Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wormproblemen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wormproblemen
dijk1
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-04-11 - 14:08:52 send message to dijk1

Ik heb al jaren pennanten, rosella,s swiften en een koppel grijze roodstaarten en heb nooit problemen gehad met wormen.
Sinds twee jaar heb ik koningsparkieten en ben al drie vogels kwijt aan wormproblemen.
Ik geef ze een keer in de maand panakuur door het eivoer. Werkt dit bij konings niet?? Wat doe ik fout.Zijn er geen natuurlijke middellen? Pompoenpitten?? Wie weet hier wat van??


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2005-04-11 - 15:09:33 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber,

Panacur is op zich een prima en veilig ontwormingsmiddel, als je echter zeker wild zijn dat de vogels voldoende binnenkrijgen kun je toch het beste de kropnaald gebruiken, ongeveer 1 ml per vogel geven en dit ongeveer een week later nogmaals herhalen.
Op zich zou 1 a 2 maal per jaar op deze wijze ontwormen voldoende moeten zijn, meerdere keren is zelfs ongewenst, de wormen kunnen zelfs resistent worden voor dit middel.
Om deze reden ontworm ik mijn vogels 1x per jaar met Panacur op de hierboven vermelde wijze en 1 x per jaar met Rippercol (verkrijgbaar via de dierenarts).
Rippercol geef ik doorgaans door het drinkwater 10 cc per 5 liter water gedurende 3 tot 5 dagen.
Ik probeer dit wel te doen in een periode dat er geen regen wordt verwacht zodat ze dan toch van het water moeten drinken, Australische parkieten kunnen lastig zijn, wanneer ze een vreemd smaakje aan het water proeven proberen ze zo min mogelijk te drinken, of door regenwater van het gaas te likken hun dorst te lessen .

Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede