Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren bij grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Eieren bij grijze roodstaart
Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-05-19 - 18:01:05 send message to Smirnoff

hallo,
mijn koppel grijze roodstaarten hadden 5 eieren...
zondag is het eerst jong uit het ei gekomen en vandaag ligt er nog steeds maar 1 jong!!
hoeveel dagen zit er tussen dat een ei uit komt..??
of zijn de eieren nu onbevrucht?
wie kan me helpen?
mvg Joyce


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-19 - 18:18:54 send message to Jacqueline

happy :)

Het uitvallen gebeurd met tussen pozen van een tot bijna twee dagen.
Kan je niet zeggen of de rest onbevrucht is, moeilijk te zien vanaf hier.
Maar dat kun je zelf wel zien toch.
Hoe donkerder de eitjes zijn hoe meer de kans dat ze toch bevrucht zijn.
Wel rekening houden met de luchtvochtigheid, desnoods water bakjes in je kooien exstra bij plaatsen.

Succes
wink ;)
Peter.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-19 - 18:19:53 send message to MADDAD

Beste Joyce
Kan wel bijna een week tussen zitten.
Maar let op de eieren hoefen niet allemaal bevrucht te zijn.dan komen ze ook niet uit en dan moet je ze naar een tijdje toch verwijderen omdat die dan giftige gassen kunnen uitstoten
misschien dat je kunt schouwen met een schouwlampje in het ei kijken dan kun je zien of dat ze bevrucht zijn of niet zoniet zal ik ze zo vlug mogelijk verwijderen.

Groetjes John Hesen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-19 - 18:27:23 send message to Dennis Fr.

waarom de eieren weghalen?

je moet de eieren gewoon laten liggen hier heeft het jong steun aan en ook warmte als de ouders ff van het nest zijn.heb jij al is in het wilt gezien dat de eieren weg worden gehaald ik niet

Groeten Dennis


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-19 - 18:28:24 send message to MADDAD

peter,
wat bedoel jij met die water bakken in de kooi toch niet in het broedblok zetten met de nodige risico jong verdrinken of een nat nestje ofzo.
en in de grote kooi zetten heeft geen nut wordt de luchtvochtigheid in het broedblok toch niet hooger van.om een hoge luchtvochtigheid te krijgen moet je in een afgesloten ruimte waterbakken zetten anders zal het weinnig nut hebben.

Groetjes John


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-19 - 18:34:34 send message to MADDAD

dennis
Het is namelijk zo dat onbevruchte eieren of afgestorven eieren op een duur giftig worden en een gevaar kunnen zijn voor de jongen. en in de natuur is het indd. niet zo maar de we zitten eenmaal niet meer in de natuur. bij het uitbroeden in de machine wordt door ieder boek geadviseerd om die eieren zovlug mogelijk te verwijderen ik denk dat het in een gewoon nestje niet anders is.
Groetjes John


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-05-19 - 19:15:06 send message to agtenkr

Ik zou toch ook de eieren een dag of tien laten liggen, ik doe dit altijd en heb hier nog nooit geen dode vogels door gehad, daarentegen als je maar één jong hebt en je neemt de eieren weg loop je het risico dat de pop te vast op het jong gaat zitten waardoor het gaat stikken of misgroeien en dat is wel al gebeurt bij collega-kwekers.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-19 - 19:34:22 send message to henkmeer

Ik laat bij alle vogels altijd de eieren liggen tot minstens een week nadat ik het laatste jong heb geringd.
Heb eigenlijk nooit kapotte eieren gehad hierdoor.
Ze gebruiken de eieren als steuntje.
Henk


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-19 - 20:21:58 send message to MADDAD

Beste Ls

een ei wat al 4 weken op 37 graden warm gehouden wordt en niet bevrucht of afgestorven is kun je wel bedenken dat dat niet meer fris is KAN zelfs ontploffen laat staan dat je ze dan nog 14 dagen laat liggen.niet voor mij hoor ieder zijn techniek en ervaring ik ga er niet op wachten tot dat er giftige gassen of bacterie vrij komen.een ieder die met broedmachine gewerkt heeft zal dit ook zeggen omdat jij dan de broedmoeder bent en pressies het procedure moet kennen.over steun zal ik niet in discusie gaan alwel ik dit probleem niet gehad heb maar bacterie vindt ik een belangrijker les. het jong kan zelfs al in het ei besmet raken.

groetjes John Hesen



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-19 - 21:13:53 send message to Jacqueline

happy :)

Weet niet of ze in een afgesloten ruimte haar vogels heeft zitten, is dit wel het geval dan zeker zorgen dat de luchtvochtigheid omhoog gaat.
Nee zeker geen bakjes water in het broedblok, het idee alleen al.!!!
Door een te droge lucht, word de eischaal te hard om te doorbreken.
Maar als je normaal op tijd alle vogels sproeit, is exstra vocht niet nodig.
Ga er vanuit dat het een normaal legsel is, om de twee dagen een eitje is gelegd, dan is het uitvallen ook met regelmaat te verwachten.
Eitjes voor steun laten liggen zeker doen, wij halen ze pas weg na 12 tot 14 dagen, de pop heeft ook wel door dat ze niet meer uitkomen, en zit er dan ook niet vast op, meestal schuift ze de eitjes zelf aan de kant of in een hoekje.
Schouwen van de resterende eitjes zou ik zeker doen, neemt toch onzekerheid weg.

wink ;)
Peter.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-19 - 21:42:32 send message to MADDAD

even een vraagje aan al die ze laten liggen voor steun.
en als er wel een eitje kapot gaat door het toedoen van de ouders of iets anders.vinden jullie dat de risico waard dat misschien de jonge besmet worden met weet ik wat je dan allemaal op kan lopen, en het ei hoeft nog eens niet te breken het stoot zo ook zijn vocht (bacterie)uit en niemand heeft daar ooit dode jongen door gehad of nemen ze dat maar van zichzelf aan omdat de jonge dat verteld hebbenlaugh :D.ik heb hier boeken liggen van hetwig v.d horst die ik te leen heb en gaat over eieren en het uitkomen van eieren.zal ik morgen dat stuk is scannen en hier plaatsen en wat een ieder daar mee doet moeten ze zelf weten
ik wil alleen maar de kennis delen die ik bezit.

groetjes John Hesenhappy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-19 - 21:54:44 send message to Jacqueline

happy :)

Uiteraard John, scan het maar, zijn nooit te oud om iets bij te leren.

wink ;)
Peter.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-21 - 12:47:58 send message to MADDAD

hai
ik ben nog bezig met zoeken heb weinnig tijd gehad veel problemen met mijn broedmachines veel te hoog luchtvochtigheid en ik krijg het niet omlaag. wel al het een en ander terug gevonden maar nog niet echt wat ik zocht maar het komt eraan ik ga het zeker hier plaatsen.

goetjes John Hesen


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-05-22 - 15:53:43 send message to Smirnoff

Hier even een update over de eieren!!
vandaag heb ik de 4 eieren die nog niet uigekomen wareng eschouwd met een schouwlampje helaas was er maar 1 van de 4 eieren bevrucht!!
dus nog even wachten op de volgende baby!!!


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-05-24 - 19:01:01 send message to Smirnoff

Ook baby nummer 2 is gister geboren haha me dag kon niet meer stuk


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-24 - 19:13:02 send message to Jacqueline

happy :)

Van harte, met de nieuwe aanwinst.

wink ;)
Peter&Jacqueline.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede