Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweekstemming Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-02-15 - 13:17:22 send message to Daniel

Ik heb dit jaar "zuinig gedaan" met fruit gedurende de winter (vooral veenbes, spinazie en appel gevoerd) en voor nu de hoeveelheden en diversiteit weer op en vul het aan met muur (wat nu weer begint te groeien) ook ben ik weer begonnen met eivoer 2 weken geleden wat ik nu langzaam aan het opvoeren ben.
En ik moet zeggen dat alles nu begint te rotzooien en de blokken beginnen te inspecteren.
Ik weet niet dat dit door mijn voerpatroon komt of door de regens en toename van zonlicht


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-15 - 13:20:28 send message to dooren

Om kweekkoppels af te remmen, (werkt overigens niet altijd) laat ik de jongen uitvliegen en zolang mogelijk bij de ouders.
Vaak leverd dit toch enige weken vertraging op naar de volgende ronde.
Echter als ouders aggressief worden moet men de jongen natuurlijk wel verwijderen.
Zelf vindt ik het erg leuk om de jongen nog een poos bij de ouders te laten, niet alleen goed voor de ouders (meer rust tussen de rondes) maar ook worden jongen goed zelfstandig en krijgen ze nog wat sociale bagage mee, hetgeen voor papegaaien een belangrijk levens/onderdeel is. In de natuur blijven immers jonge papegaaien vaak lange tijd bij hun ouders.
Grote papegaaiachtige broeden vaak ook niet meerdere keren achter elkaar, echter ze hebben wel reserves om eventueel een mislukte ronde (wat natuurlijk in de natuur veelvuldig gebeurd) op te vangen en een herstart te maken.
We moeten deze (natuurlijke) herstart omdat de 1e ronde mislukt niet altijd zien als een normale broedronde.
Het zal de levensduur van onze koppels ten goede komen.
Gert.
Gert.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede