Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-19 - 21:18:47 send message to Dennis Fr.

ja zo kun je over en weer gaan.ieder zijn eigen keus of het nu dna of endoscopisch is beide hebben voor en nadelen

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-19 - 21:29:55 send message to johanblok

Inderdaad, maar zo worden voor onbekenden met deze materie wel de voor en nadelen duidelijk. Hoe zwaar het ene voordeel tegen het andere nadeel weegt, moet elke persoon zelf bepalen. Voor mij weegt het gezondheidsrisico + de stress het zwaarst. (Overigens ook bij endoscopisch sexen worden wel een s fouten gemaakt, als je met jonge vogels begint is het niet echt relevant dat men kan zien of zij voor de kweek geschikt zijn)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-19 - 21:29:55 send message to Lennart

Een reactie op een vroeger topic"

Ik denk ook dat als je voor je zelf wil weten wat het geslacht van je jonge vogels is,je ze kan laten testen(via DNA)
ik heb zelf een keer kaketoes gekocht die volgens Gendika man en pop moesten zijn.
ik zelf dacht eerder aan 2 mannen,maar na de certificaten bekeken te hebben,nam ik ze toch maar mee.
Na ze over gesext te hebben bleken het inderdaad 2 mannen
nu had ik het geluk dat de kweker ter goede trouw was en gelukkig kon ruilen voor een pop.
kom je er pas na een paar jaar achter,dan lukt dat natuurlijk niet.
de fout van dit alles zat bij gendika waarvan ik te horen kreeg dat de kans 1 op miljoen is dat het fout gaat,maar ik had ook daar geluk mee.
wat er in die periode allemaal door m,n hoofd ging wil je niet weten.
je kan namelijk ook als je meerdere mannen hebt, een veertje of bloed van een zekere pop of moeder,insturen met de ringgegevens van het te seksen mannetje,ik weet dat is fraude, maar hoe groot zal de verleiding zijn bij sommige'"liefhebbers"'
dus koop geen vogels die DNA gesekst zijn, of goed wakker blijven!

Dat bedoel ik dus...als en dierenarts een fout maakt kan je hem daar achter af op aanspreken. Gendika zal zich echter gaan verschuile achter een mogelijke opmerking als: DNA vervuild of niet juist etc....maar je kunt daar nooit verhaal maken...en prijzen van sommige vogels liegen er niet om dus wil ik graag weten wat het is maar dan wel van iemand waar ik op terug kan vallen....

wink ;)


papegaaienjos
Website Member
Posts :12

Website Member
2005-04-19 - 21:49:04 send message to papegaaienjos

ik heb jonge pionussen senilis aangeschaft 2 jaar geleden. Ze zijn redelijk betaalbaar, leuk om naar te kijken en nu al heb ik een koppel dat elkaar begint te voeren. Misschien een leuk alternatief?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-19 - 21:49:36 send message to johanblok

Sjoemelen is natuurlijk veel makkelijker bij DNA, maar ook bij endoscopisch goed mogelijk. Tja, als ik ook maar het geringste wantrouwen heb, koop ik toch al niet (geen wantrouwen heb ik bijna alleen maar bij relatief kleine kwekers waar ik jonge vogels koop).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-19 - 21:53:43 send message to Niltava

quote
Dat bedoel ik dus...als en dierenarts een fout maakt kan je hem daar achter af op aanspreken. Gendika zal zich echter gaan verschuile achter een mogelijke opmerking als: DNA vervuild of niet juist etc....maar je kunt daar nooit verhaal maken...en prijzen van sommige vogels liegen er niet om dus wil ik graag weten wat het is maar dan wel van iemand waar ik op terug kan vallen....


1 reactie waar het mis ging. Het is ook de vraag of het verschuilen is en waar de fout is gemaakt.
Overigens staat me bij dat een dergelijke fout ook hier beschreven is over endoscopisch sexen.

Voor je ander tegenwerping, het betreft hier de eigenaar zelf die het geslacht wil weten. Dus maakt het niet uit wat een ander zegt, van fraude kan geen sprake zijn. Neem tenminste niet aan dat steyn tegen zichzelf fraudeert.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-19 - 22:03:39 send message to thuis

Steyn, wat ik persoonlijk een leuke vogel vond was de Ara Nobilis, alle trekjes van de grote ara's en toch handzamer en betaalbaar. Wellicht vind je dat leuk: een kleine ara soort.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-19 - 22:12:27 send message to Lennart

Wat dacht je misschien van Maracana's.....een heel lief karakter en nog rustig ook.

wink ;)


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-04-20 - 22:19:01 send message to bluebird

De maracana's zijn anders nog wel redelijk aan de prijs moet ik zeggen. Maar inderdaad de nobilis is een hele leuke vogel in een andere prijsklasse als de maracana.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-20 - 22:51:22 send message to johanblok

Nobilissen zijn zeer fraaie en interessante vogeltjes, maar wees wel voorbereid op bijna ondoorbroken geschreeuw, wat prachtig is, maar ook door omwonenden geacepteerd moet worden.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-20 - 23:53:35 send message to Lennart

Inderdaad, ben van de week nog bij iemand geweest die had 1 koppel zitten van de Nobilis en aan paar ander ara-koppels, maar de scheuren kwamen zowat in mijn glas (bier)......happy :)
Een fatsoenlijk gesprek was niet te voeren.
Toen ik stelde dat het waarschijnlijk door mij kwam zei hij: Nee hoor dat is normaal, ik hoor het niet eens meer....Toen dacht ik ook: je buren dan....laugh :D?

Maar het zijn inderdaad prachtige vogels...zo zie je maar weer: (Cruyf-citaat) Elk voordeel heeft zijn nadeel.........laugh :D!

wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede