Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over gaas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over gaas
Herder
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-02-23 - 22:14:17 send message to Herder

Ik ben een wat in verwarring gebrachte starter. Ik bouw een gezelschapsvoličre (vinken, napoleonnetjes, mozambiquesijsje, en meer van dat soort) Ik wil het ze het liefst achter volieregaas van 19 mm vierkant laten vliegen, maar ik krijg tegenstrijdige adviezen. De maaswijdte zou voor dit soort vogeltjes te groot zijn. Wat vinden de ervaringsdeskundigen op deze site ervan?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 22:20:42 send message to Lennart

Hoi, verwarrende starter...happy :)

19 mm is inderdaad te groot. Napoleonnetjes en mozambiquesijsjes komen daar door heen als ze wat klein van stuk zijn...zeker de jonge vogels!
Bij dit soort vogels gebruik je toch het oude vertrouwde vierkante volieregaas. Waarom zou je voor 19 mm kiezen? Voor meer uitzicht op je vogels? Als dat laatste het geval is zou je kunnen overwegen om zwart voliere gaas te nemen...dat geeft een perfect uitzicht op je vogels!

Lennart wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-23 - 22:20:51 send message to dooren

Klopt is te groot, ik heb vroeger bij een collega kweker meegemaakt, welke een koppel oranjekaakjes had en op deze manier ontsnapte door gaas van 19x19mm.
Kon het toen bijna niet geloven, maar een eigenkweek goudbuikje was destijds even daarna bij mezelf uit een tentoonstellingskooi ontsnapt en weggevlogen.
(ik stond er bij, en ik keek erna sad :()
Dus 12x12mm. is toch aan te bevelen.
gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-23 - 22:21:26 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Die maat is beslist te groot. Kleinere tropen en zeker jongen vliegen daar dwars doorheen.

10 x 10 mm is al genoeg om een koppie door te steken. Ik zou dan ook minstens 1 laag 10 x 10 mm nemen. Bijvoorbeeld buitenkant 19 x 19 en binnenste laag op minstens 5 cm afstand met 10 x 10 mm gaas.
Die binnenlaag kan ook kunststof gaas zijn, heel goedkoop, makkelijk te verwerken en goed doorzicht.
Te koop bij AFcon (http://www.afcon.nl/)
Priam zaak, alleen de bezorging duurt vaak een stuk langer dan zij zeggen.
Succes, Ton.

leuk om te zien hoe snel we hulp bieden hier.happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 22:29:10 send message to Niltava

KLopt tonnl, is mooi spul. Heb zowel mijn binnen asl buiten voliere ervan gemaakt Binnen het transparante en buiten het zwarte. Makkelijk te verwerken.
Was bij mij ook later dan afgesproken ter plaatse. Dit kwam echter door de pakketdienst.
Deze kleine vogeltjes kunnen inderdaad door kleine gaatjes. Heb gehad dat ik een goudbuikje kwijt was uit de broedkooi,zag hem nergens op zolder. Totdat ik zag dat hij in een ander hok zat.
Hij was dus langs het badhokje in het voorfront gegaan van zowel zijn eigen broedkooi als de andere.
Er was echt niet veel ruimte meer dan een centimeter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-23 - 22:34:51 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat het door de pakketdienst komt zeggen ze elke keer. Neem dan een andere zou ik zeggen.
Inmiddels van heel veel mensen gehoord dat je het beter twee weken van te voren kunt bestellen. happy :)

Ton


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 22:40:38 send message to Niltava

Die tijd zou ik inderdaad maar aanhouden.
De eerste keer was het inderdaad de schuld van de pakketdienst hoor. Kreeg die op het laatst boos aan de deur. Moest mijn huisnummer volgens hem duidelijker zichtbaar maken(???)


Herder
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-02-24 - 11:09:34 send message to Herder

Bedankt tot zover, mensen. Een mens kan zich dus vergissen in de lenigheid van die kleine schepseltjes. Ook bedankt voor de tip van het kunststofgaas. Heb het bekeken, lijkt me wel wat, zeker w.b. de prijs. Ik denk dus aan 10 x 12 mm. Maar ... zijn de ervaringsdeskudigen onder ons ook nog zwaarwegende nadelen tegengekomen van dit gaas?
Het gaat voor mij niet op grote oppervlakte: voorzijde 2 x 3 meter, zijkant 2 x 1.50. Het dak is bedekt met transparante golfplaat.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-24 - 17:03:14 send message to rupicola

nu we het toch over gaas hebben, let er bij de aanschaf van rollen gaas heel goed op dat het gaas mooi recht is. Dit is goed te zien als je in de rol kijkt.
zijn de banen mooi gelijkmatig > OK

maar

als het onregelmatig is gemaakt of gerold kun je het beter laten staan. (merkloze troep e.d.)
Je krijgt dit soort gaas namelijk nooit mooi strak en bovendien heb je er uiteindelijk ook heel veel extra werk van om het nog enigzins te verwerken.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-24 - 18:23:32 send message to Niltava

Herder: in principe ben ik best tevreden. Alleen binnen heeft er eens een grijze roodstaart aangehangen en wezen knippen. Daar kan het niet tegen, en als je kinderen hebt en die kunnen de fietsen er tegenaan laten vallen ed dan is gewoon gaas misschien beter. Maar verder valt het gewoon 100% mee. Als je een strook grond met bv planten ervoor doet zodat kinderen er niet bij kunnen is het natuurlijk helemaal prima.
Over dit soort dingen moet je dus even nadenken.
Voordelen zijn natuurlijk dat het goedkoop, makkelijk te verwerken is en het is al zwart. Je hoeft het dus niet meer te verven en door bovengenoemde eigenschappen ook goedkoper en eenvoudiger te repareren bij beschadigingen.
Had van te voren mijn bedenkingen maar is me dus 100% meegevallen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-24 - 23:25:14 send message to tonnl

Een nadeel is dat roofdieren (o.a. muizen, ratten, katten) het stuk kunnen maken, dat heb ik zelf ervaren. Muizen vreten zich er razendsnel doorheen. Eén van mijn katten is een soort tijger happy :) en die sneed er haast repen uit. Gelukkig was dat maar 1 van de twee lagen. Daarna dus metalen gaas aan de buitenkant.

Groeten, Ton.


stefanvandijk
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-11-23 - 13:27:45 send message to stefanvandijk

Ik heb een matig positieve ervaring met het kunsstofgaas van Afcon. Zoals op de website staat kunnen katten er niet tegenaan klimmen en niet overheen lopen. Dit klopt zeer zeker niet! Bij mij heb ik ze eraan zien hangen en zo omhoog zien klimmen. Verder lopen ze er ook erg gemakkelijk overheen. De service vond ik ook matig. Vriendelijke man op zich, maar ik heb drie dagen thuis zitten wachten en er kwam niets. Toen zelf het spul opgehaald, maar er kwam geen vergoeding van Afcon voor de bezorgkosten die ik dus wel moestt betalen (€16,-). Met nieten moet je niet te hard nieten want het gaat toch wel redelijk gemakkelijk kapot als je te hard niet (met een electrische tacker).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede