Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat definieerd een goede kweker Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-27 - 13:36:03 send message to goffini

Uhmm, volgens mij heb je gelijk, Raimond.
Maar het is wel toepasselijk, dus laat maar staan.


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-27 - 14:41:12 send message to senna

Hoi,

Ik vind het een groot verschil of ik zelf een vogel koop of dat ik mensen krijg om een vogel te kopen.

Ik ben zelf heel voorzichtig. mensen moeten bereid zijn je vragen te beantwoorden, de vogels moeten er goed uitzien, geen uiterlijke ziektes, ik hoop dat de kooi niet is schoongemaakt, ze niet net even uit de voliere gehaald zijn. het borstbeen voelen, van dichtbij bekijken. kijken naar wat ze eten, kijken naar de andere vogels. ook met dezelfde dingen. Krijg ik geen goed gevoel dan koop ik ze niet.Thuis quarantaine enz enz

Ik heb lange tijd gedacht dat als mensen bij mij kwamen ze op dezelfde manier te werk zouden gaan. Nam er ruim de tijd voor als iemand kwam. koffie eventueel een broodje eten. Veel vragen beantwoorden. foto's van de groei bekijken, dan vogeltje goed bekijken, verplicht eten geven als ze nog op handvoeding zitten. Info mee. openstelling mijn e-mail en telefoon voor als ze vragen hebben. dat gaf MIJ een goed gevoel ben ik bang.laugh :D

De meeste mensen die bij mij geweest zijn ( en dat zijn er heel wat) denken dat ze een half uurtje klaar zijn. Ah, dat is het vogeltje? Oke die nemen we. Kan je even opschrijven wat hij eet, want ik moet nog daar en daar naar toe, of een eind terug rijden. Andere vogels? moet dat? Handvoeding geven? Had ik even niet op gerekend. Ja, thuis had ik het ook moeten doen. Moet ik mijn adres geven? Waarom?sad :(

Mijn ervaring, en ik heb dan meestal baby's op handvoeding die weg gaan, is dat de gemiddelde potetiele koper gek word van mij. In de winkel kopen ze hem toch ook zo op het gezicht, dus waarom al die moeite? Toch als ze thuiskomen dan mailt 9 van de 10 binnen een week uit zichzelf van dat het goed gaat, eventueel vragen of bedanken ze me omdat ze achteraf er toch wel een goed gevoel er aan hebben overgekomen. Ik heb ook veel mensen die na lange tijd nog steeds mailen. En vaak ook terugkomen voor een andere vogel.

Dus IK vind het moeilijk te beantwoorden. volgens mij doe je het namelijk nooit goed.wink ;)

gr corinalaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-27 - 16:24:55 send message to Hawkeye_NL

quote
Wat definieerd een goede kweker

De koper?


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-27 - 17:36:18 send message to henkmeer

Ja denk wel erwin als je als koper goed kijkt en vraagt kom je er vanzelf achter of je een goede koop doet.

henk


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-27 - 17:43:14 send message to Elfje

Nou Corinna jammer dat ik dan nooit bij jou ben geweest om te kijken want ik ben niet 1,2,3 weg te schoppen wink ;) En vraag de oren van je lijf.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-03-27 - 21:10:58 send message to pluimenest

Ik koop nooit een vogel als ik zijn leefgewoontes, voeding ed niet ken,eerst bezinnen dan beginnen. Bij mij duurt een bezoek voor het ophalen van een vogel(s) nooit langer dan 15 min., visuele controle op gezondheid volstaat de rest is toch aan jezelf om het waar te maken of heb je gewoonweg niet in de hand.
Voor mij is een goede kweker iemand die jaar na jaar erin slaagt mooie kweekresultaten neer te zetten, en ik ben ervan overtuigd dat de manier waarop verschillend is voor de meesten onder ons.
Natuurlijk zal de basis wel voor iedereen dezelfde zijn nl.: hard werken.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-27 - 21:41:08 send message to thuis

quote
Ik ben vast een slechte kweker.


happy :)als je goed bent voor je dieren
happy :)als je bij koop en verkoop iedereen recht in de ogen kan kijken
dan zal dat beslist wel meevallen. wink ;)



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede