Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Witkuif kaketoe samen met een Grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Witkuif kaketoe samen met een Grijze roodstaart
marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-02-01 - 22:21:01 send message to marley

Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is een witkuif te wennen aan een grijze roodstaart, en die dan beiden in een grote kooi te doen?
Zo ja wat zijn de voorwaarden hieraan?

Verder lees je overal dat kaketoes hard kunnen schreeuwen, is dit af te leren bij een witkuif als je die als baby krijgt? Zo ja hoe?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-01 - 23:24:56 send message to Hawkeye_NL

Het afleren van schreewen bij kaketoes is absoluut goed mogelijk. Het kost even een beetje moeite en doorzettingsvermogen maar dat is alles.
Elke keer als de kaketoe begint te schreeuwen dan moet iedereen uit de ruimte gaan waar de kaketoe zit. Niemand mag terug komen zolang de vogel schreeuwt. Ook al duurt het een uur of 2. Als de vogel een minuut of 10 stil is kom je gewoon weer de ruimte binnen en ga je verder waar je was gebleven.

Deze manier van negeren blijkt op vrij korte termijn vruchten af te werpen. De vogels leren snel dat je wegblijft door het schreeuwen en dat je terug komt als hij stopt.

Erwin


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-01 - 23:45:21 send message to Elfje

Ik zou toch wel oppassen om 2 zulk verschillende soorten bij elkaar te zetten in 1 kooi. Je zou niet de eerste zijn waarvan de ene papegaai de poot van de andere eraf bijt.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-01 - 23:53:43 send message to oranjekuif

Een kakatoe schreeuwt niet alleen voor aandacht ,maar ook zo maar uit gewoonte.
Waarom zou anders een kakatoe waarvan de partner aanwezig is,het ook zeer lang vol kunnen houden om te schreeuwen?


Al vind ik persoonlijk het geluid van amazones en de frequentie ervan erger als van kakatoes

Elk vogeltje zingt zoals hij/zij gebekt islaugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-02 - 07:38:02 send message to natasja

ik vind dat de laatste tijd over schreeuwen wel erg makkelijk gedaan word .. het lijkt nu haast een kwestie te worden van even dit en even dat en je bent er vanaf .. is dat wel zo simpel te stellen ?


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-02-02 - 07:55:10 send message to marley

Ja, het is hoe dan ook een Vogel die deze natuurlijke eigenschap gewoon heeft. Voor mij maakt het persoonlijk niet veel uit dat schreeuwen, maar voor mijn buren kan ik het mij voorstellen als zij dat horen.
Nu hoorde ik ook dat de vogel schreeuw heb ook kan natspuiten met een plantenspuit.
Gewoon een harde straal en dan op hem spuiten, heeft iemand hier ervaring mee?



Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-02 - 09:20:36 send message to Elfje

Als je de vogelspuit als straf gaat geven heeft het bijvoorbeeld weinig zin als je hem nat wilt spuiten voor te douchen. Dus je moet goed nadenken welke andere optie je voor douchen hebt voor de vogel. Want als je er eentje hebt die gek is op DOUCHEN en hij krijgt door dat als hij een schreeuw geeft en dat jij hem dan even nat spuit ja dan heb je de poppen aan het dansen wink ;) Dan kan je het schreeuwen juist verergeren.
Vergeet niet dat papegaaien ongelofelijk slim kunnen zijn ookal komen sommige soms wat dom/sullig over wink ;)

Wat ik zelf altijd een goede manier heb gevonden is de time out. Wat?? je schreeuwt dan krijg je de eerste keer een 10 minuten geen aandacht en doe je zelf allerlei andere dingen en zoek je ook geen oogcontact met de vogel. Als hij daarna doorgaat(keer of 3 proberen) zeg je welterusten en doe je een doek over de kooi en laat je hem 10 minuten kalmeren, en dan haal je de doek eraf en zeg je zo lekker geslapen/ of zo ben je rustig? en begin je gewoon opnieuw de dag zeg maar. Heel vaak heeft dat geholpen in mijn situatie. Maar mijn papegaai schreeuwde niet erg. Dit was meer in de tijd dat hij aan het puberen en uitproberen was hoe ver hij kon gaan.

groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede