Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok albifrons nana sterft Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Handopfok albifrons nana sterft
Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-28 - 06:56:39 send message to Amara

Wie kan mij gegevens bezorgen over het afbouwen van de temp.en te verstrekken voeding bij deze vogels.
Het is nu al het 3de jong dat stervende is,alles verloopt vlot van af de eerste dag (uit het ei) maar op de 11 ste dag komt er opstopping met uiteindelijk dan kropverzuring,meestal gaan ze dan dood rond de 12 of 13de dag.
De temp van de couveuse bedraagt 31°,voeding Kayte 1 deel poeder 2delen water verstrekt op39°
Zijn er liefhebbers die vogels van deze grootte zoals caiqeus hebben grootgebracht?? Misschien kunnen deze mij verder helpen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-28 - 07:47:16 send message to kakatoe

Hadden de ouden de jongen in de steek gelaten?
zonee waarom laat u dan de vogels zelf niet de jongen tot de 6e a 7e week groot brengen?
Of bent u bang dat de jongen dat niet tam worden niks is minder waar zelfs als de jongen zijn uitgevlogen krijg je ze tam hoor.
U kunt wel sad :( neer zetten maar als zelf eens goed nadenkt bent u er zelf schuld aan want nu heeft u niks
Het is jammer dat het zo moet lopen maar het is niet anders.
Mijn advies is laat eerst de ouden de jongen zover groot brengen tot het verantwoord is om ze verder met de hand op te voeden.

gr Jan


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-28 - 08:03:00 send message to Amara

Toch even dit,angryik weet niet wat u zou doe wanneer een koppel 8 eieren legt en deze niet bebroed,voor mij is de mogelijke meerprijs van een handopfok geen reden om dit te doen want als ik er een verkoop kost hij toch maar evenveel als een natuurbroed!! Wat doet U dan met legsels die niet beroed worden?? Aan de kraaien voeren??
Dat is dan Uw keuze ,maar ik probeer dan liever het leven een kans te geven!!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-28 - 08:14:30 send message to kakatoe

als u dat nou direkt had aangegeven dan had u niet z'n reaktie gehad sorry.
Had u geen ander koppel vogels op eieren zitten?
Dan zou ik ze daar onder leggen.
Maar iemand hier op de arena frensie kijk maar in de ledenlijst en mail hem maar eens die hebben ervaring met het grootbrengen van jongen.
succes Jan


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-28 - 08:24:32 send message to Amara

ik heb nog wel een 2de koppel en dit gaf onbevruchte eieren,maar zoals dikwijls,slechte timming,legsel kwam met een veelte groot tijdsverschil, dus geen optie,en ik weet niet of een blauvoorhoofd amazone in staat is om een kuiken te voeren dat maar de helft is van zijn eigen jongen dus .... toch handopfok.
Toch alvast bedankt voor de info,ik stuur meteen een mailtje!happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-28 - 08:44:09 send message to ParkietenPeter

Amara,

Je spreekt over verstopping en kropverzuring. Het een is dan het gevolg van het ander. Onlangs, weet even niet waar, nog gelezen om dagelijks een beetje yoghurt te voeren.Een paar eetlepels. Dit zou verzuring tegen kunnen gaan. Ook is het goed voor de darmflora.

Nutribird A19 of A21 bevatten lactobacilli, ik weet niet of kayte dit ook bevat. Zou natuurlijk ook meehelpen.

Succes
Peter


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-28 - 08:53:31 send message to Amara

Eindelijk toch enkele reacties waar ik toch iets aan heb,(ik dacht al dat zij die de kennis hebben ,ze weer eens niet willen delen met andere liefhebbers tot grote frustratie van wie ze nodig heeft)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-04-28 - 10:02:03 send message to Ramon

Of het nu Kaytee , Nutribird of wat anders is. Niet eerder wat geven tot de krop helemaal leeg is, normaal gesproken kun je het probleem van kropverzuring met deze werkwijze uitsluiten. Daarnaast altijd zorgen dat alles waarmee je voert goed schoon is.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 10:22:33 send message to duif5

Als je yoghurt geeft, dan is biogarde het beste. Heeft bij m'n zieke jongen (geen caiques maar splendids) ook geholpen. Die gaf ik twee dagen alleen maar verwarmde biogarde en dat heeft geholpen. Door de biogarde is de krop uiteindelijk weer leeg geraakt en kwam alles weer op gang.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-28 - 10:50:11 send message to Hawkeye_NL

Van F. Feld heb ik een keer de tip gekregen om Jakult (weet niet of je het zo schrijft) te geven omdat dit vol zit met goede bacterien die de darmflora ten goede zou komen.

Kropverzuring komt normaal gesproken het vaakst voor doordat er te vaak of te veel wordt gevoerd. Voor het voeren dient duidelijk gekeken en gevoeld te worden of de krop leeg is. Dit dient minimaal 1 maal per dag zo te zijn. De voeding mag niet te dik zijn en de temperatuur moet idd ook goed zijn. Wat daarnaast ook van belang blijkt is dat het voeren niet aan een al te strak schema wordt gebonden. Soms heeft het jong een extra pauze nodig of juist een iets mindere voeding.

Als de jongen altijd op of rond hetzelfde tijdstip sterven dan is dit iets waar je even extra aandacht aan moet geven. Vooral moet er grondig gekeken worden of de verhouding vocht, voeding en voedingstoffen wel goed zijn.

Erwin


asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-04-28 - 10:58:56 send message to asfoer

ik wacht altijd met voeding 24 uur
dan geeft ik altijd uitgelekte biogarde
de eerste 3 voedingen
daarna geef ik langzaam handopfok voer erbij
verdun het meer dan opde verpaking staat
de eerste week en vervang een deel water met uitgelekte biogarde
ik wacht altijd tot de krop leeg is !!!
als de krop niet leeg word en benbang dat er iets mis is
maak ik kamille thee (gewoon in zakjes tekoop)
en geef als het op goede tempratuur is
je zal zien dit helpt echt goed
zorg ook dat de voeding die je geeft de goede tempratuur heeft
en maak de krop niet tevol beter een keer meer voeren en wacht tot de krop leeg is
ik hoop voor je dat het lukt

asfoer


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-04-28 - 12:49:19 send message to erik

Amara

Je moet denk ik het niet zoeken in de temperatuur de eerste week moet die de lichaamswarmte hebben van de ouders maar bij jouw is het een ander probleem ,Handvoeding is prima maar na een week bestaat de kans op schimmelvorming in de krop zodat het voedsel niet meer verzuurd,Kijk even op de volgende site en e.mail naar Dhr Holsheimer ,Hij heeft in boeken al eens aangeven wat de ideale temperaturen zijn om deze tabellen over te nemen kost je twee A4 pagina,s en hij kan je zeer nuttige tips geven ,Oh ja voor ik het vergeet simpel 2 a 3 druppels Nystatine Albaz door het voedsel dit voorkomt kropschimmels en teleurstellingen de dierenarts kan je hieraan helpen en het is onschadelijk het wordt namelijk voor Baby,s gebruikt je kan het normaliter ook bij de apotheker verkrijgen. http://www.avesproduct.com/
Kontakt het bovenstaande adres even deze man is expert op het gebied van voeding en weet exact welke temperaturen nodig zijn voor de handopfok .

Erik


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2005-04-28 - 13:16:34 send message to parrotfarm

in het verleden heb ik ook problemen gehad,maar met yochurt en jacult kwam ik nergens,mijn problemen zijn over sinds ik het jong vanaf dag 1 voor en na elke voeding weeg.
ook moet je dat opschrijven met de tijd van de voeding en handen ontsmetten met bijv. bactosept om te voorkomen dat je jongen dood gaan aan candida.
als je een probleem krijgt,wat je kan zien aan het gewicht kun je kiezen meer of minder voer of vaker geven.
is de krop verzuurd kan je hem leeghalen met een kropnaald of leegmasseren(voedingsrespons opwekken kuiken opz,n kop houden en zachtjes leeg drukken)vervolgens met groene thee spoelen en weer vanvoor af aan beginnen ook kan je appelazijn nemen (werkt ook goed bij kropverzuring)
Wat ook kan gebeuren is dat je teveel voer gegeven hebt waardoor de krop uitzakt,het onderste oude voer in de krop blijft daar en verzuurd steeds weer de krop,dit kan je weer verhelpen door de krop in te tapen met tape of verband.
beter is om gelijk goed te wegen en precies op tijd te voeren dus precies elke 2 uur,of bij kleinere zoals meyers om de 1,5 uur
heel veel succes


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-28 - 16:52:54 send message to Amara

Alvast bedankt voor de verschillende raadgevingen,Ik probeer ze toe te passen.
Kan iemand mij info geven over de groeicurve en gewichtstoename bij een albifrons


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-28 - 17:11:36 send message to henkmeer


quote
Het is nu al het 3de jong dat stervende is,alles verloopt vlot van af de eerste dag (uit het ei) maar op de 11 ste dag komt er opstopping met uiteindelijk dan kropverzuring,meestal gaan ze dan dood rond de 12 of 13de dag.


quote
Wat doet U dan met legsels die niet beroed worden?? Aan de kraaien voeren??
Dat is dan Uw keuze ,maar ik probeer dan liever het leven een kans te geven!!



Ook wel eens er over nagedacht waarom de ouders niet broeden of waarom de jongen toch dood gaan??
Misschien hebben de ouders door dat het toch niet goed is.
Het koste wat kost toch dit soort jongen in leven houden levert enkel zwakke jongen op, die later weer voor problemen kunnen zorgen.
Vogels hebben heel goed door wanneer het verspilde engergie is en laten het nest is de steek.
Je kan ook is nagaan of je zelf alles goed voor elkaar heb kwa voeding en verzorging.
Vogels laten niet voor niets eieren of jongen in de steek.

Henk


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-28 - 19:21:42 send message to thuis

Hallo Amara, veel raadgevingen waar je hopelijk wat mee kan. Het is bijzonder moeilijk vind ik zelf om een jong groot te krijgen vanuit het ei en ik hoop dat al je inspanningen ook beloond worden en wens je veel succes toe.
De kamille thee kan ook brandnetelthee zijn, dit zorgt vaak voor een snellere lediging van de krop. Wat ik mis echter in de raadgevingen is de temperatuurafbouw van de couveuse. In mijn herinnering moest je steeds een graadje lager omdat een vogeltje in een te warme omgeving teveel energie kwijtraakt om op de juiste temperatuur te blijven. Ik dacht dat je de couveuse steeds met een half graadje per dag moest afbouwen tot ca. 27-28 graden?
Help... wie weet hier meer van?



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede