Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Paniek in de tent! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Paniek in de tent!
golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-02-27 - 14:45:08 send message to golemm

hallo, ik heb net een voliere gebouwd en ben weer (na 20 jr) begonnen met vogels houden. ik heb vorige week al een zestal Goulds en een koppel Binsen gekocht. Dat ging perfect, ze zitten voorlopig in t verwarmde nachthok van 2x3x2 meter. Aangezien mijn vriendin ook graag wat kromsnavels in de (buiten)voliere wilde hebben, heb ik gisteren een koppel neophema's (splendids) erbij gezet, dat zij immers geen vechters, slopers of krijsers....... maar hoe vredig t eerst was des te paniekerig is t nu. De kleintjes vliegen telkens verschrikt op als de parkieten vliegen, waar die dan weer van schrikken etc. etc. Dat had ik nergens gelezen in alle adviezen die zeggen dat splendids zo goed in een gemengde voliere passen. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit voorbij na een paar dagen? Ik wilde er ook een koppel Catharina's bij zetten. Dat maar niet doen?, of de splendids inruilen voor Catharina's (dat zouden immers niet zo'n fladeraars moeten zijn??). BVD Jos


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-27 - 15:10:12 send message to ParkietenPeter

Natuurlijk moeten die vogels aan elkaar wennen.

Geef ze maar een paar dagen.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-02-27 - 15:58:38 send message to suk

je moet ze eerst de kans geven om aan elkaar te wennen.

en dan gaat het veel beter


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-27 - 16:40:19 send message to lovebird-farm

Je hebt momentele te veel vogels in een te kleine ruimte, haal de splendids eruit en et ze in de buitenvlucht! die kunnen wel tegen deze temperaturen, mits ze van buiten afkomstig zijn. Wil je ze niet al in de buitenvoliere zetten kun je ze in een aparte kooi binnen zetten en als de tropen naar biten gaan deze ook buiten laten!


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-27 - 16:40:19 send message to lovebird-farm

Je hebt momentele te veel vogels in een te kleine ruimte, haal de splendids eruit en et ze in de buitenvlucht! die kunnen wel tegen deze temperaturen, mits ze van buiten afkomstig zijn. Wil je ze niet al in de buitenvoliere zetten kun je ze in een aparte kooi binnen zetten en als de tropen naar biten gaan deze ook buiten laten!


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-02-27 - 16:52:10 send message to golemm

Ai, nu al te veel vogels? dat valt tegen. Ik heb voor de buitenvoliere aangehouden een koppel per kubieke meter. Voor het nachtverblijf dacht ik dat er wel wat meer in kon, hoewel ze kunnen momenteel nog helemaal niet naar buiten dus dat scheelt dan wel. Echter momenteel met 10 vogels in 12 kuub zou t toch nog moeten kunnen!?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-02-27 - 17:07:49 send message to Daniel

Golemm kan nog wel laat ze ff aan elkaar wennen wacht met de catharina's tot je alles naar buiten kan doen


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-02-27 - 17:43:59 send message to DenisdeV

Als je een grotere buitenvoliere hebt dan dit binnenhok heb je ook voor van de zomer met catharina's er bij geen enkel probleem. Uberhaupt in dit binnenhok ook nog niet alleen moeten ze aan elkaar wennen.
Ik heb momentaal ook 6 goulds,2 gordelgrasvinken,4 Neophema's (Bourkes),2 wevers en 2 japanse nachtegalen in één binnenhok zitten van 2x1x2,en geen enkel probleem.
Alleen was het wel even wennen in het begin,dit zal bij jou ook spelen zeker als je de vogels van kwekers hebt gehaald die ze niet gemengd bij andere soorten hebben zitten.

De splendids zijn van alle Neophema's het meest bevattelijk voor kou en tocht en zou ik niet zomaar buiten zetten zonder dat je zeker weet dat ze gewend waren aan buiten zijn. Anders ben ik bang dta je heel snel zgn. rugliggers hebt....wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-27 - 18:23:11 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lovebird-farm.

Verkoop jij graag vogels?

ZET OP DIT MOMENT ABSOLUUT GEEN NEOPHEMA'S VAN BINNEN NAAR BUITEN!

Als je ze dood wilt hebben, hebben ze nu maar een nacht nodig en je bent ervan af. Hebben de andere vogels ook rust.

NIET DOEN DUS!!!

Het went echt wel.

Ik heb ook verschillende neophema's bij kanaries en zebravinken. Ik heb er zelfs een virginische boomkwartel bij die tegen de schemer op de stok naast deze vogeltjes vliegt. Geen probleem.

Trouwens, de voliere is vol, maar mijns inziens net niet te vol. Goulds zijn maar klein hoor. Past best.

wink ;) Peter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-27 - 23:13:34 send message to Swaas

Dit had ik vroeger ook als ik de valkparkieten in de voliere zette, omdat ze een stuk groter zijn schrikken de anderen en het is een kettingreactie, de ene schrikt en vliegt op, de andere vliegt mee, en op een wip en een tel is het een heen en weer gefladder van jewelste, ik liet dan ook altijd een lichtje branden als het donker werd, vooral in het begin, anders krijg je brokken, gebroken vleugels en bebloedde kopjes van tegen de kanten en plafond te knallen in het donker, maar het went snel, sommigen na enkele uren, maar er zijn er die er dagen overdoen, en catharina's zijn schatjes hoor, helemaal geen vliegers, die kruipen precies als een papegaai over de stokken, en vooral het zijn helemaal geen lawaaimakers, niet agressief en absoluut geen kapot knauwerswink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-28 - 00:06:53 send message to tonnl

In die ruimte moet dat makkelijk passen, inderdaad gewoon wennen.
De tip van een lampje aanlaten vind ik een hele goede.

Lovebirdgeval moet gewoon niet zeiken!


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-02-28 - 12:03:40 send message to golemm

Mijn buitenvoliere is inderdaad groter (24 kuub), (zie ook beschrijving van mijn voliere op deze site) maar ik moet er ook rekening mee houden dat ik ze van de winter allemaal binnen houd. in ieder geval ga ik nu nog wat extra stokken plaatsen, lager en in het midden (via n paal ofzo), dat zou de capaciteit van t nachthok moeten vergroten, want t aantal m3 zegt natuurlijk niet alles.

Ik ga t met de neo's nog n paar dagen aanzien, anders zijn ze te koop! Met de Catharina's wacht ik dan nog even.

Is t verstandig om misschien t vluchtgat naar de buitenvoliere (gedeeltelijk) open te laten? Ik gebruik dat nu toch al als ventilatie, met een rooster ervoor. Kunnen ze naar buiten als ze t nachthok te "crowded" vinden, echter mensen worden vaak verkouden als ze telkens van warm naar koud gaan..... Heeft iemand met vogels die ongeveer even "kougevoelig" zijn deze oplossing gekozen?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-28 - 12:15:29 send message to ParkietenPeter

Meet anders even het temperatuur verschil binnen en buiten. Is dit meer dan zo'n 5 graden Celcius, Zou ik ze binnen laten.

wink ;) Peter


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-02-28 - 12:24:08 send message to DenisdeV

Hangt er een beetje vanaf wat de vogels gewend zijn. Ik heb nooit het gat tussen binnen- en buitenvoliere dicht(,behalve als mijn buiurman met zijn vuurkorf bezig is wink ;). Nu het zo koud is zit op de bourkes na het hele zaakje binnen,zelfs de nachtegalen. Goulds waarmee ik klaar ben met kweken (die dan dus maanden in een tot ong. 20 graden verwarmde ruimte zitten) gaan van de broedkooi gewoon in de binnenvlucht en die wagen zich heel af en toe heel even buiten,en zijn dan zo weer binnen. Pas als het echt warmer wordt gaan die frequenter naar buiten.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-02-28 - 13:10:35 send message to golemm

Denis, wat is de temperatuur in je nachthok dan?

Mijn nachthok heb ik nu op 12-15 graden, met huidige buitentemp. van -5 tot 0 graden.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-02-28 - 13:27:19 send message to DenisdeV

Binnenvlucht=in nachthok,waar ook broedkooien staan. Dus ong 17-20 graden.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede