Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ONDERZOEK GEDRAG HANDOPFOK UNIVERSITEIT WAGENINGEN Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ONDERZOEK GEDRAG HANDOPFOK UNIVERSITEIT WAGENINGEN
Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 22:46:52 send message to Picolet

in het laatste nummer van de pakara staat een interessant artikel over gedragstoornissen bij handopfok papegaaien. Dit is wetenschappelijk onderzocht en werden er behoorlijke harde feiten en conclusies gedaan. Niemand spreekt over dit artikel en wellicht wordt het liever doodgezwegen.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-27 - 22:58:52 send message to thuis

ach,
quote
wellicht wordt het liever doodgezwegen.


niet zo snel conclusie trekkensad :(.
Niet iedereen is lid van Pakara en leest dit artikel maar waarom zet je niet de hoofdlijnen neer in een topic. Ik ben wel nieuwsgierig naar dat onderzoek.
groethappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-27 - 23:02:08 send message to Hawkeye_NL

Ook ik ben niet op de hoogte van het onderzoek waar jij het over hebt. Ik ben wel benieuwd!

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 23:03:11 send message to Lennart

quote
De uitslag van het onderzoek naar het gedrag van papegaaien in de huiskamer gehouden


Als je dit artikel bedoelt...dat is wezenlijk wat anders als handopfok, want niet iedere huiskamervogel is handopfok. Maar zal het met belangstelling lezen.

Lennart wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 23:22:13 send message to Picolet

Pakara gemaild met het verzoek betreffende onderzoek te mogen publiceren.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-03-28 - 11:08:40 send message to rupicola

dit onderwerp wordt beslist niet doodgezwegen, maak je daarover maar niet ongerust.

Dat e.e.a. misschien niet zo snel in een forum wordt aangekaart heeft eerder te maken met wat er in andere topics keer op keer gebeurt.

Naar aanleiding van c.q. in het verlengde van het artikel over dit onderzoek verschijnt binnenkort een artikel over verrijking voor papegaaien in Pakara.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-29 - 19:21:47 send message to Picolet

Vandaag bericht gekregen van de redactie van PAKARA over het artikel Onderzoeksverslag Universiteit van Wageningen naar gedragsstoringen van papgaaien.

Ja dat was een interessante uitslag.Maar voorlopig blijft het nog exclusief voor de PAKARA leden.Het zou niet eerlijk zijn tegenover het lidmaatschap. Gewoonlijk plaatsen we de artikelen pas na een jaar op de website van Pakara.Ik zal in de komende bestuursvergadering bespreken of we voor dit artikel een uitzondering kunnen maken.
groet Tineke.

Wie dus dit artikel snel wil lezen kan lid worden van de PAKARA of wachten tot het op het web wordt gepubliceerd. Viel me overigens tegen dat er zo weinig leden van dit forum lid zijn van de PAKARA. Het blad bied toch voor ieder die papegaaien houd leuke feiten en artikelen.
In dit artikel wordt uitvoerig aandacht besteed aan papgaaien die met de hand worden grootgebracht en hoe jonger zij uit het nest worden ontnomen des te groter een nadelig afwijkend gedrag. De eindconclusie is niet mis en de aanbeveling naar de overheid is niet positief.
Voor een gezonde discussie is het noodzakelijk om het hele artikel gelezen te hebben.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-29 - 20:01:31 send message to thuis

Dat er misschien weinig mensen lid zijn van Pakara komt wellicht omdat er zoveel vogelbladen zijn, zoals Euro Parrot en Parkietensocieteit. Ook heb je nog Onze Vogels van de Nederlandse Bond en veel mensen lezen ook Engelstalige en Duitstalige bladen. Allemaal even mooi van opzet en steeds weer aandacht voor actuele vogelzaken.
Jammer dat e.e.a. niet gepubliceerd mag worden op dit moment, wel begrijpelijk. Nog bedankt voor alle moeite die jij gedaan hebt om het onder een brede aandacht te brengen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-29 - 20:06:40 send message to natasja

sja begrijpelijk ...

ben ik het niet zo zeer mee eens , een vereniging moet toch ook als doel het welzijn hebben en dat ze leden de primeurs geven vind ik wel begrijpelijk maar een jaar later pas informatie voor andere bekend maken .. mwoah .. kan mijn respect niet zo wegdragen als ik eerlijk ben


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-29 - 20:11:03 send message to Jacqueline

happy :)

We zien het clubblad wel op de deurmat vallen, is het een kleine moeite om het een en ander te plaatsen.

wink ;)
Peter.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-29 - 20:14:01 send message to henkmeer

Denk om de copy rechten Peterwink ;)

Henk


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-29 - 20:29:09 send message to capito

Stond in het vorige nummer,met die mooie foto van amazone Barbadensispaar voorop(blz 27 tot 33)(januari/februari 2005)wink ;)

MVG happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-29 - 20:32:23 send message to Jacqueline

happy :)

Weet ik, maar een van de doelstellingen van Pakara is het uitdragen van informatie naar de houders van 1 papegaai of meerdere.
Althans dat is de reclame slogan, en je kunt niet de rest een jaar op de resultaten van dit onderzoek laten gissen, als het zo slecht gesteld is dan geen jaar wachten we hebben het over vogels, en geen betonpalen die betonrot vertonen.
Maar laten we eens rustig afwachten wat er in het artikel staat.

wink ;)
Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-29 - 20:38:45 send message to Hawkeye_NL

Picolet,

Begint een beetje een reclame campagne te lijken voor de pakara.
Ik ben juist voor het delen van zo veel mogelijk informatie, dus een club die belangrijke informatie blijkt te hebben, wat het welzijn van de dieren kan verbeteren, maar deze uitsluitend onder de eigen leden wil delen heeft niet mijn voorkeur! Daar wordt ik dus juist geen lid van.

Erwin


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-03-29 - 20:39:02 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dan hebben we het in andere topic's over welzijn van de dieren en dat de kwekers/liefhebbers/handelaren hier aan mee moeten werken dit onderzoek is als het goed begrijp uitgevoerd door de universiteit te wageningen en het wordt in een vogelliefhebbersbladsad :( geplaatst maar mag hier niet worden geplaatst gaat het dan nog om de dieren of toch weer om de euro's voor deze of gene ik vind het een beetje kinderachtig want het is net zoiets als ik weet hoe je het moet doen maar eerst moet je lid zijn of worden van mijn club(je was wat sneller als ik erwin)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-29 - 20:40:41 send message to thuis

Tsja zo zie je maar weer Picolet,
dat van doodzwijgen of geen interesse totaal geen sprake is.

Natasja, ik vind de stategie van Pakara om NU nog niet te publiceren begrijpelijk omdat elk blad nu eenmaal streeft naar een soort exclusiviteit om zich te onderscheiden van andere bladen. Niet dat ik dit niet jammer vind maar wel begrijpelijk dus.

Groetjes
happy :)



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede