Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > samen overwinteren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : samen overwinteren
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-16 - 19:22:03 send message to cocobar

Is het mogelijk om 1 koppel mozambiquesijsje en 1 koppel spitsstaartamdines samen te houden in een kooi van 120x80X60 cm. Het zou voor voor volgende winter zijn, moest het buiten te koud worden.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-04-16 - 19:56:01 send message to rupicola

dit is in principe geen probleem. Zorg wel dat de vogels (m.n. de Mozambique sijzen) niet gaan nestelen, want dan kunnen ze behoorlijk fel worden. Buiten de broedperiode gedragen zij zich in de regel zeer voorbeeldig.
Spitsstaarten geen probleem.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-12-28 - 00:19:51 send message to cocobar

Beide soorten (mozambiquesijsjes en spitsstaarten) blijken geen probleem te hebben met de temperaturen en verblijven nog steeds in de buitenvolière die voor 80% afgedekt is met platic platen...

Mijn goudbuikjes, oranjekaakjes en napoleonnetjes heb ik wel binnengehaald in een onverwarmde ruimte waar het steeds ongeveer 5°C warmer is dan buiten.

daarnaast doet ook het angola blauwfazantje en de binsenastrildes het nog goed buiten. Van de zebravinken en mexicaanse roodmussen had ik zowiezo geen problemen verwacht en de chinese dwergkwartels heb ik wat extra stro gegevens zodat hun pootjes niet afvriezen...


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-12-28 - 00:49:32 send message to meyer

Je hebt het goed voor elkaar Cocobar.
Laat de winter maar komen, of toch maar nietlaugh :D

Heb je er ook een lampje in hangen voor als ze over een paar dagen vuurwerk gaan afsteken of kunnen ze in een nachthok?

groeten Meyerwink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-12-28 - 11:09:28 send message to cocobar

Dit is de eerste winter met mijn prachtvinkjes, dus is het nog zoeken en tasten, wat kan en wat niet.
En veel harder hoeft het nu ook niet gaan winteren.

Ik denk dat ze zich bitter weinig van dat vuurwerk zullen aantrekken. Ik zal wel een oogje in het zeil houden en kan dan eventueel de tuinverlichting doen branden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede