Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Medisch advies. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-01 - 18:56:25

Ik durf bijna te stellen dat een gemiddelde kweker/liefhebber net zoveel weet dan een gemiddelde dierenarts,en een ervaren liefhebber/kweker ver in de buurt komt van een vogeldierenarts(endoscopisch onderzoek en operaties buiten gesloten natuurlijk)

Zowiezo ben je vaak te laat,als je afhankelijk bent van de dierenarts(zeker met kleinere vogels)

Dit is niet negatief bedoeld tov dierenartsen ,maar puur uit praktijk ervaringen van mezelf en vogelkennissenwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-01 - 20:49:31

Op lorigebied ben ik er ook niet bang, om zelf het een en ander vast te stellen wat een vogel mankeert. Maar goed, deze hebben bepaalde ziekten die je in je geheugen hebt gegrift en daarom "foppen" deze vogels je niet meer zo snel.

Erg belangrijk, (wat ik bij vele liefhebbers toch vaak mis) is een goede ziekenkooi zodat men de vogel goed warm kan zetten en je op deze manier tijd wint. Kun je tijd winnen dan kun je de vogel vaak redden.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 20:50:55

Als je dan vanwege je eigen kennis en ervaring een diagnose stelt. Hoe kom je dan aan medicatie die een arts bijv. injecteert?

Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-01 - 21:06:41

De betreffende geneesmiddelen kun je gewoon bij een (koeien/honden) dierenarts kopen. Baytril, ronatizol, nisetine, oogzalfjes etc. zijn gemakkelijk verkrijgbaar.
Het injecteren is ook gemakkelijk, met een seriele naald en spuit (krijg ik van een ziekenhuisvriend) onder de huidplooi. Er heb er in de praktijk (zelf als vogels praktisch verlamd waren door bloedvergifting, "bacterie-infectie, er bovenop gekregen met een injectie baytrill).
In b.v. het meer aangehaalde avian medicine staan vaak de goede dosis geneesmiddelen per vogel aangegeven.

Pas b.v. ook nog een kennis geholpen die een flagelaat-infectie had, vastgesteld door de telefoon, ook deze vogels hadden het overleeft.

Hoe meer je er je eigen in verdiept in deze materie, hoe gemakkelijker het je afgaat. Je moet wel beseffen dat je niet alles kunt redden.
Maar aan de andere kant geeft het je een bijzonder goed gevoel als je vogel erdoor krijgt.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede