Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Airco in vogelhok. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Airco in vogelhok.
FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-05-28 - 18:04:03 send message to FrCorbee

Heb zojuist de discussie gevolgd in het topic: "Hitte door de zon". Daar kwam zijdelings iets over het gebruik van een airco aan de orde.
Ik ben van plan om in mijn vogelhok/kweekruimte van 15 m2 een vaste airco te installeren omdat nu al de temperaturen oplopen tot boven de 30 graden terwijl er nog vogels (kanaries in mijn geval) op eieren zitten. Het hok staat in de tuin en maakt geen deel uit van de woning of zo iets.
Nu hoor ik vrij wisselende verhalen over het gebruik van airco´s in vogel/kweekruimten. Heeft iemand ervaring met airco´s bij zijn/haar vogels? Graag zou ik die willen weten. Bijvoorbaat dank!
Frans


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-05-28 - 20:01:22 send message to Triton

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-05-28 - 21:16:11 send message to dooren

Ik denk zoals eerder verteld dat de luchtvochtigheid een probleem wordt omdat airco's koelen door middel van vocht te verwijderen uit de lucht.

Je zou het een en ander na moeten gaan hoeveel invloed zo'n airco heeft op de luchtvochtigheid.

Bij broedende kanaries is een luchtvochtigheid
van 50-60% aan te raden.

Ook zou ik deze airco niet te laag instellen (bv 25-27 graden) met behulp van een temperatuurregelaar.

Een goede isolatie is aan te raden wil een airco goed werken.
Succes gert.


FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-05-29 - 20:38:53 send message to FrCorbee

Gert, bedankt voor je reactie.
Hetgeen je aangeeft, daar houd ik inderdaad rekening mee. Ik was eienlijk vooral nieuwsgierig naar eventuele nadelige gevolgen van de luchtstroom. Veel airco´s hebben meerdere standen, maar ook in de laagste stand kan hij behoorlijk blazen. Niet dat de blaasrichting recht op de broedkooien of vluchten gericht is, maar er zal toch iets van een luchtstroom in contact komen met de kooien en vluchten. Juist dat is hetgene waar ik wat problemen van verwacht. Hoop dat het echter mee zal vallen, vandaar mijn verzoek om reacties.
Vriendelijke groet,
Frans


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-05-29 - 21:35:03 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

mijn nieuwe ruimtes zijn allemaal voorzien van een airco met stofzuiveraar en luchtbevochtiger kan op 40% vocht of 60 % wat je maar wil
en is PERFECT
meer info argo s hobbykwekery


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-05-29 - 21:45:12 send message to dooren

Hoi Frans,
Inderdaad denk ik dat je met de koude luchtuitstroom rekening moet houden. Het beste lijkt me om deze op de bodem van de binnenkooi te laten uitblazen.

Vogels verblijven immers weinig op de grond.

Of gebruik een plankje oid om deze koude lucht te "breken".

Enig cirulatie is nodig om de lucht te laten roteren zodat er geen grotere temperatuurs-verschillen ontstaan, echter stroming moet niet zodanig zijn dat er een tochtgevoel ontstaat.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede