE HELE DAG OPEN DIT WAS OP AANRADEN VAN EEN KWEEKER . (IVM GAUW LAST VAN DE LUCHTWEGEN)
HIER VOOR ZATEN ZE IN EEN KISTKOOI IN DE GARAGE NAAR MIJ IDEE DEDEN ZE HET IN DE KISTKOOI BETER DAN IN DE BLOKHUT
WIE HEEFT ER ERVARING MET DEZE SOORT

ALEX


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-30 - 19:37:29

Ik ben afgelopen herfst bij een kweker ergens in drenthe geweest die prachtige bronsvleugels had, met jongen, gehuisvest in een buitenvoliere met daaraan vast een binnenhok waarvan alleen bij extreem weer in de winter de voorkant gesloten wordt. Daarbuiten is de voorkant geheel open.


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2005-05-30 - 19:58:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb 4 jaar geleden een koppel pionus menstruus 3 jaar gehad gewoon in de buiten lucht met een geisoleerd nachthok waar ze overdag zelf naar binnen konden s'nachts deed ik ze naar binnen ivm katten en roofvogels, ik had ze bij iemand uit enschede die had ze binnen op zolder met bronsvleugels en andere pionussen, na een paar maand zagen ze er veel beter uit qua conditie. ik heb ze weg gedaan ivm aanschaf van rose kakatoe's.

Ed Bakker


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-05-30 - 20:16:15

Hoe groot is de kooi?


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-05-30 - 20:27:03

DE KOOI IS 2X1X1M EN ZE ZITTEN ALTIJD BOVEN MAAR HET GAAT MIJ ER OM KUNNEN ZE ECHT SLECHT TEGEN BINNEN ZITTEN IN DE GARAGE ZIJN DE KOOI 1X1X1
EN ZE DEDEN HET DAAR VEEL BETER MAAR MEN ZEGT DAT ZE SNEL LAST HEBBEN VAN DE LUCHT WEGEN

ALEX


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-30 - 20:56:39

misschien mogelijk dat je niet met hoofletters schrijft. leest erg ongemakkelijk.sad :(.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-05-30 - 21:17:50

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Pionus hebben zogezegd de naam zeer gevoelig te zijn m.b.t. kwetsbare luchtwegen en astmatische aandoende vogels, maar hou wel rekening met het feit dat Pionus van nature een dergelijk gedrag vertonen wanneer zij zich bedreigd voelen of anderszins gestressed zijn!
Ze beginnen dan te hijgen en te piepen en in extreme gevallen geven ze zelfs voer op.
Dit is uiteraard wel iets om in de gaten te houden, (Pionus kunnen net als andere vogels natuurlijk ook gewoon ziek worden) maar denk niet meteen aan enge ziekes astmatische- of overgevoelige vogels wanneer je ze ziet hijgen!

Blijft wel dat de meeste vogels die de mogelijkheid hebben om ook buiten gehuisvest worden meestal veel beter tot hun recht komen, vaak een gezondere bevedering tonen en een sterker gestel opbouwen.


koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-05-30 - 21:20:50

Pionussen zijn vrij gevoelig wat betreft schimmelinfecties. Ook wel aspergillose genoemd.Zie voor uitleg de volgende link:
http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Aspergillose/aspergillose.html
Het is dus altijd beter de vogels de gelegenheid te geven om naar buiten te kunnen.Echter garantie bied dit niet.Tevens zul je zien dat de vogels die buiten zitten veel meer glans op hun vederkleed vertonen en er niet zo stoffig uitzien.Maar hoe zou jij je voelen als je nooit eens kon genieten van de buitenlucht en altijd maar binnenhuis zou moeten vertoeven.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-05-30 - 21:54:27

dat alles buiten beter is voor de vogels ben ik het wel mee eens maar je kan niet alles buiten houden ivm geluid overlast. en somige vogel voelen zich binnen beter dan buiten mijn zwartoren deden in de garage waar wel altijd de ramen van open staan en veel daglicht binnen komt veel beter.
ik denk dat ik voor het belang van de vogels ze beter binnen kan houden .

alex



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede