Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslacht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geslacht
BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-02-22 - 14:29:53

Een tijd geleden heb ik hier een onderwerp gepost die ik niet meer kan terugvinden, dus daarom stel ik nog een keer dezelfde vraag. In de advertenties zie ik regelmatig 1-0, 0-2, 4-2 enz. staan. Wat slaat ook alweer op welk geslacht? Het eerste slaat toch op een man,het tweede op een pop?


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-02-22 - 14:31:32

ja klopt 1-0 is man, 0-1 is pop, 3-3 zijn 3 koppels.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-02-22 - 14:34:39

happy :)happy :)happy :)
Geweldig, bedankt!
En wat betekent het wanneer er bijvoorbeeld 2-1 staat? Is dat een vrouwtje met twee mannen of zo? Of staat het er dan verkeerd en moet er 2-0 en 0-1 staan?

Hartelijke groet,
BJ


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-22 - 14:48:23

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Het eerste getal (het linkse getal) staat altijd voor man, het tweede (het rechtse getal)voor pop!
1-0 = man, 0-1= pop, 1-1= 1 man+1 pop
Wat ook voor komt is 2-1-2.
Het derde (het meest rechtse) getal staat voor: geslacht onbekend, moet dus nog gesexed worden.
Dus in het voorbeeld getal: 2 mannen, 1 pop en 2 geslacht onbekend...happy :)
Verder:
ek: eigen kweek
brr: broedrijp, maar wil niet zeggen dat ze ook werkelijk zullen broeden! Want daar is iets meer voor nodig. Anders staat er bij vermeld dat het een gegarandeerd kweekkoppel is eventueel met bewijzen dat er van dat koppel ook jongen zijn geboren. Verder zijn er bij de gegarandeerd sexe altijd papieren aanwezig indien man en pop gelijk zijn. Dit kan via de DNA methode of de endoscopische methode gebeurd zijn! Ik zou kiezen voor de laatste methode, zeker als je er mee kweken wil, daar dan ook inwendig gezien kan worden of de geslachtsorganen in orde zijn.
Succes met je vogels....wink ;)

Wat ook nog wel eens gebeurd is dit:
1sad :(-0= duslaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D...idd een impotente man....en
0-1razz :p= dus een overbroedrijpe pop......laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Grapje hoor!



Lennart wink ;)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-22 - 17:20:17



BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-02-23 - 10:42:28

happy :) Nee, die bedoelde ik niet... happy :)
Maar het is wel dezelfde vraag...
Wat ik mij alleen nog afvroeg, is dit. Henkmeer zei hierboven dat 3-3 staat voor drie koppels. Maar uit andere antwoorden blijkt volgens mij, dat het niet per see om koppels hoeft te gaan... Klopt dit? Want 2-1 kan toch moeilijk om een koppel gaan, lijkt mij...
Stel, ik heb vijf vogels die ik wil verkopen, drie mannen en twee poppen. Het zijn geen koppels en ze kunnen ook los verkocht worden. Moet ik dan 3-0, 0-2 opschrijven, of kan ik ook 3-2 opschrijven?

Hartelijk groetje,
BJ


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 11:22:41

Hallo BJ,

Inderddad is 1-1 een koppel. Maar als je spreekt over een kweekkoppel moet je dat er ook altijd bij zetten!
Voorbeeld: Als je het zo op schrijft 1-1 brr, lees je ws dat het om een kweekoppel gaat. Niets is minder waar. Het is inderdaad een koppel, maar je weet niet dat ze onverwant zijn en brr laat je denken dat het om een kweekkoppel gaat!
Het is wel een koppel, ze zijn op broedleeftijd, maar ze kunnen elkaar misschien wel het kot uitvechten om dat ze elkaar niet moeten!
De cijfer notering zegt alleen maar iets van het geslacht en verder niets!

Lennart wink ;)


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-02-23 - 12:23:00

Okee dan, nu snap ik het...
happy :)laugh :Dhappy :)laugh :Dhappy :)laugh :Dhappy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 15:42:12

Da's heel mooi man....laugh :D
Zo zie je maar weer; Van vragen word je wijs...laugh :D!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede