Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bewezen koppel ???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bewezen koppel ????
adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-02-25 - 22:18:22 send message to adriaanbaan

In advertenties kom ik vaak tegen:

aangeboden bewezen koppel.... of
aangeboden bewezen kweekkoppel......

Wie weet wat er nou bewezen is en hoe shocked 8Oshocked 8O
oftewel wat mag je nou verwachten van je aankoop??

groetjes Adriaan


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-02-25 - 22:26:57 send message to supervalk007

Vaak bied men dan een koppel aan waarvan men ken bewijzen dat men er jongen van heeft gehad. Ik persoonlijk houd het bij in kweekschriften en noteer altijd de adressen waar de jongen naar toe gaan. Als ik dan eens een koppel te koop aanbied mag men van mij altijd kontakt opnemen met die mensen om het verhaal te controleren.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-26 - 08:43:47 send message to Dennis Fr.

voor mij is een koppel pas bewezen als ik er jongen bij zie.zelfs foto`s zeggen niks die kunnen van alle vogels gemaakt zijn.

Groeten Dennis


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-26 - 09:07:43 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pas op voor dit soort advertentie's!


Ik wil niet zeggen alle.

Zo kocht ik een koppeltje Senegal papegaaien. De mensen hadden deze naar de handelaar gebracht omdat ze het jong van deze zelf gehouden hebben.

Ik heb ermee ingestemd om ze ongesext te kopen. De omstandigheden waren voor mij goed genoeg, en dus gekocht. Ik zag uiterlijk geen verschil, wat bij 90% toch te zien moet zijn.
Veertjes opgestuurd naar Gendika, 3 dagen later de uitslag epr post binnen. Ik rende meteen naar buiten om de ster van David te zoeken.laugh :D
Twee mannetjes.

Bewezen? ...

... is dat alleen FEITEN tellen!

Zekerheid gaat verder dan bewezen koppel.


wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-26 - 09:22:44 send message to johanblok

Meen jij serieus bij 90% van de senegals het verschil te kunnen zien? Ik weet dat er verschillende theorien zijn, maar bij zaten deze altijd mis.

Of iets een bewezen koppel is, moet je alleen geloven als de jongen er nog bij zijn, en dan nog
moet je goed in de gaten houden wat voor persoon het is.

Verder is dan de vraag of je iets goeds koopt, want wie doet een bewezen koppel weg dat echt geen problemen heeft (?).
Ik vind zo wiezo dat als je een broedrijp koppel papegaaien bij 1 persoon koopt, je zeer wantrouwend moet zijn. 999 op de 1000 keer is er iets mee...

Verder, moet je goed navragen, ik wed dat er velen zijn die een koppel bewezen noemen als:
- twee vogels net bij elkaar gezet zijn
- twee mannen zijn
- ze wel eens een ei gelegd hebben
- ze wel eens een bevrucht ei gelegd hebben
- ze de jongen dood hebben laten gaan.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-26 - 10:02:19 send message to ParkietenPeter

Ik wist dat die vraag zou komen. laugh :D

Heb ik van horen zeggen, nee.
quote
Geslachtsonderscheid

Onderzoek door zowel de Poicephalus Section England (in het Engelse vogelbestand) als door het Poicephalus Stamboek Nederland (in natuurhistorische musea) heeft aangetoond dat het verschil tussen man en pop met 90% zekerheid is vast te stellen door de groene driehoek op de borst te vergelijken. Bij de poppen loopt deze door tot tussen de poten, terwijl bij de man de punt niet verder reikt dan de onderborst.

Gevonden op: http://www.poicephalusstamboek.org

Getset bij mijn eigen vogels, welliswaar twee mannen. Na DNA onderzoek bleken het indedaad twee mannen. Het kan.

Groetjes
Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-26 - 10:37:15 send message to johanblok

Ik weet van dat onderzoek, ik betwijfel sterk of die 90% gerechtvaardigd kan worden, in mijn geval klopte het diverse malen niet. Wat mij betreft te onbetrouwbaar om een koppel op samen te stellen of te kopen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-26 - 10:38:50 send message to dooren

Er is ook nog een andere manier om een "bewezen koppel te sexen" Je kunt de legbeentjes voelen, van de pop staan ze (zeker als ze al eieren hebben gehad) verder uit elkaar als bij de man.

Maar inderdaad de term bewezen koppel is bij mij alleen geldig als ik inderdaad de jongen in de nest zie liggen. Sommige gebruiken deze term vaak ten onrechte, alleen al op het feit dat zo'n bewezen koppel gekoppeld is aan elkaar.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-26 - 10:50:00 send message to ParkietenPeter

DNA geslachtsbepaling geeft inderdaad 100% zekerheid. Mits natuurlijk goed uitgevoerd. (veren uitnemen)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede