Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen krijgen nieuwe moeder... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jongen krijgen nieuwe moeder...
BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-04-23 - 21:09:13

Mijn valken hebben nu een tijdje jongen. Omdat ze groot genoeg zijn, laten de ouders ze soms even alleen. Probleem is nu, dat een andere valkenvrouwtje de eigenlijke ouders op afstand houdt en bij de jongen in het nest kruipt. Is dit normaal???


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-23 - 23:48:07

of het normaal is weet ik niet al vermoed ik zelf dat het vaker voorkomt , maar ik vind het stiekem wel lief zo'n mams die zich ontfermt over andere hun jongen


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2005-04-24 - 16:26:27

Hallo vogelliefhebber,

Het kan wel lief lijken maar let er wel goed op of ze nog goed gevoerd worden,je loopt anders toch wel een groot risico dat je op het eind geen jongen meer overhoud.
Let er ook op of er geen vechtpartijen plaatsvinden, ook dit kan ten koste van de jongen gaan.
Zorg er altijd voor als je met meerdere koppels (een oneven aantal koppels gaat vaak beter) in een volière probeert te kweken, dat er meer nestkasten in de volière hangen zijn dan dat er koppels zijn.

Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-04-25 - 09:16:55

Hm... Ondertussen heb ik de 'nieuwe moeder' apart gezet met een eigen mannetje. Een van de jongen was namelijk gewond... Gelukkig ontfermt de eigen moeder zich weer over de jongen, dus ik hoop dat het weer goed komt.

Verder heb ik drie koppels valkparkieten en drie koppels grasparkieten. Gaat over het algemeen prima!




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede