Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > oude papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : oude papegaaien
steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-20 - 18:54:35 send message to steynkorse

hallo vogelliefhebbers,

wat ik mij op dit moment even zit af te vragen:

Iedereen weet dat papegaaien oud kunnen worden. Hoe komt het dan dat er veel meer relatief jonge papegaaien aangeboden worden dan oude. Zijn deze er wel? Ik hoor hier altijd heel weinig over? Dus waar zitten alle oude papegaaien?

Kom maar op met de verhalen laugh :D


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-20 - 19:15:44 send message to Elfje

Ik weet van een Amerikaanse vriendin dat ze een paar amazones van in de 70 had en een ara van rond de 80 jaar oud. De vogels waren niet veel van hand tot hand gewisselt dus de geschiedenis van hoe oud ze waren en waar ze gezeten hadden was duidelijk terug te volgen.

Vanmorgen vroeg op animal planets pet stars was een kaketoe van 52 jaar.

Zelf ken ik een Amazone die rond de 40 is. En ik kon er eentje die rond de 25 jaar was maar die is nu overleden.


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-20 - 19:21:00 send message to steynkorse

kijk das leuk om te horen, je hoort er nooit wat over namelijk, ook zie je haast nooit een advertentie waarin een vogel van 30 wordt aangeboden.

groetjes


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-20 - 19:27:08 send message to thuis

Ik denk dat dat komt omdat een oudere papegaai/ara volledig opgenomen is het gezin, zeg maar een "meubelstuk" is geworden. Mensen hoeven deze vogel niet meer kwijt en bij overlijden van ouderen zie je vaak dat de kinderen zo gewend zijn aan de vogel dat ze deze automatisch een nieuw thuis geven. Bij de kweker zal de oudere vogel zijn kweekperiode's hebben, betrouwbaar zijn en later ook niet afgedankt worden maar gewoon van een goed verzorgde oude dag mag genieten. Jongere vogels is men vaak zat, impulsaankopen - veranderde gezinssamenstelling - schreeuwen - gedrag etc. waardoor deze vogels weer weggedaan worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede