Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pleegouders voor kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pleegouders voor kaketoes
kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-04-21 - 14:38:56 send message to kurt fierens

Hoi,

Welke vogels zijn geschikt als pleegouder voor kaketoes? Zelf weet ik dat valkparkieten en halsbanden hiervoor geschikt zijn en dat deze laatste het vrij goed doet als pleegouder. Maar zijn er ook andere soorten? Kan je kaketoes (enige weken of volledig) laten grootbrengen door grijze roodstaarten, timnehs of andere afrikaansepapegaaien of australische parkieten? En kun je dit gemengd doen of mag er alleen maar een soort in de nestkast aanwezig zijn?
Bij valkparkieten is het aan te raden om de baby kaketoe vanaf +/- 10 dag verder groot te brengen. Halsbanden brengen de kaketoes tot zelfstandigheid groot. Maar zijn er nu nog zulke soorten? En tot wanneer brengen ze de baby groot?

Heeft iemand ervaring hiermee?

MvG

Kurt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-22 - 09:07:55 send message to ParkietenPeter

Die ervaring zal toch zeker wel aanwezig zijn, denk ik.

Succes
Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-22 - 18:35:38 send message to ParkietenPeter

Kurt,

Heb je op dit moment jongen die in nood zijn. Of wil je graag de situatie voor zijn. Ben eerljk gezegd ook wel benieuwd naar de antwoorden van de experts.

wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-22 - 19:26:44 send message to jani

Hallo Kurt
Ik had een koppel rosé's die de eieren braken ,heb daarvan 3eieren kunnen redden,waarvan er 2 onder een paar duiven werden gelegd bij gebrek aan iets anders, daarvan is er een ei uitgekomen en wordt dit jong vanaf de eerste dag met de hand gevoerd,is nu 14 dagen oud.
Het derde ei werd onder een kakariki gelegd welke het ei heeft uitgebroed en het jong nu al 8 dagen voed,hoelang ze dit nog zal doen weet ik ook niet.Ik ben in ieder geval toch blij met mijn eerst roséjongen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-22 - 19:41:11 send message to dooren

Klopt jani, kakarikies brengen vaak de gekste papegaaien groot, ik heb zelfs gezien dat een lorikweker in Duitsland zijn jonge loris liet grootbrengen door kakarikies en dat ging goed.

Het zal me dus niet verwonderen dat ze de jonge rose-kaketoe een heel eind grootbrengen voor jou.
Op het laatst wanneer de kaketoe groter is dan zijn pleegouders zou ik het goed in de gaten houden.
Gert


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-04-22 - 20:23:15 send message to Martien Strijdveen

Hallo,

Nou ik heb de eieren van mijn rose onder Grote Alexanderparkieten liggen en dat gaat heel goed
Deze soorten brengen ook alles groot is mijn ervaring


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-22 - 20:37:12 send message to thuis

Ik heb eieren van witkuifkaketoes laten bebroeden, uitkomen en voeren door edelpapegaaien tot ca. 6 weken, daarna verder handopfok.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-23 - 00:15:57 send message to natasja

Oh thuis heb je daar misschien foto's van ?

Lijkt me een erg leuk gezicht die witte kaketoebolletjes onder de fel rode moeder edel happy :)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-23 - 20:51:11 send message to thuis

Sorry Natasja, die heb ik niet. Het was altijd maar 1 jong tegelijk en de foto;s die ik geprobeerd heb te maken in nestblokjes of kasten waren altijd te donker.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-04-25 - 09:44:32 send message to kurt fierens

Peter,

Zoals bij kaketoes gekend is durft de man de eieren stuk maken. Dit probleem heb ik ook met mijn oranje kuiven. Mijn valkparkieten hebben al kaketoes grootgebracht, maar ik denk dat ik nu een andere pleegouder ga moeten zoeken aangezien de valken al aan het broeden zijn. Kakarikies had ik ook aangedacht, maar dit is soms een wispelturige vogel. Maar ja, dat kan elek pleegouder zijn, dus op goed geluk maar en hopen.
Heeft iemand ervaring met grijze roodstaarten dat deze kaketoes durven voederen? Ik weet dat de grijze een totaal andere voedermanier hebben dan kaketoes, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Kurt


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-04-28 - 09:15:48 send message to kurt fierens

Niemand ervaring dat grijze roodstaarten als pleegouder kunnen ingeschakelt worden?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-28 - 11:03:22 send message to kakatoe

Gewoon uitproberen lukt het dan heb je geluk anders pech.
Je zal het zelf moeten ondervinden daar de een dit zegt en de ander dat.
Ik had zelf zitten denken om het ei van mijn witten onder een colli te leggen daar de witten er steeds vanaf gaan.
Maar z'n colli lijkt mij er iets teklein voor om z'n ei uit te broeden.
dus nu moeten ze het zelf doen maar waarschijnlijk is het ei onbevrucht dus jammer dan de volgende keer beter


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2018-01-15 - 01:06:28 send message to giorgioo

Dat de grijzen, kaketoe eieren goed broeden weet ik ook 100%, alleen voeren, ben ik ook nieuwsgierig...heb zelf een witkuif baby van een week, gebroeid door de broedmachine en grijzen (nadat de vader een van de 2 eieren kapot heeft gemaakt), maar toch voer ik zelf vanaf de eerste dag en gaat goed (met die nodige instructies en hulp ).


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2018-01-17 - 14:58:10 send message to Fredje15

Persoonlijke discussies graat buiten het forum houden


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede