Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voliere/ terras Barbecue Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voliere/ terras Barbecue
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-02-20 - 10:29:56 send message to Pastis

Hallo,
Ben van plan om op ons terras een voliere bestaand uit een enkele vlucht van 5mL x 1mD x 2,5mH aan te bouwen. Deze aangebouw aan de scheidings muur met de buren en tussen huis en het schuurtje.(in de schuur zou dan een nachthok komen) Dit even terzake, aangezien er op een terras gebarbecued wordt vraag ik mij af of dit hinderlijk en al dan niet schadelijk zou kunnen zijn voor de vogels. Ook is het terras naar het zuid zuidwesten gericht en kan het er zeer warm worden, maar s'winters heeft dit wel zijn voordeel dat de voliere omringd is door 3muren (noordzijde, oostzijde en deels zuid zijde)Misschien kan ik ook nog een pergola aanbouwen en deze laten overgroeien met klimplanten om wat meer schaduw te verkrijgen.
Blijft de vraag of het barbecuen dicht bij de voliere schadelijk zou kunnen zijn.sad :(
Heeft iemand hier ervaringen mee??

P.s: aangezien de lengte van 5m leek het mij leuk om hier roodmaskeraratinga, zonparkieten of koningsparkiet in te houden.
mvg Pastishappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-20 - 12:23:00 send message to Hawkeye_NL

Hoi, het lijkt mij absoluut geen enkel probleem tenzij je de vogels op de barbi legt! wink ;)
Eventuele rook zal toch niet zo vol zijn dat de gehele voliére inclusief het nachtverblijf onder de rook komt te staan? dan zou het schadelijk kunnen zijn maar zolang ze lekker uit de rook kunnen gaan zitten is dit geen enkel probleem.

Dat de vogels in de zon zitten en dat het er warm kan worden is geen enkel probleem. Zorg er alleen voor dat ze goed in de schaduw kunnen gaan zitten en een stukje in de zon. Je kunt naast de vlucht ook een tuinsproeier plaatsen zodat je de vogels kunt "sproeien". Is lekker voor ze en gezond!

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-20 - 12:43:41 send message to dooren

Oja als ze straks hun jongen of eieren in de steek laten omdat je hebt staan bakken, besef dan wel dat dit een natuurlijke reaktie kan zijn. Met een brandlucht nemen immers vele dieren maar een besluit: wegwezen (kan trouwens ook wel goed gaan maar ben voorbereid op een teleurstelling).
Te veel rook kan toxisch werken vogels hebben naast longen ook veel luchtzakken, plaats anders een goede ventilator die de rook van de vogels afblaast als het allemaal toch vlak langs de vogels moet gebeuren.
gert



Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-02-20 - 16:05:48 send message to Pastis

Hoi, heb er al aan gedacht om dan maar in één keer ook maar een baebecue te metselen met bijhorend shoorsteentje. Dit zou de rook toch moeten reduceren.
greets
Pastis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede