Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > van het nest af. help! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : van het nest af. help!
duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 09:38:22

Hoe lang kan een japanse kwartel van de eieren af zonder dat het kwaad kan?? sad :(
Waar de hen zat te broeden hebben we een gedeelte afgezet, omdat de haantjes haar niet met rust lieten. Vanochtend zag ik haar vòòr de omheining zitten, gezien het aantal uitwerpselen wat daar ligt, is het veel langer dan drie uur geleden dat ze ontsnapt was. De hen zat al twee weken op de eieren. angry
Kan iemand snel antwoord geven a.u.b.? Ik zal i.i.g. proberen te schouwen, want dat is nog niet gebeurd.
sad :(


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-04-28 - 10:52:25

Normaal kunnen de eieren 24 uur onder warmte ,Maar kwartels blijven doorgaans zitten zonder onderbreking kijk even of de eieren wel bevrucht zijn de hen voelt namelijk dat ze er wel of geen leven inzit dat kan de oorzaak zijn dat ze vroegtijdig het nest verlaten heeft.

Erik


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 11:01:53

Van de 16 eieren waren er twee onbevrucht, 4 eitjes zijn aan het uitkomen happy :) en de overige 10 eitjes zijn bevrucht, maar daar hoor ik niets.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-28 - 11:10:19

zet haar gewoon weer terug en bekijk wat er gebeurd
jij hoort dat de jongen in het ei nog leven in iedergeval 2 jongen
Dan is het gewoon afwachten en hopen anders is het over en uit of je moet ze in een broedmachine doen of alle hanen erbij weg halen

gr jan


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 13:43:13

Ze zit inmiddels weer op het nest, maar ik weet nog niet of de laatste 10 eitjes nog goed zijn. Ik wacht nog een paar dagen.wink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-28 - 14:20:07

Het zou toch afwachten wezen.
Daar jij zelf de pop wou beschermen door het nest af te schermen met een omheining heb jij een ander risico over het hoofd gezien.
Doordat de hen buiten de omheining is gekomen kon ze er niet meer in daar kan niemand iets aandoen hoe vevelend dat ook is.
In de natuur bij fazanten kan het ook wel zo wezen dat als ze verstoord worden dat ze er een aantal uur niet weer terug keren naar het nest omdat er in de buurt iemand aan het werk is.
Ik hoop dat het wat dus geduld is een schonezaak.

gr Jan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-28 - 21:43:53

ohww kwartelkuikentjes wat leuk , zou je misschien een foto kunnen maken als ze eenmaal uit het ei zijn ?


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 21:49:45

Ik heb deze week iedere dag m'n fototoestel meegenomen, ik wist niet wanneer ze met broeden begonnen was, vandaar. laugh :D Maar als ik morgen op m'n werk kom dan hoop ik de eerste vier te zien! wink ;) Dan zet ik natuurlijk een fotootje neer van die kleine donsballetjes.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-29 - 07:38:38

leuk ! ben erg benieuwd naar de foto's en hoop op een goeie afloop


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-29 - 22:30:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vanochtend kwam ik de kas binnen en ik zie geen vier, maar zes kuikentjes! happy :) Moeder ging niet meer terug op het nest vanwege de kuikentjes. De laatste acht eitjes maar in een warme kas gelegd, ik hoorde er èèn tikken! Thuisgekomen in de broedmachine gelegd, maar al uren niks meer gehoord. Na het schouwen twee eitjes gepeld om te kijken wanneer ze dood waren gegaan. Dat stonk behoorlijk! Dus nu nog zes eitjes en ik weet niet hoelang dat gaat duren, maar bij èèn heb ik al wat gehoord.
Nu wat leuke foto's: razz :p



Hier zie je meerdere pootjes razz :p , is een grappig gezicht:


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-30 - 00:34:42

gefeliciteerd !!

wat onwijs lief die ukkies , maar ehmz .. 1 hele gele .. ? ik dacht dat ze wel het zelfde gekleurt zouden zijn allemaal , veranderd dat nog of zegt het wat over de uiteindelijke kleur ?



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-30 - 00:36:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

verwijderd ivm dubbele post



duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-30 - 21:38:22

Natasja, die gele wordt later wit, die donkere worden wildkleur en die gele met strepen worden afrikaans, dus net zoals de moeder. Volgens mij is de naam afrikaans tegenwoordig veranderd in "geel". Ik vind het zowiezo allebei rare namen. happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede