Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vleugel uit de kom? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vleugel uit de kom?
franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-29 - 18:56:26

Ik wou mijn groenvinkman pakke en ineen kweekooi zetten maar toen hij in zijn kweekooi zat hangt zijn vleugeltje ineens heel fel en hij kan niet meer vliege.Hoe kun je dit oplossen?


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-29 - 19:31:03

Ik heb dit ook is gehad met een pop van een zwartkopgroenvink nadat ik ze gepakt had! Ik heb daar niets aan gedaan! Ze heeft een hele tijd op de grond gezeten, stilletjes aan kroop ze omhoog langs de draad, en na een tijdje vloog ze weer vrolijk mee met de rest! Vorig jaar heeft ze nog 12 jongen groot gebracht en nu zit ze weeral te broeden op 4 eieren! Ze heeft met haar handicap leren leven! Je kan natuurlijk ook eens naar de dierenarts gaan!

groetjes


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-29 - 21:55:41

is het nu nog uit de kom of is het er terug in?Want je zecht dat ze genezen is.


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 11:06:26

sad :(sad :(hoeveel kost dat voor naar de dierenarts te gaan want het vogeltje kost maar 5 euro en de dierenarts misschien 25 euro.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 11:13:40

Franky,

Het maakt niet uit of een vogel nu € 5 kost of € 5000....!!!!

Je hebt je de plicht op de hals gehaald voor het verzorgen van een levend wezen...angryangryangry!!!!

En als je de kosten tegen de baten wilt afwegen help je hem naar de andere wereld maar laat hem niet onnodig lijden.

Dat heeft het beestje niet verdiend!

Al kost ie dan maar ook € 5.....!
Al had je hem voor niets!!!!!

Lennart sad :(


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 11:34:48

julie verdienen geld ik nog lang nie ik moet nog lang naar school da is anders he en waarom zou ik die doodmake.mijn kwartel had ook zijn poot gebroke en nu ziet ge er niks meer van.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 11:49:30

Sorry Franky ik wist niet dat jij nog zo jong was anders was ik niet zo te keer gegaan tegen je!

Maar neemt niet weg dat al ben je ook jong dat het beestje van jou afhankelijk is en zelf niet naar een dierenarts kan gaan.
In dit soort noodgevallen zou je misschien een beroep kunnen doen op je ouders die jou dan even financiëel uit de brand helpen. Maar het beestje laten lijden omdat je geen geld hebt, gaat te ver!

Ook dat is een consequentie van het hebben/houden van dieren.....en ik hoop oprecht dat je hier iets van geleerd hebt dat het houden van dieren niet ophoud met het voeren en geven van water!

Het enige wat ik nu nog kan zeggen is: kijk het aan en zie of het vogeltje pijn heeft....en neem een beslissing!

Lennart wink ;)


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 12:09:06

hoe zie je dat?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 12:49:50

De hele dag weggekropen in en hoekje zitten, op de grond of een stok waar hij nog bij kan komen, meestal met de veren dik en de kop tussen de veren.
Weinig tot niet eten en drinken. Niet weg willen lopen of vliegen als je hem op wil pakken

Kortom, als je het gevoel hebt dat hij niet lekker in zijn velletje zit, dus anders doet dan dat hij normaal deed, behoudens dan nu het vliegen.

Lennart wink ;)

PS: Ben je niet in de gelegenheid om een foto op het forum te zetten?


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 15:05:05

ja maar mijn zus heeft de digitale fotocamera mee op reis dus en met de viedeo camera weet ik nie hoe da moet dus.Ma als mijn zus terug is die weet mss ook wel een oplossing die had mijn kwartel toen ook verzorgt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 15:08:46

quote
Sorry Franky ik wist niet dat jij nog zo jong was anders was ik niet zo te keer gegaan tegen je!



erg offtopic maar ik verslikte me even in die opmerking van je .. hoort niet iedereen evenveel respect te krijgen ongeacht leeftijd ?


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 15:23:18

Ja hier in belgie misschien ma kijk eens in de arme lande en in irak enzo



franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 15:29:11

En als een blinde tegen je bots en je zegt kijk uit daar kan hij niks aan doen he.ik kan nie auto rije dus ik kan nie naar de dierenarts


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 15:58:18

franky zo maak je jezelf er wel erg gemakkelijk vanaf ..

waar een wil is is een weg maar als de wil ontbreekt dan lijden er dieren pijn ..

als jij zo'n baas wilt wezen voor je dieren dan kan geen mens hier er wat aan doen maar wat jij doet valt wel onder de noemer verwaarlozing


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 17:25:31

is wel nie waar.Ze zien er heel proper uit krijgen goed eten maar 1 heeft zijn vleugeltje uit de kom.


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-30 - 17:45:28

Je kan heel goed zien aan mijn pop dat ze een gebroken vleugel heeft gehad! of ze is nog altijd uit de kom! Ik ben ook een jonge liefhebber en heb eerlijk gezegd geen goesting om veel geld aan een vogel uit te geven die dan mss niet waard is!! Mijn menig!



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede