Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help help snik snik Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : help help snik snik
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-01 - 08:59:22 send message to dun grijzeroodstaart

mijn handtamme grijze roodstaart pop is gisteren avond weggevlogen ik was even zijn waterbak aan het afspoelen en toen hoorde ik mijn vrouw roepen maar helaas te laat ik heb hem zelf met de hand groot gebracht is van 2002
heb de politie al gebeld en dierenambulance waren maandag pas te bereiken , nu ook nog maandag even bellen naar de vogelopvang ik hoop dat ik hem terug krijg
heb alles afgezocht gisterenavond nog maar zonder resultaat , 2 mensen die meehielpen zeiden wel dat ze hem even in een boom zagen en toen hoorde krijsen en weer verder vloog , maar wel met moeite[uitgeput dus ]
vandaag maar flijers rond brengen ik weet het anders ook niet meer !!
maar zou een grijze roodstaart ver kunnen vliegen dacht dat die niet zo goed konden vliegen ??
ik hoop dat ik spoedig iets hoor van iemand dat ze hem terug hebben , want anders ben ik bang dat een tamme het niet lang vol houd zonder eten en drinken


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-05-01 - 10:35:03 send message to bob_verhagen

succes!
ook al de dierenarts gebeld, mensen willen daar ook nog wel eens heen gaan.

groeten Bob


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-01 - 10:56:05 send message to Elfje

Oh wat erg!! Ik hoop dat je haar snel terug krijgt!

kan je misschien zeggen in welke omgeving misschien zien mensen de vogel wel zitten en kunnen ze je helpen?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-01 - 12:05:13 send message to Wickingh

Hai,

en bij de lokale omroep een bericht plaatsen
mvg Frank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-05-01 - 12:15:03 send message to kakatoe

Ben je wel aan het zoeken in de omgeving want misschien zit hij wel bij mensen achter het huis.
Een grijze niet goed kunnen vliegen nou vergeet het maar.
Er is bij mij ook voor jaren terug een grijze weggevlogen ben ook wezen zoeken maar heb hem nooit weer kunnen vinden zelfs niet in een stukje boswal een 500 meter achter ons huis.
Ik hoop dat je hem vind maar vrees het ergste


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-01 - 12:25:41 send message to dun grijzeroodstaart

hai luitjes bedankt voor een beetje jullie steun ik zelf zit in roosendaal tolberg .
maar ik heb net nog gezocht en alle lokale opvangen afgebeld en ze zouden het in de krant zetten en op de omroep
maar hoorde net nog van een man bij mij achter dat hij hem gisteravond nog op het dak had gezien hij wou mij waarschuwen maar hij vloog daarna weer verder achter een duif aan zei die meneer .
maar hij zat gister dus nog in een straal van 600 met bij mij , maar heb heel de ochtand weer afgefiets maar zonder succes wie weet waar die naartoe is en ik denk dat die andere grijzen van mij in de tuin hem niet terug zullen roepen , maar is de eerste keer dat hij zo veel vliegt dat kan hij toch niet lang vol houden dan .
maar zou hij niet opgevreten worden door een kat?
dan heb ik liever dat iemand hem vind en er heeeellll goed voor is , of natuurlijk zou ik hem dolgraag terug willen .
maar het is gewoon afwachten ik weet niet meer waar ik moet zoeken mischien dat de politie belt dat iemand hem heeft gevangen , maar hij kan op het moment goed vliegen hoor ik van de mensen die hem gisteren zagen .


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-01 - 13:14:50 send message to Elfje

Ik zou toch in de omgeving blijven kijken en zijn naam roepen. of met een bakje snoepies die hij lekker vindt gaan lopen schudden vaak zijn het toch bekende geluiden waar ze op reageren.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-01 - 14:51:55 send message to dun grijzeroodstaart

ja maar ik weet even niet meer waar ik moet zoeken en roepen het is best een grote wijk en weet glad niet meer waar of hoe
heb de politie net nog gebeld maar nog niks , dus hij zal nog wel ergens rond fladderen maar zou hij wel wat te eten en drinken vinden !??


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-01 - 15:36:34 send message to Elfje

Als je buurman je vogel toch bij je in de buurt heeft gezien zou ik zeker daar blijven roepen? Ik zelf denk dat vogels best wel slim zijn wat betreft het vinden van wat te drinken en eten. Misschien dat instincten dan meer naar boven komen en zo de overlevings drang naar boven komt. Je hebt ook kans omdat hij Tam is dat hij gewoon mensen opzoekt? maar je moet het zeker niet opgeven want het is nog geen 24 uur dat je hem kwijt ben. Ik blijf voor je duimen dat je hem snel teryg vindt. Dus moed houden!!!


asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-05-01 - 17:31:50 send message to asfoer

heel jamer maar blijf proberen ik las dat ze een partner heeft zet die buiten
heb zelf een keer met een amazone gehad
en hij was niet tam
maar hij kwam de volgende dag terug
ik had de voliere er naast leeg gemaakt en daar ging hij in
dus geef de moet niet op
een kenis van mij was een keer zijn jonge tame ara
weg gevlogen heeft 3 dagen geduurt
tot iemand hem hoog in de boom zag
die is er in geklomen en heeft hem er uit gehaald
en terug gebracht
dus blijf proberen
veel sterkte er mee
asfoer


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-01 - 18:10:31 send message to dun grijzeroodstaart

hai bedankt allemaal ben net weer een paar uur wisten zoeken maar zonder resultaat ,
nu maar hopen dat hij naar zijn hok terug komt want hij had geen partner maar er zit nog wel een brr koppel grijze naast hem in de kooi dus hoop als hij die hoort fluiten dat tie terug komt .
maar ik hoop op een telefoontje , maar volgens mij kunnen ze ook best redelijk vliegen en als hij in een schrik positie is kan dat best ver zijn hoop dat tie in de buurt is maar we wachten .


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-01 - 20:07:26 send message to Hawkeye_NL

Een grijze roodstaart kan het bij dit jaargetijde goed uithouden buiten. Je hoefd in ieder geval niet snel bang te zijn dat je vogel zal verhongeren. Ik zou in de richting gaan zoeken waarheen je buurman de vogel heeft zien vliegen. Juist omdat je al melde dat deze nog nooit eerder heeft gevlogen. De kans dat hij tegen zware wind in zou gaan is vrij klein. Dus houd vooral ook de windrichtingen in de gaten als je gaat zoeken. Maar geef niet te snel op. En rij ook vooral niet te snel door naar een volgende lokatie. Beter langzaam aan je gebied uitkammen en ook goed luisteren naar alle geluiden dan te snel doorfietsen en je vogel voorbij gaan.

Sterkte met de zoektocht, ik hoop dat je hem snel terug krijgt.

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-01 - 20:41:07 send message to tonnl

Veel succes, ik hoop dat de vogel snel terug is, gezond en wel!


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-05-01 - 20:57:10 send message to dun grijzeroodstaart

hai nogmaals bedankt ik heb net nog een eind gefiets maar niks , nu hoop ik dat iemand hem in de tuin vind ofzo
ik heb hem als vermist in de krant laten zetten en bij 2 instanties voor vermiste dieren en mijn andere grijze zijn flink aan het fluiten dus hoop dat hij daar op af komt anders vande week ffe wachten tot ik alle vogelopvangcentra heb opgebeld
maar zou hij proberen om zijn thuis terug te zoeken of is het niet net als een postduif[want ze ijn wel inteligent ]
hoop dat hij die andere hoort ik hoop het zo en als tie maar niet om komt van de honger maar ik heb begrepen dat dat nu niet zo snel zal gebeuren


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-04 - 09:19:49 send message to Elfje

Hoe zit het nu?? Heb je je vogel hopelijk terug nu??


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-07 - 22:08:32 send message to kollie98

Misschien heb je hier wat aan. Is een website van een stichting voor gevonden en vermisde dieren.
http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm

erik



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede