Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaaien vraag
roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-06 - 19:36:48

happy :)we hebben 1 week geleden een papegaai gekocht bij mensen die het bestje hadden verwaarloosd vonden wij.
de vogel leefde op zonnepitten en algwater
zat in een te kleine kooi .angry
we zijn overgestapt op exotic mix en fruit en schoon water mineraalblok etc.
nu is de vogel aan de waterige ontlasting beetje groenig .is hij / zij ziek of komt dat door de verandering van voer en fruit en geen algwater.
we laten hem/haar nu elke dag ff los vliegen door de kamer.
zit verder goed in de veren maar was zeker aan redding toe
is er iemand die ons antwoord kan geven in deze kroeg ? happy :)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-07-06 - 23:40:24

Ik heb een zelfde geval zitten.20 jaar in een kleine kooi.angry
Ik heb bij mijn grijze gemerkt dat ze vooral het
fruit niet gewend is.Ze is er gek op maar vooral de soorten met veel vocht zorgen voor veel dunne ontlasting.Wortel en appel gaat beter.En dan nog in beperkte hoeveelheden.
De man(8 jaar oud) die erbij zit heeft er geen last van.Die eet alles zonder vreemde reacties.






roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-07 - 00:15:35

angry te kleine kooien daar wordt je echt gek van mensen die hun papegaai20 jaar in 40x40x40 laten zitten angry
ik zal minderen met fruit en opvoeren.zodat ze er aan gaat wennen
bedanktwink ;)


roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-07 - 12:15:16

laugh :D nee niet van dennis had gekunt maar is geen wildvang vogel dus kan ook niet van dennis zijn of zou hij geringde vogels ook hebben laugh :D
maar goed zit wel met het probleem en moet het op zien te lossen .
minder fruit dus en aankijken is de remedie.
bedankt wink ;)


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2003-07-10 - 03:43:49

Geen paniek, als een vogel geen fruit gewend was en dat nu ruimschoots krijgt is het normaal dat de ontlasting wateriger wordt. Kijk er gewoon even naar. Zolang er nog een groen "worstje" ligt in een vrij waterige plas is er niets aan de hand. Als je de vogel toch weer gezond wil krijgen, probeer dan om hem ook wat kiemvoer te geven. Recept: één koffiekop eivoer, één wortel en één hardgekookt ei, de wortel en het ei malen in de mixer, van dit alles één à twee eetlepels over een bak kiemvoer. Je kan het gewone zaadvoer kiemen door het een nacht in het water te zetten en het daarna goed door te spoelen. Als je het daarna nog een dag in een zeef over een bakje water laat staan zal het gaan kiemen (als het zaad tenminste niet te oud is). Dit is echter niet noodzakelijk aangezien na ongeveer acht uur weken de gewenste biochemische verandering in de zaden al optreedt. Als de vogel dit eenmaal gewend is zal het droge zaad al snel op de tweede plaats komen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 266 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede