Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn kweek seisoen is naar de knoppen :s :s schandalig Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-27 - 11:45:31

Je kan duizend maal zeggen je moet als ze niet willen,willen ze niet.
Je moet het toch nemen zoals het komt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-27 - 13:26:00

In de tussentijd leer je ervan te genieten
wink ;) Peter


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-04-27 - 17:28:11

Als ik vogels ga wil gaan kopen ga ik mij eerst orienteren.
Wat is het verschil tussen man en pop(niet altijd uiterlijk) te zien.
Wat is de richtprijs ongeveer(koop je bij een kweker mag je er een paar euro bij rekenen.
Mochten het echt kwekers zijn waar de vogels gekocht zijn moeten zij zich diep schamen dat zij een beginnende kweker voor de gek hebben gehouden.
Maar een feit blijft dat de koper zicht beter had moeten voorlichten omtrent de aankoop van dergelijke vogels.

Marcel


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-27 - 18:28:59

wat ik even niet snap is dat je zegt dat je als je bij een kweker koopt een paar euro bij de richtprijs mag optellen. waar zou je dat dan kunnen aftrekken(goedkoper kunnen uitzijn) om op een gemiddelde te komen?

groeten Bob


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-28 - 20:47:03

bij een handelaar ben je goedkoper uit dan bij een erg goed kweker van mij wel benkende stam trouwens franky wees blij met poppen een man is meestal wel ergens te kopen maar poppen niet zeker nu in het broed zeizoen veel succes met zoeken naar mannen gr paccie


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-04-28 - 21:05:47

Ik heb juist de tegenovergestelde ervaringen dat handelaren juist duurder zijn en dat ik bij kwekers en hobbyisten juist positief verast wordt


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-28 - 21:17:11

ik heb het over top kwekers hoor niet de huis en tuin kweker gr paccie


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2005-04-29 - 09:39:04

Tja: ben het met de oorspronkelijke poster eens, dat ie bedrogen is. MAAR: (en het is hier al vaker geschreven)er zijn nu eenmaal bitter weinig vogel"liefhebbers" te vertrouwen. En bij soorten waar je bij volwassen vogels (het ging per slot van rekening om zgn kweekkoppels) zo eenvoudig kunt zien wat mannen en poppen zijn, mag je je als beginner in deze hobby eigenlijk ook niet vergissen. Tenminste niet als het om 5 of 6 koppels gaat. Zo zie je maar: eerst goed orienteren en dan pas kopen! Maar goed: wat gebeurd is, is gebeurd. een aantal vogels heb je bij de verkoper alsnog kunnen ruilen. Het is nog maar april, dus nog tijd zat om een nest jongen te krijgen. als de vogels elkaar liggen, broedrijp zijn en de huisvesting en verzorging goed is, krijg je vast nog wel jongen op stok. Mijn Neophema's beginnen nu pas met de kweek (begin maart is ook wel heel erg vroeg)en de meeste koppels brengen heus wel 2 rondes groot. Bovendien: ook de meest ervaren kweker heeft ieder jaar wel een koppel die geen jongen geven en ook de meest ervaren kweker vergist zich wel eens bij de geslachtsbepaling van vogels die nog niet helemaal op kleur zijn. De belangrijkste les die je van deze ervaring hebt kunnen leren is volgens mij: als je vogels gaat kopen wees dan altijd op je hoede. Zorg dat je voldoende weet over de soort of mutant die je wilt en: de meeste vogelmensen kun je nu eenmaal niet vertrouwen. Klinkt erg negatief, maar het is nu eenmaal zo! Ik heb en kweek al bijna 25 kromsnavels en ook ik stink er wel eens in. Verleden najaar een jong koppel lutino Rosella's gekocht (nog niet op kleur): na de rui bleken het 2 mannen te zijn (een was wel iets grover dan de ander, maar toch...). De verkoper had me gegarandeerd dat het een koppel was, maar gaf nu niet thuis. Had nog wel 2 zekere rubinopoppen en kon die wel kopen: tegen een veel te hoge prijs. Heb elders een lutino en een rubino pop gekocht. Hele mooie vogels die samen kostten wat de oorspronkelijke verkoper voor een rubino pop vroeg. De lutinopop zit nu te broeden. Ik wens je heel veel plezier met deze mooie hobby!!!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede