Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Paniek in de tent! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 08:09:24 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Denis,

Jouw Bourke heeft de dan ook de keuze tussen binnen en buiten. Hij is aan de buiten temp gewend. En dan is het ook absoluut geen probleem.

Maar in het geval Golemm, hij heeft niet gezegd hoe lang de Bourke al binnen zit(bij hem sinds 26-02). Maar niet waar hij vandaan komt, wat hij daar gewend was.
En dan zeg ik; binnen laten zitten, het went wel.

Golemm,
We zijn nu een paar dagen verder, hoe gaat het nu met de vogels?

wink ;) Peter


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-02 - 10:19:08 send message to DenisdeV

Klopt,maar wat ik er niet bij heb verteld (sorry voor de onzorgvuldigheid) is dat ik deze bourkes pas sinds december heb,van een man die alleen binnen kweekt.
Dus net als bij de goulds die gewend zijn aan constante hoge temperaturen. En dus hebben de bourkes zelf de keuze om al dan niet naar buiten te gaan. De goulds doen het heel enkel,de bourkes bijna dagelijks. Alleen nu de afgelopen dagen met die strenge vorst niet.



golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-03-02 - 11:13:23 send message to golemm

Mijn Splendids komen uit een binnensituatie, uit n kweekkooi! Misschien ook daarom dat ze watonwennig zijn met vliegen en even hard schrikken van de Goulds als vice versa. Ik moet zeggen dat t ietsje beter gaat, hoewel de goulds zich momenteel veelal in de linker bovenhoek ophouden waar ik dan maar twee kleine zitstokken heb geplaatst. de oorspronkelijke zitstokken (drie constructies van drie 1 meter lange stokken schuin onder elkaar) rechts en achter zijn nu splendid-country. Ik heb in het midden extra stookken aangebracht (zware parasolvoet met paal met drie 60 cm stokken) om meer capaciteit te maken en het onmogelijk te maken voor splendids om langere afstanden te vliegen waar de kleintjes gek van worden. aangezien het ietsje verbetert is kijk ik t nog aan tot het weekend alvorens een beslissing te nemen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-02 - 11:49:49 send message to dooren

Ik zou een paar takken met veel zijscheuten erin zetten, prachtvinken vinden dit fijn omdat ze dan gemakkelijk van het ene naar het andere takje kunnen springen/vliegen. Je krijgt dan niet zo'n wild geflader in de kooi, wat andere vogels ook aanzet tot vliegen (vluchten).
Het te weinig zitstokprobleem is dan ook meteen de wereld uit.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede