Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hout en kooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hout en kooien
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-21 - 16:49:12 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ik heb vraag mischien iemand met ervaring die mij hierbij kan helpen !
ik wil een tuinhuisje plaatsen en dan wil ik daar 3 buitenkooien aan monteren en gaten in het oud beschermen met aluminium strips maar zouden de vogels [grijze roodstaarten ] niet aan de rest gaan knagen of hoe zou ik dat het beste kunnen afdekken of beschermen zodat de vogels geen geimpregneerd hout naar binnen werken !!???


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-21 - 17:02:58 send message to johanblok

Een beetje papegaai, zeker ook een bonte boer b.v., zal bij een tuinhuisje van geimpregneerde planken altijd een mooi plek je vinden om aan te gaan knagen zodat er op den duur meerdere invlieggaten ontstaan.
Volgens mij heb je drie goede opties, waarvan de laatste mij het beste bevalt:
- plaats er een plaat betontriplex voor
- plaats er een kunstof (trespa) plaat voor
- plaats sandwich panelen (bestaande uit isolatie met staal er omheen)
het handigst is dan om het binnenhok uitsluitend van deze sandwich panelen te bouwen.

Als het tuinhuisje er al staat kun je natuurlijk ook een goedkoop plaatje triplex er voor zetten, en gewoon afwachten hoe lang dat goed blijft gaan, valt misschien best wel mee.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-21 - 18:28:52 send message to dun grijzeroodstaart

het tuinhuisje staat er nog niet maar ik heb wel een paar goeie oplossingen en de laatste lijkt me een goed plan !!
alhoewel ik ook nog de mogelijkheid heb om de achterkant van mijn garage muur een 3tal gaten in te meppen , maar is dubbele muur dus weet niet of dat makkelijk zal gaan , zal wel een betere oplossing zijn maar goed bedankt voor de info ,,


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-02-23 - 16:51:19 send message to lorie

Heb zelf ook een tuinhuisje omgebouwd tot voliere.
Heb alles geisoleerd met glaswol en vervolgens afgeschroefd met Plastisol platen. (dit zijn staal platen van 2mm dik) Ideaal. Vogels kunnen nergens bij en je kunt het heel makkelijk schoonmaken. Sandwichpanelen was voor mij geen optie omdat het tuinhuisje nogal veel 'hoeken' bevat. Je slijpt je dan een ongeluk.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-23 - 18:19:03 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb al een oplossing , ik maak aan de achterkanten van de hokken waaraan het aan het tuinhuisje zit gewoon gaas 2 cm van het hout en dan profielen erin waar het gat zit zodat ze gewoon naar buiten kunnen zonder dat ze hout tegenkomen om eens lekker aan te gaan knagen en isoleren ga ik ook doen !!
bedant voor je reactie


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-23 - 18:40:42 send message to johanblok

Vervelende van deze laatste oplossing, met gaas, is dat er op den duur heel veel moeilijk te verwijderen rotzooi, voer, pluis en veren tussen gaat zitten.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-23 - 19:29:17 send message to dun grijzeroodstaart

dat is ook waar johan ,
ik ben nog niet zover maar ik zal er dan toch aluminium platen achter zetten en afwerken dat ze naar binnen en naar buiten kunnen , want je hebt gelijk ik heb het nu al dat er bij mijn voederplateuas bovenin het gaas voer vuil en veren blijven plakken en dat is een klus om dat iedere keer maar eruit te schrobben ja nie veel werk maar zo wek ik wel de kans op ziektes op en gelukkig heb ik dat nog nooit gehad maar wou het zo ook laten ook , en nu is er ook nog een jonge grijze op komst ook dus alles is gezond !!
ik ga als het weer beter word aan de gang buiten en ik zal er wel wat moois van maken !


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-24 - 00:07:57 send message to CHEETAH

Je kan ook stukken plexi voor het hout neerzetten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede