Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok albifrons nana sterft Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-10 - 19:02:48 send message to MADDAD

Hoi
Ik ben ook enkele jaren bezig met handopfok.
Ik heb koppels die of zijn eieren of jongen kapot maken die broed ik uit in de broedmachine.als ze daar uitkomen gaan ze naar 1 dag in de coveuze rond de 37graden (was de broedmachine ook)dat doe je 1 week dan zak je iedere week 2 graden omlaag week 2 35 graden week 3 33 graden week 4 31 graden net zolang dat de coveuze temp. hetzelfde is als temp waar hij gaat veblijven dan kan hij eruit.
met handopfok begin ik met de eerste dag niks.want hij kan makelijk die dag teren van wat hij nog meegekregen heeft uit het ei.
2de dag begin ik met uigelekt biogardevocht dit regelt de zuurtegraad in de krop.
dit doe ik de eerste 2 a 3 vodingen en ga dan over op de voeding.2de dag 5 delen water 1 deel voedigm,3de dag 4 delen water 1 deel voedig,4de dag 3 delen water 1 deel voeding en 5de dag 2a2,5 deel water 1 deel voeding. GEEF NOOIT VOEDING VOOR DE KROP LEEG IS,als zijn krop niet leeg is en hij krijg nieuwe pap slaat die ouwe pap in zijn krop om en krijg je verstoppingen en verkeerde zuurtegraad.geef regelmatig uitgelekt biogardevocht kan nooit geen kwaad.
groetjes John


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-05-11 - 19:18:07 send message to Amara

Bedankt maddad
Ondertussen kan ik mijn fouten benoemen en maak ik bij de volgende poging wat meer kans op succes!
Kan er iemand gegevens verstrekken over de groeicurve bij deze kleine vogeltjes of van andere papegaaien die bij het uitpikken 9 à10g wegen?
Alvast bedankt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-11 - 21:10:00 send message to ParkietenPeter

quote
Ondertussen kan ik mijn fouten benoemen en maak ik bij de volgende poging wat meer kans op succes

Als je die zou willen delen met ons leren we hier allen van?

Alvast dank je wel.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-12 - 18:11:35 send message to MADDAD

Hallo
Ik heb nu momenteel rosè kaketoes liggen die wegen ook bij de geboorte 10 gram.ik kan je daar wat richtlijnen in geven hoe ik dat gedaan heb.
eerste dag niks dus want heeft genoeg van het ei.en wegen ze 10 gram.
tweede dag eeste 2 a 3 voedingen uitgelekt 1cc biogardevocht en dan beginnen met voeding 5 delen water 1 deel voeding om de 2,5 a 3 uur 1 cc.weegt 11 gram.
3de dag om de 2,5 a 3 uur 1 cc.4 delen water 1 deel voeding weegt 14 gram.
4 de dag om de 2,5 a 3 uur 1,2cc.3 delen water 1 deel voeding weegt 16 gram.
5 de dag om de 2,5 a 3 uur 1,2. 2a2,5 delen water 1 deel voeding weegt 18 gram
6de dag om de 2,5 a 3 uur 1,5 cc .voeding blijf nu 2 a 2,5 delen water 1 deel voeding. weegt 21 gram
7de dag om de 4 uur 1,6 cc weegt 24 gram
8de dag om de 4 uur 1,7 cc weegt 26 gram
9de dag om de 4 uur 1,8 cc weegt 31 gram
10de dag om de 4 uur 2,0 cc weegt 33 gram
11de dag om de 4 uur 2,5 cc weegt 38 gram
12de dag om de 4 uur 3,0 cc weegt 43 gram
13de dag ga je per dag 1,0 cc per voeding omhoog nu gaat het hard en de gevaarlijkste tijd is voorbij.
dat doe ik tot de 3 weken dan gaan ze over op 4 voedingsbeurten dan is het een beetje aankijken tot hoeveel ze zelf pakken als ze vol zitten pakken ze het toch niet meer.als ze 6 weken zijn nog 3 voedingbeurten. dan mogen ze zelf ook beginnen met eten zoeken zoals pallet of geweekte pitten.zo bouw je het langzaam af hoe meer hun zelf gaan eten des te minder kun je geven.let op dat wel altijd de krop leeg is anders kun je beter even wachten beter wat te laat als te vroeg dan krijg je de problemen.
geef ook regelmatig uitgelekt biogardevocht ik deed dat de laatste voedingsbeurt maakte ik mijn voeding met biogardevocht aan kon snachts goed de krop leeg worden en zuurtgraad weer op pijl.
de temp van de voeding deed ik altijd 39 a 40 graden warm de voeding bij ieder vogel opnieuw op of check de temp te lage temp krijg je shimmelinfenktie te hoog temp verbrande krop dus ook problemen.en het beste is voor ieder vogel een apparte spuitje.ik hoop dat je aan deze richtlijnen en info wat hebt mijn rosè kakatoes wegen nu met de 6,5 week 300 gram.

groetjes John Hesen
Hobbykwekerij ARAMAZONA


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-13 - 17:41:53 send message to MADDAD

PS:ook heel belangrijk maak ieder voedingsbeurt nieuwe pap aan.
ik gebruik meestal nutribird a19 en soms gebruik ik harrisonfood is veel beter maar bijna niet te betalen en vooral niet als je veel jongen hebt.
groetjes.


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-05-15 - 14:00:03 send message to Amara

Dit is pas een leidraad,happy :)Ik moet dus mijn mening herzien ,"dat goede koks hun recept niet prijsgeven"!Er zijn dus ook liefhebbers die de kennis doorgeven aan andere,en dat is pas tof!!
Gelukkig plaatste ik mijn bevindingen nog niet op het forum want ik had hier en daar toch enkele
verkeerde conclusies genomen!!Puzzelen is trouwens zeer moeilijk als je niet weet wat je moet vormen ,vandaar!!

Wat ik wel nog overheb als juiste info,
-kuikens houden op37° 60% vocht de eerste week (albifrons)
-eerste dag kan er lactetrol gegeven worden
-bij albifrons de 2de dag 0.5 cc per voeding
- Het handopfok mengsel verteerd beter wanneer je 1 deel lorifood van cédé mengd met 1 deel nutribird(vervolgens wordt de mengverhouding water/poeder wel volledig gevolgd!!
-enkele nuttige produkten biacidol,druivensuiker,Nystatine labaz
Een nuttig boekje(kost 12€) de(baby)papegaai
ISBN 90-5266-089-1 Door T.Tijssen-Van 't kruis.
En nogmaals bedankt,Maddadwink ;)


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-05-15 - 14:01:05 send message to Amara

Dit is pas een leidraad,happy :)Ik moet dus mijn mening herzien ,"dat goede koks hun recept niet prijsgeven"!Er zijn dus ook liefhebbers die de kennis doorgeven aan andere,en dat is pas tof!!
Gelukkig plaatste ik mijn bevindingen nog niet op het forum want ik had hier en daar toch enkele
verkeerde conclusies genomen!!Puzzelen is trouwens zeer moeilijk als je niet weet wat je moet vormen ,vandaar!!

Wat ik wel nog overheb als juiste info,
-kuikens houden op37° 60% vocht de eerste week (albifrons)
-eerste dag kan er lactetrol gegeven worden
-bij albifrons de 2de dag 0.5 cc per voeding
- Het handopfok mengsel verteerd beter wanneer je 1 deel lorifood van cédé mengd met 1 deel nutribird(vervolgens wordt de mengverhouding water/poeder wel volledig gevolgd!!
-enkele nuttige produkten biacidol,druivensuiker,Nystatine labaz
Een nuttig boekje(kost 12€) de(baby)papegaai
ISBN 90-5266-089-1 Door T.Tijssen-Van 't kruis.
En nogmaals bedankt,Maddadwink ;)


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-15 - 14:19:33 send message to MADDAD

Hoi
Graag gedaan.voor het welzijn van de papegaaien(of welk vogel,dier dan ook)heb ik geen geheimen.
en ik wou dat iedereen zo dacht.maar wat ik je ook wou zeggen veel voorkomend probleem bij jonge vogels en vooral handopfok zijn schimmelinfenktie.kijk maar eens bij forum onderwerp rose kaketoe hebben we daar ook over.

groetjes John


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-05-16 - 10:19:21 send message to Amara

Dag maddad,
Ik ben van mening dat :wanneer liefhebbers hun ervaringen (zoals U) met de nodige details op het forum plaatsen er heel wat mislukkingen voorkomen worden.Praktijkervaring is steeds sterker dan boekenwijsheid!!


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-05-30 - 22:15:42 send message to Amara

Graag kwam ik in contact met liefhebber die deze soort kan grootbrengen vanaf de eerste dag.
Met dank!


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-06-06 - 17:29:58 send message to Amara

Wordt er met de albifrons nana niet gekweekt?? Het is toch de goedkoopste van de amazones,of is het alleen bij mij dat natuurbroed niet lukt!??laugh :Dlaugh :D


Timmy1606
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-05-24 - 14:02:33 send message to Timmy1606

Wij hebben de laatste 6 jonge kaketoes die we met de hand grootbrengen verloren, steeds na twee weken. Ze zitten in een couveuse, krijgen op de juiste manier voeding en toch loopt het mis. Nu hebben we een kaketoe die eerst een week door een andere vogel werd gevoed en die het een week erg goed deed. De laatste voeding, van vannacht, geraakt weer niet verteerd. Wat kunnen we hieraan doen? Het is echt enorm demotiverend om steeds opnieuw een slechte afloop te hebben.


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2015-05-24 - 20:21:21 send message to Johnson

Wat is de reden dat de vogels met de hand groot gebracht moeten worden?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-05-25 - 09:27:41 send message to J.ten Wolde

Het eerste wat je zou kunnen doen Timmy1606 is de ouden hun gang te laten gaan, zij weten beter of er ook iets aan het jong mis is.
De doods oorzaak van de jongen bij je zelf zoeken.
Die dollartekens uit je hoofd zetten
Materiaal na elke voeding grondig schoonmaken.
Misschien bij je zelf te rade gaan waarom wil ik die jongen met de hand grootbrengen en waarom brengen de ouden zelf de jongen niet groot


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2015-05-25 - 19:10:34 send message to Ubernoob

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met iemand die ervaring heeft met de handopfok van deze vogels.

Het klinkt alsof je voeding te dik of te koud is. Maak de voeding dunner dan word aangegeven op de verpakking! Te dun kan namelijk geen kwaad, moet je alleen wat vaker voeren.

Zorg dat de krop minimaal 1 x per 24 uur helemaal leeg is. Er zijn ook kwekers die de krop helemaal leeg willen hebben voor iedere voeding.

Daarnaast is de temperatuur superbelangrijk. De lichaamstemperatuur van een papegaai ligt zo rond de 40 graden. Zorg dat je pap dus 39 graden is! Niet kouder en niet warmer!!!!! Verkeerde temperatuur is een garantie voor kropproblemen. Let er op dat je pap tijdens het voeren ook afkoelt.

Daarnaast moet je vogel in de couveuse warm gehouden worden. Op internet zijn wel temperatuurschema's te vinden voor jouw vogel.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede