Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verlichting volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verlichting volière
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-06 - 11:17:52 send message to cocobar

Laatst zag ik in de reclameblaadjes tuinverlichting op zonne-energie aan een schappelijke prijs en ik dacht eraan om dit eventueel in of rond de volière te zetten. Nu zag ik dat daarjuist op één van de foto's bij de volières.
Heeft iemand hier ervaring mee, hoe lang werkt zo een lamp? (totdat de opgeslagen energie van de dag op is?)???


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-04-06 - 13:32:21 send message to Raimond Wolfert

Er staat bij de lampjes meestal dat ze een uur of 8 blijven branden. Dit redden ze meestal niet hoor, mijn overbuurman heeft er in de tuin staan, maar na een uur of 4 a 5 geven ze geen licht meer.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-06 - 14:11:13 send message to irri

hoi, wij hadden ook zo'n ding op zonne-energie en er kwam bijna geen licht vanaf, heel vaag donkergeel, ook al had de zon er de hele dag op gestaan( behoorlijk prijzig maar volgens mij waardeloos, misschien gewoon een slecht merk, ik weet het niet)
groetjes marjan


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-06 - 14:57:09 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De lichtopbrengst van deze dingen is zo miniem dat het eigenlijk geen zoden aan de dijk zet!
Een gemiddelde kaars geeft nog meer licht....laugh :D

En dat is ook logisch want de zonnecelletjes zijn maar 2 tot 3 cm2 groot. Dus de opname capacateit is maar erg klein en om er nog een beetje plezier van te hebben zetten ze er zo'n klein lampje in dat hij een paar uurtjes maar een geel of blauw schijnsel geeft.
Maar dat is zo weinig dat je bij die verlichting nog geen sleutelgat in de deur kan vinden....laugh :D!

Ik heb een aantal jaren uitgebreid met zonne-energie gewerkt die 4 accu's oplaadden overdag van 12 Volt. Daar branden 3 kleine tl-lampjes op. Welliswaar 5-6 uur voor de accu's leeg waren.
Maar op het dak had ik 2m2 aan zonnepanelen staan.
Dus ga maar na!

Het is leuk voor het gezicht, maar als verlichting waardeloos.....happy :)!

Wat je wel zou kunnen doen is gewone tuinverlichting aanschaffen bij één van de bouwmarkten en daar kleine spaarlampen inzetten. Deze geven ook veel meer licht en ziet er ook nog eens mooi uit.

Het enige nadeel is dat je dan met 220 V in de grond moet gaan werken. Althans, dat is natuurlijk afhankelijk waar de lamp(en) komen te staan. Je zou de leidingen natuurlijk ook bovengronds kunnen laten lopen en kunnen vast zetten op de erfafscheiding o.i.d.

Lennart wink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-06 - 22:55:03 send message to cocobar

ik dacht dat het juist een voordeel was, dat de lampen niet lang branden en niet te fel, zodat de achterblijvers toch nog hun slaapplaats vinden in de volière... en zonne-energie is goedkoop, maar misschien toch ook wel de kwaliteit van de verlichting in vraag stellen (15 euro voor 4 stuks)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-06 - 23:15:23 send message to dooren

Ik denk dat het bv. voor bijverlichting wel kan (schemerlicht), maar voor de hoofdverlichting zal zonne-energie te weinig opleveren.
Gert


W.Tijmersma
Website Member
Posts :7

Website Member
2005-04-07 - 00:00:07 send message to W.Tijmersma

Daar ben ik het mee eens.
Ik heb zelf ook zonne energie lampen in mijn voliere. Ze geven niet veel ligt maar voor de zweer is het wel leuk.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-07 - 00:18:49 send message to goffini

We hebben er hier ook drie staan. Net als wat de andere zeggen; leuk voor de sfeer maar echt licht geven ze niet.In de winter als het al om 5 uur donker word geven ze nog net een beetje licht tot 8 uur.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-07 - 11:36:38 send message to cocobar

ok, bedankt voor de inlichtingen, nu weet ik ongeveer op voorhand wat ik er zal aan hebben.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede