Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zwartborst -Lijsters Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zwartborst -Lijsters
veldhuizen
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2003-06-14 - 16:03:13

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een stel zwartborst lijsters in mijn voliere (6.5x6.0x2.5 m) met 2 chestnut buulbuuls, 2 roodstaart minla's en 2 californische kuifkwartels.
De lijster hadden al snel 4 eieren, na ca. 2 weken verdween er elke dag een ei, ik vrees dat de vogels zelf de eieren verwijderd hebben, ik weet alleen niet waarom, ondertussen zit mevrouw weer 10 dagen te broeden op 4 eieren, wie heeft er een goed advies voor mij?


tuinkabouter
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-06-15 - 22:43:01

hoi, het kan zijn dat de eieren onbevrucht waren. Dat gebeurde ook bij mijn nachtegaaltjes. Na 14 dagen broeden werden de eitjes er een voor een uitgegooid, alleen leeg met dooier resten. Zitten de vogels alleen in de voliere of zijn er stoorzenders? Misschien anders toch de stoorzenders apart zetten tot de jongen goed zijn uitgevlogen. Ook de regenwormen vast klaarzetten.
Groetjes


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-14 - 21:07:34

Het beste is om zo'n vogels koppelgewijs te houden en zonder andere soorten vogels. Hetzelfde geld voor glansspreeuwe, gaailijsters en maina's.

Dit probleem heb ik trouwens ook met zanglijsters gehad. Ze hadden een nest gemaakt met 4 eieren en net de dag voordat ze zouden uitkomen heeft de grote purperglansspreeuw het nest geroofd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede