Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kanarie ziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanarie ziekte
Mooby
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-02-11 - 17:16:59 send message to Mooby

ik heb in de voliere 10 gele kanaries.
een aantal daarvan zitten dik en hebben een paar of geen veertjes meer rond hun ogen. ze hebben dus een randje om hun ogen van ongeveer 1mm waar geen veren op zitten. de andere vogels schijnen nergens last van te hebben.
ik ben wel net begonnen met nestkastjes in de voliere hangen.

wat ik eigenlijk wil weten is of dit duid op een ziekte of dat het niks ernstigs is.

alvast bedankt


Mooby
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-02-11 - 19:15:15 send message to Mooby

ik heb nog eens beter gekeken en de er zitten wel veertjes maar die zien er nat uit. misschien weten jullie nu wat het is.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-11 - 20:50:19 send message to thuis

Ik heb niet zoveel verstand hiervan en zeker niet van kanaries maar als vogels bol zitten is het een teken dat ze zich niet lekker voelen.
Natte of pussende oogjes... lijkt me niet normaal, komt het van de oogjes of uit de neusdoppen? Hopelijk woon je in de omgeving van een erkende vogelarts en kan je 1 of meerdere kanaries laten nakijken. Dat is vaak het beste.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-12 - 01:30:15 send message to tonnl

Dit klinkt ernstig, ik denk aan kanariepokken of ernstige besmetting met coli-bacteriën of zelfs atoxoplasmose. Bekijk de buik eens en zoek naar een donkere vlek, is dat blauwachtig, dan heb je de lever in beeld, die hoort niet blauw te zijn.

Hoogste tijd voor een bezoekje aan een dierenarts. Pas als je weet wat het is kun je gericht behandelen. Deze kwalen kunnen zeer destructief zijn. Soms is behandeling goed mogelijk als je er op tijd bij bent.

Succes, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede