Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dakbedekking Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dakbedekking
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-18 - 10:05:08 send message to Stieneke

Tot nu toe heb ik over de voliere een alternatief dak. Ik wil nu een definitief dak erop gaan maken. Ik vind alleen de keus erg moeilijk, overal zitten voor en tegens tot nu toe. Je hebt golfplaten in allerlei soorten. De licht doorlatende zijn aantrekkelijk maar als ik het goed begrijp erg kwetsbaar. 1 ruk windje en de boel scheurt of ligt te klapperen. De bitum golfplaten zijn weer erg donker maar wel steviger. En een houten dak is weer behoorlijk kostbaar en zwaar.. Ik weet het ff niet meer.
Wie kan mij een advies geven??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-18 - 12:28:23 send message to ParkietenPeter

Als je de golfplaten op de juistwe manier vastschroeft of timmert valt dat met het klapperen wel mee. Ik heb al jaren lichte golfplaten op het dak en geen problemen.

Wel even om de 4-5 golven vastnagelen.
wink ;)


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-18 - 13:13:15 send message to MADDAD

Hai stieneke

Ik weet niet hoe groot dat dak moet worden ander kun je het ook combineren zwart bitum met een lichtstraat erin oftewel een gedeelte met lichtdoorlatend platen. vind ik beter zodat de vogel goed lichturen van buiten ziet voor de kweek anders wordt het zo donker met alleen bitumplaten
en indd. wat parkietenpeter zegd goed vastzetten om de paar golven en laat die storm dan maar komen.

Groetjes John Hesen.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-05-18 - 21:56:31 send message to Fonje

Ben het volledig eens met Parkietenpeter. Ik heb ook lichtdoorlatende golfplaten die om de 3 à 4 golven vastgeschroefd zijn en heb nog nooit problemen gehad.
Ik heb wel een veiligheid ingebouwd nl volieregaas onder het dak voor als het toch eens mis moest gaan. M'n Kakariki's vinden het geweldig om ondersteboven over het dak te wandelen.

Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-18 - 22:41:31 send message to tonnl

Ik dubbelwandige transparante kunststof platen op een deel van het dak. Bijna transparant, in elke geval is het lekker licht achterin de volière.
Te koop bij de bouwmarkt en erg sterk, ik kan er prima overheen lopen. Ik weet niet precies hoe het spul heet.

Ton.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-05-20 - 16:31:30 send message to golemm

Dat dubbelwandige kunststof heet polycarbonaat, heb ik voor mn nachthok, isoleert als de beste en t laat zoveel licht door dat t pijn doet aan je ogen wink ;). Ik vind t ideaal. Is antuurlijk wel wat prijziger dan golfplaten. Ook de bevestiging zal wat ingewikkelder zijn denk ik, t lijkt me niet dat je t zomaar kan vasttimmeren, ik heb er een alu frame omheen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-20 - 23:10:45 send message to tonnl

Zo heet ja, dat zeg ik. happy :)

Ik heb het vastgezet met kunststof busjes die ze ook voor trespa gebruiken.
Schroef door het busje, vastdraaien en klepje dicht, busje is meteen waterdicht.

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede