Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
volgende >>>


Auteur Onderwerp : importverbod ???
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-03-17 - 21:58:32 send message to hjvdlindehof

afgelopen dinsdag of woensdag hoorde ik op de radoe dat er diezelfde dag in de tweede kamer gestemt zou worden over een import verbod voor wildvang papegaaien kleine zoogdieren en reptielen.het bleek dat een meerderheid voor het wetsvoorstel zou stemmen, maar minister veerman was tegen .
wie weet wat de uitslag van deze stemming geworden is ,en wat de minister daar mee gaat doen
h.j.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-17 - 22:06:10 send message to henkmeer

zou enkel gebeuren als heel europa mee zou doen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-17 - 22:34:04 send message to Dennis Fr.

er was sprake over boetes geven van het verhandelen van die dieren die niet geimporteerd mogen worden dus met uitsterfende diersoorten.papegaaien,amfibeen,reptielen enz .particulier tot 45duizend€ winkelier 450duizend€ dat heb ik wel op de radio gehoord


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-17 - 22:48:06 send message to ParkietenPeter

Dat komt dan neer op een handhaving of eigenlijk vervolmaking van de CITES wetgeving (wet BUDEP) inhouden.
Zou tijd worden.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-18 - 07:22:09 send message to kakatoe






De uitzending van het jeugdjournaal van gisteren over de papegaaien.
http://www.omroep.nl/players/jeugdjournaal/jeugdjournaal.html?bw=bb&player=wmp&x=31&y=9




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-18 - 07:41:19 send message to ParkietenPeter

Dat veranderd dus blijkbaar iedere dag. Want het is de uitzending van gisterenlaugh :D

Jammer, gemist.

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-18 - 08:48:11 send message to johanblok

De informatie dat er gestemd zou worden is absoluut onjuist, ik heb even nagegaan waarover deze week gedebatteerd en gestemd is, en dit is in het geheel niet aan de orde gekomen.
De stichting SPPW (www.sppw.nl) heeft een petitie aangeboden aan de vaste kamercommissie voor Natuur landbouw en visserij die oproept om de import van papegaaien te bestrijden. Helaas was ik hiervan niet op de hoogte, anders had ik deze petitie getekend.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-03-18 - 18:34:39 send message to BONTEBOER

angryhet word toch tijd ook dat hier wat aangedaan word neem nu bijvoorbeeld bonteboeren/grijzeroodstaarten er zijn er nu al zo veel van en toch komen ze steeds weer in partijen binnen angry

alex


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-18 - 19:09:42 send message to Raimond Wolfert

Ik heb een stuk gevolgd via binnenhof.nl. Er gebeurd helemaal niets. Nederland wil niet alleen een nul-quotum aanhouden, de minister is gevraagd dit op de europese aganda te zetten.
Dat was het heel kort samengevat wel. De meeste partijen waren voor een importverbod, maar ja Nederland zal eens iets aparts doen in de EU.


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-03-22 - 22:16:19 send message to jorden

over wat voor verbod hebben we het eigenlijk?
Toch niet op alle papegaaien hoop ik.
Wat me wel nodig lijkt is beter toezicht op import en verkoop van wild gevangen dieren. en quotems.
Kan dat uberhaupt?
Lijkt me toch wel mogelijk eigenlijk als ik b.v aan grijze roodstaarten denk.
Volgens mij heb je import vogels in geringe mate wel nodig om voldoende kweekkoppels te krijgen.
Ik meende dat eigen kweek grijze roodstaarten nogal moeilijk aan het fokken slaan en vaak verschimmelde eierstokken hebben.
Dus als die vogels daar nu gevangen worden zonder dat de populatie bedreigd word, wat is er dan op tegen vraag ik me af. De wat jongere vogels vliegen daar in groepen voor zover ik weet en hoe ze het doen weet ik niet maar als daar dus wat vogels uit weggevangen worden.. moet kunnen vind ik.
Anders is het als de wilde vogels in de huiskamer terechtkomen om niet te kunnen aarden en zich gaan plukken etc.
De verkoop van wild gevangen vogels voor de huiskamer mogen ze wel verbieden van mij.
Moeilijk toch wel...
Toch maar verbieden dan?
Wat zijn de gevolgen? Kunnen we zonder wildvang wel vogels blijven kweken?
Ik heb wel wat grijze roodstaarten gekweekt maar zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet.
Ik vraag me af de wat meer ervaren grijze roodstaart fokkers van een importverbod vinden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-22 - 23:00:44 send message to ParkietenPeter

quote
Dus als die vogels daar nu gevangen worden zonder dat de populatie bedreigd word

Ja dat is dan dus jammer genoeg niet mogelijk. Het gaat altijd ten koste van de natuur. Hetzij het vogelbestand zelf of hun natuurlijke vijand die minder te eten krijgt.

Wildvang import verbieden is het enige mogelijke. Je hebt ook nog import van nakweek uit andere landen. Dus algemeen import verbod zal niet lukken. Wildvang import, absoluut stoppen!


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-03-22 - 23:24:45 send message to jorden

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maar in zuid afrika heb je wildparken dankzij de jacht. Zou de import van papegaaien ook niet kunnnen bijdragen aan de bescherming van natuurgebieden dan vraag ik me af.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-22 - 23:37:38 send message to goffini

quote
maar in zuid afrika heb je wildparken dankzij de jacht. Zou de import van papegaaien ook niet kunnnen bijdragen aan de bescherming van natuurgebieden dan vraag ik me af

Moet je me eens uitleggen hoe je dat dan had gedacht.


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-03-23 - 07:22:15 send message to jorden

Wanneer een papegaai een waardevol exportprodukt is, dan is dit een goede reden om deze te beschermen door ook zijn leefomgeving te beschermen en niet alles weg te vangen.

Het geld dat jagers betalen om een stuk grofwild in afrika te mogen schieten gaat o.a. naar de toezicht op stroperij.

Wat kost een grijze roodstaart import nu? 100euro?
laten we dan 125 betalen en die 25 besteden aan toezicht op verantwoorde vangmethodes.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-23 - 08:46:23 send message to ParkietenPeter

Jorden,

Dat zou een mogelijkheid zijn als iedereen zich aan de regels zou houden. Echter,

quote
Vergis je niet; de illegale handel in wilde dieren is in handen van de georganiseerde misdaad. In Brazilië alleen al levert deze handel jaarlijks meer dan een miljard dollar op. Wereldwijd is het na de illegale drugshandel de meest winstgevende criminele activiteit. Iedereen die de handelaren tegenwerkt, wordt meteen het doelwit van een aantal zeer gevaarlijke mensen.

Genomen van: http://www.animalplanet.nl/lifeline/feature6.shtml

Jammer,
sad :( Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-23 - 14:53:32 send message to jani

Je mag de import verbieden vogels zullen toch worden gesmokkeld.
Integendeel met een gekontroleerde import kan men de prijzen nog enigsinds drukken indien men dit uitsluit zal er nog veel meer ilegaal binnen komen en aan woeker prijzen want dan zal er geld mee te verdienen zijn en zullen er meer risico's worden genomen want waar geld mee te verdienen valt,is in trek hoe je het draaid of keerd



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede