Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Prijzen bij advertenties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Prijzen bij advertenties
leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-02-03 - 23:11:09

Hoor de laatste tijd steeds meer mensen klagen over mailtjes van wat kosten ze,zijn ze er nog,enz enz.
Plaats bij de advertenties eens prijzen,dat scheelt al een heleboel vragen.Het schrikt trouwens ook veel mensen af als er geen prijzen bij staan.(denken ze dat het weer woekerprijzen zijn).En mensen reageren ook eerder als er prijzen bij staan voor een bepaalde vogel die ze zoeken.




oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-03 - 23:38:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

prijzen adverteren is helemaal niet slim,
je moet prijs kwaliteit adverteren,en dit kun je niet duidelijk maken in een advertentie met prijs er bij
Je moet bij vogelverkoop mondeling contact hebben,en uit kunnen leggen waarover het gaat.
mensen die met prijzen adverteren vallen bij mij zowiezo al af(wat mij het meest intresseert is de kwaliteit van de vogel(s)niet de prijs!
wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-04 - 00:22:23

quote
mensen die met prijzen adverteren vallen bij mij zowiezo al af(wat mij het meest intresseert is de kwaliteit van de vogel(s)niet de prijs!


Dus als een adverteerder een prijs heeft staan bij zijn advertentie dan is de vogel direct waardeloos? Hmm! Is geloof ik net weer het andere uiterste.

Het vermelden van een prijs neemt de vraag ernaar niet weg, dat moge wel gebleken zijn. Soms heb ik een prijs vermeld staan dan mailen en bellen ze nog voor de prijs! Alsof ik vergeten zou zijn dat er een prijs staat of zo of dat ik mondeling eineens direct ga zakken. razz :p Het is volgens mij mens eigen om te proberen iets van de prijs af te kletsen. En dat mag ook. Vragen staat vrij.

Erwin



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 00:40:05

ben het wel eens dat het vooral om de vogel gaat , de zogenaamde kwaliteit ..

Maar als iemand een prijs van ruim 200 euro meer als de gemiddelde vraagprijs gaat vragen dan kijk ik toch eventjes verder nog ..



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-04 - 07:50:03

Ik had het iets te extreem uit gedrukt,mijn excusses.

Het nadeel van met prijs adverteren is :dat mensen aan gaan nemen dat dat een normale prijs is voor die soort vogels,terwijl ze niet weten waarom ze voor die prijs geadverteerd staan.

Misschien zijn ze wel geplukt,of missen alle nagels,of broeden niet,of bevruchten niet.

Ik vind de prijs dus niet belangrijk in een advertentie,daar kom je samen wel uit !


MVG Rene


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 07:53:33

ik gebruik eigenlijk altijd de prijs als eerste richtlijn van wel of niet geintreseerd ..

wat heb ik aan de meest perfecte vogel als ik de prijs niet redelijk vind ?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-04 - 08:38:23

Mij bevalt het erg goed om een vaste prijs te vermelden. Ik krijg dan vrijwel geen telefoontjes van koopjesjagers e.d. en vrijwel uitsluitend serieus geinteresseerden. Tot nu toe heb ik bij verkoop (wat al weer wat langer geleden) meestal maar 1 of twee reacties gehad waarbij dan echter ook de koop tot stand kwam. De gevraagde prijs en de soort advertenties geven ook al aan of je daar moet kopen of niet. Vele vogels te koop hebben en lage prijzen vragen geeft al aan dat je daar hoogstwaarschijnlijk niet moet zijn voor een kwalitatief goede vogel.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 08:59:28

quote
Vele vogels te koop hebben en lage prijzen vragen geeft al aan dat je daar hoogstwaarschijnlijk niet moet zijn voor een kwalitatief goede vogel.



wat dat betreft vind ik de functie zoals op marktplaats is toegevoegd om alle geplaatste advertenties te kunnen zien echt ideaal , geeft je direct een beter beeld van de adverteerder


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-04 - 10:06:59

Ik vindt het toch wel fijn als ik een advertentie lees dat ik de prijs gelijk zie staan. Merendeels omdat ik een rothekel heb om te telefoneren. Als ik al 1 x in de week een vrijwillig telefoontje maak is dat al bijzonder.


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-02-04 - 12:00:08

ha, ik ben dus niet de enige die daar last van heeft. als het echt niet anders kan bel ik wel maar met grooote tegenzin. en als het via e-mail kan: graag!!!!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-04 - 12:52:10

quote
Het nadeel van met prijs adverteren is :dat mensen aan gaan nemen dat dat een normale prijs is voor die soort vogels,terwijl ze niet weten waarom ze voor die prijs geadverteerd staan

Dan moet je dat er bij zetten.
Je verkoopt toch iets , daar hoort toch een prijs bij. En als de prijs vanwege mankement of juist een pluspunt hoger of lager is, is het niet meer dan normaal dat je dat erbij zet.
Nou moet moet je eerst bellen en dan de prijs horen en dan evengoed weer afhaken omdat het je allemaal toch niet aanstaat.
Graag volledige advertenties, weet je gelijk waar je aan toe bent.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-04 - 18:46:14

Als koper vind ik het fijn als er een prijs bijstaat dan weet ik of het haalbaar is. Als verkoper heb ik nare ervaringen... als je de juiste prijs erbij zet dan "dwingt"men je lager te gaan omdat je nooit je echte prijs erbij zet maar een vraagprijs (zegt men). Als ik dan een hogere vraagprijs neerzet met de bedoeling een lager bod te krijgen en dus te onderhandelen dan is het mij persoonlijk overkomen dat ik echt hele nare mailtjes toegestuurd kreeg omdat de prijs te hoog lag shocked 8O Tsja wat is wijsheid...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-04 - 19:09:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Thuis: jij bent toch de verkoper? Het zijn jouw vogels dus jij bepaald de prijs. Ik zak zeker niet. Mijn interesse naar de koper neemt meteen af en geef minder info etc..
Voor mij is een prijs een prijs en ik wil best wel eens zien of iets te doen is als men bv meer koopt of bv een nog niet uitgekleurde vogel wel wil.

Als koper vind ik het altijd prettig de prijs te weten. Meestal zegt dat ook wat over de verkoper.
Bovendien zijn er ook nogal wat regionale verschillen.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-04 - 19:14:04

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-05 - 10:51:57

Het eeuwige onzinnige afdingen is het enige wat mij vreselijk tegenstaat in deze hobby.sad :(

Voorbeeld:
Je verkoopt een koppel bonte boeren voor 160 euro, en de koper komt langs en biedt vervolgens 150 euro.


Wat is hier nu leuk aan? Waarom doen mensen dit? Ben je dan blijer als je naar huis gaat en de vogels thuis los laat in je kooi? Of is het stoer om aan je vogelvrienden te vertellen?
Of kunnen deze mensen geen 160 missen, maar wel 150?

Als het dan aan mij ligt gaat het koppel helemaal niet meer mee naar huis, ook niet voor 200 euro.


Krist
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-02-05 - 11:31:52

Een funktie zoals bij Marktplaats/ebay waarin je vervolgens ook feedback kunt geven bij een betreffende koper lijkt me "vernieuwend" in de vogelwereld.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede