Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > iemand ervaring met de kooi : Papegaaienvilla / queen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-03 - 23:59:41 send message to Hawkeye_NL

Om dan een eerlijke vergelijk te maken moet je dus de NAPOLEON 306 SS a € 1375,-- vergelijken met de Queen a € 259,-- omdat deze kooien het dichts bij elkaar in de buurt komen qua inhoud. Ervan uitgaan dat je dus gelijk zou hebben en elke 3 jaar een nieuwe kooi van dierenvilla zou moeten aanschaffen zou dit komen op € 1036,-- Terwijl de kooi van papegaaienkooi € 1375,-- kost. Het verschil is dus feitelijk € 339,-- wat de kooien van dierenvilla goedkoper zijn.

Naast het verschil waarvoor je al een redelijke aanbetaling kunt doen op de vogel die erin moet komen is er ook nog een punt van berijkbaarheid. Het is voor de meesten onder ons veel gemakkelijker en slimmer om een kooi aan te schaffen van € 259 in eens als dan een kooi van € 1375 in eens. Zou je hier geld voor moeten gaan lenen dan worden de verschillen zelfs nog groter.

Kortom, dat de rvs kooi duurzamer zal zijn, ok! Maar dat deze goedkoper is? Nee, denk het dus echt niet. Daarnaast blijken de meeste mensen niet eens 5 of 10 jaar lang eenzelfde bankstel in huis te kunnen houden laat staan dat ze meer dan 12 jaar willen kijken naar dezelfde kooi. Maar dit laatste is een niet onderbouwde eigen gedachte! wink ;)

De oudste kooi die ik heb van dierenvilla is nu een jaar of 2 a 3 oud en daar is nog niets mee aan de hand. Ik spuit hem af met de hogedruk reiniger en maak hem daarna weer droog met een doek. Ik weet natuurlijk niet hoe het is met de montana, die is namelijk niet van dierenvilla.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-04 - 23:44:28 send message to natasja

hahaha erwin daar sla je de spijker op de kop .. mijn eerste gedachte was " maar ik wil helemaal niet 12 jaar of langer dezelfde kooi hebben staan .. " wink ;)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-04-05 - 00:07:44 send message to agabird

Mir-co, reclame in het forum is niet toegestaan. Al sta ik het soms oogluikend toe, als het wel wat toevoegd.

Maar om net te doen of je zelf een kooi koopt bij een bedrijf, terwijl het je eigen bedrijf is, en zo mensen probeert te lokken om jouw kooien te kopen gaat me te ver.

Ik heb nog liever dat je er ronduit voor uit komt dat je zelf deze kooien verkoopt, dan via zo'n slinkse weg.

Daarom is je geplaatste link bij deze verwijderd.


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-05 - 07:33:46 send message to mir-co

oke, snap ik wel maar dat was niet de bedoeling hoor! Wij hebben er een kooi vandaan en er achter gekomen hoe lastig het was om er aan te komen voor een toch nog enigszins redelijke prijs.
Dat is de enige reden dat we zijn gaan praten met de fabriek.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-05 - 08:17:49 send message to Hawkeye_NL

quote
oke, snap ik wel maar dat was niet de bedoeling hoor! Wij hebben er een kooi vandaan

Is het nu jullie eigen bedrijf of handel of van een ander?



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-04-05 - 14:43:50 send message to agabird

http://www.terraint.cz/english.htm
Dat is de fabrikant, ze adverteren ook bij mij op de site.

Lijkt me dat mir-co eerst daar een kooi besteld heeft, en toen gedacht heeft dit zelf in nederland te gaan verkopen. En zichzelf een site gemaakt, de kooien erop, en verkopen maar. Op zich prima hoor.

Maar het kwam me gewoon wat te slinks over, en daar hou ik niet zo van. Want je hebt dus niet bij je zelf een kooi gekocht. Dus vandaar die verwijdering van de link.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-05 - 22:06:29 send message to thuis

Oke, Mir-co meldt dat zijn Montana kooi snel ging roesten maar dat zal dus wel om "eigen redenen"vermeld zijn. Mijn ervaring met meerdere Montana kooien en standaards is namelijk heel anders. Gewoon goed. Ik heb er een ara in gehouden, in de grootste dan, en zelfs die heeft het niet voor elkaar gekregen om het te slopen, wel draaide die alle moertjes los maar dat is op te lossen met een borgmoertje. Roestvorming? niet opgemerkt, toch zo een jaartje of 6 in huis en tuin gehad.


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-05 - 22:29:05 send message to mir-co

nee helaas thuis, montanakooi is echt rond 3 jaar gaan roesten angry
Dus dat is geen fabeltje ! hahahahahaa


marin
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-04-10 - 19:36:47 send message to marin

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het lijkt wel in de gaatjes wereld als er RVS staat kunnen we gelijk "buitensporige" prijzen vragen maar dat is geheel mijn opvatting. Ik mag mij gelukkig prijzen (woor mijn papagaai) dat ik veel met rvs werk en daardoor de prijzen een beetje weet want +/- 1200 euri voor een kooi vind ik een gods vermogen. Want de materiaal kosten zijn het niet.


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-11 - 00:54:10 send message to mir-co

Als je het goedkoper kan .....stuur ff mail dan want daar zitten we juist op te wachten!
nee serieus. Ook wij vinden het veel geld, heeft ook met transport ect te maken. Helaas vraagt de fabriek ook een behoorlijk bedrag. In nederland is er een die het met de hand maakt, mooie kooien hoor, maar heel heel duur. De fabrieksprijs is meer dan de helft goedkoper gelukkig maar dan nog ....het blijft veel geld natuurlijk.


marin
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-04-11 - 18:58:56 send message to marin

hoi mir-co

Ben op dit moment bezig om een en ander uit zoeken. Laat het wel weten als ik meer weet.
gr.


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-11 - 23:18:52 send message to mir-co

nou dat zou tof zijn Martin!! we horen het graag



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede