Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ringen
DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-03-28 - 21:57:59 send message to DE MOTOR

ik las vandaag op marktplaats dat er oude Vogelringen werden aangeboden. Volgens mij mag dit niet! Als jij jouw ringen verkoopt en ze zitten later bij een controle van de AID om de vogel van een gevangen vogel. (bv goudvink) Ben je wel mooi de klos. Volgens mij is dit wel zo klopt dit. EN waarom zal je ringen te koop aanbieden iedereen die lid is van een verenigin kan ze zelf bestellen en ze kosten bijna niets waarom kopen via internet! Maar ja dat is mijn mening.laugh :D

Groetn oet Twente

Mark


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-28 - 22:17:43 send message to ParkietenPeter

Als het om ringen van cites I vogels gaat ben je volgens mij zondermeer strafbaar omdat je dan knoeit met de gegevens.

Als de ring bedoeld is voor een lijst II vogel lijkt mij dit niet strafbaar mar ook zeker niet fris. Je maakt zo van een jonge vogel een overjarige. Bij vogels die pas na 1 of 2 jaar het geslacht tonen, ik denk aan bijv. de Barraband parkiet ( van cultuurvogels ken ik zo geen voorbeeld) licht je de boel wel op. Ik wil ze de kost niet geven die op zo'n manier na een jaar erachter komen dat een popje zich ontpopt tot een mannetje.

Niet fris.

wink ;) Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-03-28 - 23:31:02 send message to Karel

Als het om cites vogels gaat, dan mogen deze ringen inderdaad niet worden verkocht. Immers, bij de ringenbestelling/opgaaf, die overigens in origineel wordt doorgezonden naar de AID, verklaart de besteller geen ringen te zullen afgeven/verkopen aan derden.

De "pakkans" is ook tamelijk groot, zodra de koper voor zijn vogels citespapieren gaat aanvragen en daarbij in feite het kweeknummer van een ander gebruikt.

Het gebruik van eigen "oude" ringen voor eigen kweek cites-vogels is iets minder bezwaarlijk dan het lijkt. Op de cites komt namelijk de werkelijke geboortedatum te staan zodat, ondanks dat de ring (en de ringvermelding op de cites) weliswaar een ouder jaartal aangeven, uiteindelijk de juiste datum uit de papieren blijkt.
Erg handig is het natuurlijk nog steeds niet.

Nog wat meer cites nieuws:

De verplicht voorgeschreven ringmaten zijn van de baan, mits uiteraard wordt voldaan aan de eis dat de ring bij een volwassen vogel niet meer kan worden verwijderd. M.a.w.: mocht je een keer net te laat zijn met een 2,3 ring dan mag 2,5 nu ook (mits niet verwijderbaar) (BRON: BEC_INFO)

Ringen die zijn besteld voor bijv. (cites)vogelsoort a mogen nu ook gebruikt worden voor (cites)vogelsoort b. Hiermee wordt eindelijk de onredelijke eis geschrapt om voor iedere soort het minimum aantal (meestal 10) af te nemen, hetgeen nogal op kan lopen als je met veel soorten kweekt. (BRON: BEC_INFO)

Onlangs zijn door LASER de uitnodigingen verstuurd voor de "cites-bijeenkomst". Deze wordt gehouden op 26 april in dierenpark Amersfoort.
Het lijkt me dat degene die niet automatisch een uitnodiging hebben gehad, hierom kunnen verzoeken middels een telefoontje aan LASER (0800 2233322)
Doe dit wel zo spoedig mogelijk, aangezien de antwoordformulieren voor 8 april binnen moeten zijn.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-29 - 00:56:26 send message to Hawkeye_NL

Ik zou persoonlijk niet weten waarom je als verkoper nu ringen wilt bij een andere kweker. Er gaat natuurlijk ook een stukje reclame van uit. Stel de ringen komen straks voor op een aantal zieke dieren, dan staat daar wel jouw naam te grabbel!

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-29 - 09:45:06 send message to ParkietenPeter

Karel,

BEC_INFO is die ook op internet te vinden?
Of wat is dit verder voor een organisatie?

Peter


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-03-29 - 12:55:27 send message to ewals

peter
BEC Website is momenteel "under construction"
als alternatief de SEC Website

Speciaalclub Europese Cultuurvogels


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-29 - 13:03:13 send message to ParkietenPeter

Heb je daar de adressen van voor me?
Kun je hier evt. gewoon neerzetten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-29 - 13:40:45 send message to Niltava

http://home.hetnet.nl/~bec-info/index.html
(de info staat er nog niet)
http://www.info-sec.nl/

Maar Karel heeft het er goed neergezet, meer vrijheden en minder kosten happy :) Had me dus een aantal euro's kunnen besparen.
Het is per direct van toepassing, hoewel ik nog niet weet hoe het dan met de regristratie moet.
In ieder geval een goed onderhandelingsresultaat en niet zoveel gedoe meer over de juiste ringmaat.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-29 - 15:01:13 send message to natasja

ik denk dat het kopen en verkopen van ringen vrij makkelijk te verklaren is , als beginnende kleine kweker bijv. en je hebt wat ringen over , waarom zou je ze niet verkopen ? of wellicht zelfs als gestopte kweker.

Voor mensen die een gelegenheidsnestje hebben is het wel intresant om toch ringen te kunnen kopen en hun vogels te ringen


tingeling
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-03-29 - 18:13:16 send message to tingeling

jaaa karel heeft het er eens goed neergezet ben zelf bij b.e.c a.n.b.v.v n.b.v.v iedere bond heeft [had] afwijkende maten voor div soorten vogels om gek van te worden nu is er eindelijk een goede uitspraak ivm het ringen van cultuurvogels pffff n pak van mijn hart! gr janne


ferrets
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-02-20 - 17:16:49 send message to ferrets

Het feit ringen worden aangeboden op internet van voorgaande jaren (niet echt slim lijkt mij) heeft te maken met de Citespapieren. Daar zitten kosten aan en heb je er nog een (flink) aantal liggen is het een manier om hier (met de bijbehorende ring) vanaf te komen.
Je kunt hiermee ook gewoon een jong van een jaar later ringen (mits je niet betrapt wordt) of wildvang (ook dit is verboden).


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-28 - 19:06:30 send message to bieke

ik heb onlangs een koppel keepen gekocht via internet .thuis gekomen zie ik pas duidelijk dat het om uitgevijlde ringen gaat.de persoon opgebeld .als antwoord kreeg ik dat hij ze ook zo had gekocht en goed geringd zijn.maw ik ben de klos.als ik de ring wil achterhalen kom ik mischien ook bij een persoon uit die ringen heeft verkocht.een spijtige zaak.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede