Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Cites en werkelijkheid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-01 - 17:33:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ook als koper hoor je te weten,dat en wat voor papieren er bij een vogel horen te zitten(volgens cites)

Mocht dit niet inorde zijn,schijnt dit zelfs een(dacht economisch) delict te zijn .

Maar ja hoeveel mensen weten wat de juiste papieren zijn,de informatie op dat gebied is(was) nu eenmaal niet zo geweldig!

MVG





Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-01 - 23:47:46

Het leuke is dat wass toegezegt door de verkoper dat alle papieren erbij zaten en dat deze zouden worden opgestuurd. Na een aantal weken vragen zijn inderdaad de geslachts documenten binnen gekomen. Verder nooi bij stil gestaan dat deze dieren ook nog Cites vergunningen nodig hadden. Zekers niet omdat ik bij de koop van de eerste ook deze papieren er niet bij heb gehad.

Nu achteraf blijkt dat deze bekende kweker NOOIT de Cites papieren bij de vogels leverd en zelfs voor het gemak niet vermeld dat deze Cites vergunning plichtig zijn. Hierdoor kom je als koper dus vor onnodige verassingen te staan en voor extra kosten.

Erwin


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-02 - 07:39:47

sorry, verkeerd gekeken.
Het heeft 6 weken geduurd.

Werd een week na ontvangst van de papieren gebeld door Cites.
" Er lagen nog 2 Cites aanvragen bij hun op het buro".
"ja, maar die heb ik al binnen".
"oh, soms een wijziging aangevraagt of toegevoegt"
"nee"
"Moet u de factuur nog krijgen dan?"
"nee, heb ik ook al"
"verder geen bijzonderheden dan?"
"behalve dan, dat ik jullie het geslacht niet vermeld hebben op de papieren terwijl ik de sexrapporten wel heb mee gestuurd en dat ik er 6 weken op heb moeten wachten"
Het geslacht vermelden was niet noodzakelijk en de wachttijd werd snel overheen gepraathappy :).
De een krijgt het bijna dubbel binnen en de ander na 11 weken nog niks. Klinkt bij mij niet erg als, een strakke organisatie.




Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-12 - 18:50:45

happy :)

De cite's voor Lucky is vandaag binnen gekomen.
Goed 5 weken heeft het in beslag genomen.
Is toch redelijk vlug.

wink ;)
Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-12 - 18:59:41

Uiteindelijk dus ruim 11 weken geduurt. Afgelopen zaterdag (de 9de) kreeg ik eindelijk mijn papieren binnen.

Erwin


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-11-10 - 20:28:05

Even een update over cites aanvragen.

Mijn ervaring van de laatste tijd met het citesburo zijn zeer positief.

Enkele dagen na mijn laatste cites aanvraag kwam het bericht van ontvangst,enkele dagen later een telefoontje dat ze navraag hadden gedaan bij de nbvv en deelde de vriendelijke medewerkster mij mede dat ik keurig de juiste ringen had besteld,maar dat ze dacht dat ik een foutje had gemaakt met de opgave van de cites aanvraag.

Ik dit in het weekend nagekeken en afgelopen maandag terug gebeld.

Legde de situatie uit,in dit geval ging het om een oranjekuif die men mijn inziens niet met 10 mm kan ringen(andere kleine geelkuif ondersoorten misschien wel).

Ze vond mijn verhaal overtuigend en vandaag had ik al mijn cites in de bushappy :)

Er is ontzettend veel verbeterd bij het citesburo de laatste 2 jaar en dat positieve nieuws wilde ik hier even te melden.

Mijn complimenten!!happy :)happy :)

Groeten Rene

P.S Nu is het nog hopen op de belastingdienst laugh :D



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede