Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke Valk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-06 - 10:35:05 send message to johanblok

Kale hoofd kan ook ontstaan zijn vanwege het pikken door andere vogels die erbij gehuisvest waren, of vanwege een veel te klein/laag kooitje zoals je soms (vaak) ziet in dierenwinkels.
Onverteerde zaden duiden vaak toch wel op iets ernstigs.
Probeer een papje van bijvoorbeeld handopfokvoer of brinta of zoiets te voeren, zodat ze wat binnenkrijgt. Je hebt ook kans dat ze dat zelf uit een schoteltje pakt.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-05-06 - 20:05:58 send message to thuis

Falcon, doe wat je wilt doen maar let inderdaad wel op de gezondheid van je eigen vogels. Door zo goed te doen, zou het heel erg sneu zijn als je eigen vogels iets oplopen. Succes.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-06 - 22:31:16 send message to natasja

in tact ben ik niet zo goed dus mijn reactie zal ook wel wat tactvoller door iemand die dat wel kan , gebracht kunnen worden maar afijn hier mijn visie ..

Ik vind het erg makkelijk afschuiven op een ander , maar niet alleen van de dierenwinkel .. ik weet net als andere , dat het in een dierenwinkel vooral om geld verdienen gaat , dat ze beter naar een dierenarts zouden kunnen gaan is zeker zo maar iedereen hier weet wel beter ..

Echter heb jij de vogel meegenomen en zeg je nu maar ik ga er niets aan uitgeven want de dierenwinkel doet dat ook niet en bij mijn eigen vogels ga ik wel naar een vogelarts .. sorry maar dat vind ik pure schande !
Hoe kan je een vogel opnemen die voor de rest van zijn verzorging en herstel enkel en alleen van jou afhankelijk is en dan zeggen " sorry maar je hebt de verkeerde eigenaar dus je krijgt van mij geen optimale verzorging " ?

Knap als je dat kan .. maar dan kan je niet meer stellen dat je een vogelliefhebber bent maar enkel een liefhebber van je eigen vogels.



Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-05-06 - 23:14:05 send message to Falcon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Iedereen bedankt voor de reacties,
het is een moeilijke onderwerp, maar om ff een reactie op Natas te geven.
Ik ben een echte liefhebber van vogels. Anders had ik jullie niet om advies gevraagt en zeker geen vogels genomen.
De vogel heb ik meegenomen omdat hij alleen in een kooi zat en weer bij de andere valken terecht zou komen. Ik geef hem persoonlijk veel aandacht en van de mensen die wel advies geven, gebruik ik de tips, zoals van swaas en johanblok.
Wat iedereen verder van me denkt zal me een rotzorg wezen, Ik weet dat ik goed ben voor mijn vogels en ze een goede verzorging geef zoals ze dat behoren.
Maar om iedereen gerust te stellen, Morgen ga ik naar mijn maat en zeggen dat ik wat mensen (jullie) heb gesproken en hem toch aanraden om naar de dierenarts te gaan.
Zoals een aantal van jullie normaal zeggen en een aantal fel en dom reageeren.
Normaal zeggen maakt namelijk meer indruk als een aanval zoals velen van jullie niet leuk vinden als het ook tegen jullie gedaan word.
Zoals vele al zeggen je moet het met elkaar doen en elkaar niet uitkafferen, daar bereik je niks mee, er is al genoeg ellende in de wereld.

mvg
Mike


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-06 - 23:17:41 send message to henkmeer

quote
Maar om iedereen gerust te stellen, Morgen ga ik naar mijn maat en zeggen dat ik wat mensen (jullie) heb gesproken en hem toch aanraden om naar de dierenarts te gaan.



Een goed besluit hebben misschien toch ook de in jou ogen de negatieve reactie toch misschien wel geholpen
wink ;)
Henk


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-05-06 - 23:34:58 send message to Falcon

Hoi Henk,

Het is maar hoe je het bekijkt, de mensen die een normale reactie kunnen geven hebben me meer overtuiging gegeven dan de andere.
Ik denk wel dat je het met me eens bent dat het ook normaal gezegt kan worden.
Dit is een van de dingen die ik door me werk geleerd heb
BRENG IETS NORMAAL NAAR DE MENSEN TOE DAN BEGRIJPEN ZE JE BETER EN HEBBEN BEGRIP VOOR JE.

MVG
mike


jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-05-06 - 23:36:28 send message to jessay

Je vangt meer vliegen met honing als met azijn!! en mensen zullen over het algemeen beter reageren als je ze positief benaderd en ook naar je luisteren.

Een normale reactie van mensen is niet naar mensen te luisteren die ze aanvallen of terug aanvallen. Met beide bereik je niet dat je de ander overtuigd.

Ik wens je veel sterkte met de valk hopelijk wordt hij beter of lijd hij niet te lang!

gr jessay


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-07 - 00:23:46 send message to tonnl

In 99% van de gevallen had de handelaar het diertje al gelijk afgemaakt, weet ik uit eigen ervaring.
Dat iemand zich toch voor zo'n vogel inspant is alleen maar te prijzen.
Over geld... wees eens eerlijk, wie gaat er naar de dierenarts met een ziek zebravinkje van 2 euro?
Ton.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-07 - 06:24:24 send message to Dennis Fr.

hahahaha mike jij vind het misschien een aanval het is maar hoe je het leest.maar als jij dat vind vinden wij dat prima.

Groeten Dennis


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-07 - 08:33:39 send message to ParkietenPeter

Het is denk ik ook een beetje zoals ik al schreef dat de reactie een beetje logisch is.
Op het Forum van Vogelarena zijn velen die (van) vogels houden met heel hun hart, velen hebben huiskamervogels. Als dan een vraag komt over een zieken vogel en er bij voorbaat aangegeven wordt dat een dierenarts geen optie is, stoot dit die mensen voor het hoofd. Want er zijn best mensen zijn die met een zebravink of een spitsstaart naar de vogelarts gaan.
Dezen zullen de denkwijze van de middenstander minder goed begrijpen of begrip op kunnen brengen. Het zij zo.

Dat tact daarbij niet voor iedereen weggelegd is is ook een feit. Neemt niet weg dat er vaak een zo'n emotionele reactie uit de grond van hun hart komt en dat deze ook gerespecteerd mag worden. Bedenk wel dat de reactie gegeven wordt op de vraag en niet op de vraagsteller. Wij kennen jou (kameraad) immers niet. Vat het daarom niet persoonlijk op en zoek de boodschap in de reactie.
wink ;)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-07 - 09:00:32 send message to paccie

HALLO ALLEMAAL IK HEB DIT HIER EENS ZITTEN VOLGEN EN IK BEN HET MET FALCON EENS ZE ZIJN HIER VEEL TE FEL . WEET WEL DE MEESTE DIERENARTSEN WETEN TOTAAL NIKS VAN VOGELS . EEN ENKEL IS ER GOED IN OA LUDWIG VAN DER HORST MAAR DIE WOONT WEER VER WEG IK KAN BEGRIJPEN DAT JE VOOR EEN ZEBRAVINK EN ANDERE KLEINERE VOGEL NIET GAAT VOOR HETZELFDE GELD HEB JE EEN ANDER EN NU GAAN ER WEER VAN DIE ....... IN DE PEN KLIMMEN MAAR ZO WERKT HET WEL IK HEB EEN HELEBOEL KEER VOGELS OPGESTUURD DIE LAGEN INENEN GESTREKT EN WAT KOMT ER UIT NIKS. WEG 100 GULDEN NU 50 EURO DUS IK BEDOEL MAAR MEESTAL KUNNEN ZE ER NIKS AAN DOEN VORIG JAAR HAD IK HET OOK MET VALKEN .NAAR DE DIERENARTS WAT KRIJG JE MEE ESB3 HELPT HET NEE GINGEN ALLEMAAL DOOD 20 JONGE NAAR DE KLOTE DUS ZEG NU NIET GA NAAR DE DIERENARTS MEESTAL KUNNEN ZE ER GEEN KLOTE AAN DOEN EN MIKS KNAP DAT JE HEM NOG WIL VERZORGEN .MEESTAL IS HET ERNSTIG ALS ZE HET VOER NIET VERTEREN IK DENK ZELF IETS IN DE KROP ZIJN ZE OOK MAGER SCHERPE BORST IK HOOR WEL GR PACCIE


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-07 - 09:21:15 send message to ParkietenPeter

Paccie het leest enorm prettig als je niet enkel hoofdletters gebruikt, dit komt nogal schreeuwerig over.Het gebruik van leestekens maakt ook veel duidelijker. wink ;) (lees dit niet als commentaar maar als hulp, geldt natuurlijk voor iedereen)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-07 - 10:16:54 send message to natasja

quote
Over geld... wees eens eerlijk, wie gaat er naar de dierenarts met een ziek zebravinkje van 2 euro?
Ton.



het gaat mij er niet om dat hij het teveel geld vind .. het gaat mij erom dat hij eigen vogels heeft waarvan hij aangeeft wel naar een vogelarts te gaan als ze ziek zijn , zou hij de instelling hebben dat hij zowieso nooit naar een vogelarts gaat ivm de kosten zou ik daar meer begrip voor op kunnen brengen als dat nu gesteld word dat de vogel simpelweg de verkeerde eigenaar heeft en daarom niet naar een vogelarts gaat.
Hoe kan je een vogel in huis nemen om te verzorgen ivm ziekte en tegelijkertijd andere vogels in huis hebben en dan zeggen jij gaat niet naar een vogelarts want jou heb ik niet gekocht maar als de andere vogels wat zouden gaan mankeren ga ik wel ..

Dat iemand dat kan .. nee sorry kan ik geen enkel begrip voor opbrengen en natuurlijk word je dan "aangevallen" op een forum daar is voor sommige mensen ook alle redenen toe , dat de topicstarter dat niet kan waarderen begrijp ik gerust wel hoor maar da's dan het zelfde geval als wat die zieke vogel treft .. een kwestie van pech hebben ..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-07 - 10:30:27 send message to Dennis Fr.

sorry hoor maar ik ga zelfs nog met een grasparkiet van 5 € naar de dierenarts.krijg je een beetje antibiotica mee.en ben je 17 euro lichter.als je beesten hebt doe je dat gewoon zelf ga je ook naar de dokter als je wat hebt.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-07 - 10:43:42 send message to paccie

ja en dan gaan ze nog dood en kan je toch weer een nieuwe kopen maar ik weet wel het is hier wel vaak ja tegen nee in dit forum terwijl die man gewoon wat vraagt geef antwoord en op zijn vraag en bemoei je er niet meer mee dat lost ie voor de rest zelf wel op gr paccie




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede